Собраніе богослужебныхъ текстовъ Православной Церкви

Русскiй Порталъ- Церковный календарь- Русская Библія- Осанна- Святоотеческое наслѣдіе- Наслѣдіе Святой Руси- Слово пастыря- Литературное наслѣдіе- Новости

Осанна
-
Гостевая книга
-
Новости
-
Написать письмо
-
Поискъ
-
Литургика
-
Канонизація святыхъ
-
Ирмологій

Домашняя молитва

Каноны
-
Акаѳисты
-
Псалтирь Божіей Матери

Евхологій

Служебникъ
-
Требникъ

Слѣдованная Псалтирь

Псалтирь
-
Канонникъ
-
Часословъ
-
Мѣсяцесловъ

Тріодь

Постная
-
Цвѣтная

Минеи

Минея Общая
-
Минеи Богослужебныя
-
Архивъ

Церк.-учит. литература

«Златоустъ»

Греч. и древнерус. тексты

Греч. литург. тексты
-
Древнерус. литург. тексты

Календарь на Вашемъ сайтѣ

Ссылка для установки

Православный календарь

Новости сайта



Сегодня - четвергъ, 29 iюня 2017 г. Сейчасъ на порталѣ посѣтителей - 23.
Если вы нашли ошибку на странице, выделите ее мышкой и щелкните по этой ссылке, или нажмите Ctrl+Alt+E

СВЯЩЕННО-БОГОСЛУЖЕБНЫЯ КНИГИ

ПСАЛТИРЬ СЪ ВОЗСЛѢДОВАНІЕМЪ.

Поуче́нія святы́хъ отце́въ о Псалти́ри.

Отъ сло́ва Васи́лія Вели́каго, похвала́ псалмо́въ.

Никíя же бо ины́я книги та́ко Бо́га сла́вятъ, я́коже Псалти́рь, душеполе́зна е́сть: о́во Бо́га сла́витъ со а́нгелы вку́пѣ, и превозно́ситъ, и воспѣва́етъ ве́ліимъ гла́сомъ, и а́нгелы подража́етъ; овогда́ бѣ́сы клене́тъ и прогоня́етъ, и вели́къ пла́чь и я́звы твори́тъ; за цари́ и кня́зи и за ве́сь мíръ Бо́га мо́литъ. Псалти́рію и о себѣ́ само́мъ Бо́га умо́лиши, бо́льше бо и вы́ше е́сть всѣ́хъ кни́гъ. Сія́ у́бо нарица́емая Псалти́рь подо́бна е́сть вели́кому мо́рю: отъ мо́ря бо не оскудѣва́етъ вода́ никогда́же, ни умаля́ется излія́ніемъ рѣ́къ и исто́чникъ, та́ко и отъ Псалти́ри не оскудѣва́етъ пѣ́ніе никогда́же. Псалти́рь бо нарече́ся до́блесть и де́рзость къ Бо́гу о спасе́ніи души́; вели́ка бо мзда́ въ постѣ́ и въ покло́нѣхъ и прочита́ніи псалти́рнѣмъ. Аще ли, бра́те, рече́ши: я́ко не́мощенъ е́смь, и не могу́ пра́вила сего́ соверши́ти, зане́ пло́ть е́смь; воззри́ на возду́хъ, и ви́ждь, ка́ко со́лнце и луна́ и звѣ́зды, де́нь и но́щь не почива́ютъ ходя́ще путе́мъ свои́мъ, за́повѣди Госпо́дни творя́тъ. И я́ко о́но о́гненное сотворе́ніе ни я́стъ, ни піе́тъ, ни му́ки ча́етъ бу́дущія, а Бо́га бои́тся, и повелѣ́нія Его́ не престая́ твори́тъ; ты́ же, бра́те, а́ще и пло́ть еси́, но тѣ́ло твое́ покрове́но и́маши: ели́ка ти до избы́тка я́си и піе́ши, и спи́ши дово́льно. Су́ть бо инíи въ полу́нощи востаю́ще и покланя́ющеся, и моля́щеся Бо́гу, и рукодѣ́лію прилѣжа́тъ, а Творца́ своего́ благодаря́тъ о все́мъ. И па́ки глаго́летъ: ко́ль сла́бо естество́ водно́е и не́мощно е́сть, а Бо́га бои́тся, де́нь и но́щь не престае́тъ напая́ющи и теку́щи, не то́кмо человѣ́ки, но и че́рность и́хъ омыва́етъ; скоты́, и пти́цы, и звѣ́ри, и га́ды вся́ напая́етъ, и на зе́млю излива́етъ. И ты́, бра́те, ка́ко себе́ не разсмотря́еши, ни себѣ́ внима́еши? Вся́ возмо́жна отъ Бо́га, а отъ человѣ́къ ничто́же: то́кмо мужа́йся, и крѣпи́ся, и Бо́гъ помо́жетъ ти́. Глаго́летъ бо Дави́дъ: потерпи́ Го́спода, и сохрани́ пути́ Его́, и вознесе́тъ тя́, е́же наслѣ́дити зе́млю; а не мози́ ни еди́наго дне́ оста́вити безъ пѣ́нія псалти́рнаго. А́ще нѣ́коею ну́ждею оста́виши, отто́лѣ заложи́въ, во у́тріе па́ки начни́, а не преста́ни лѣ́ности ра́ди. Глаго́летъ бо верхо́вный Апо́столъ Пе́тръ: еди́нъ де́нь житія́ на́шего, я́ко ты́сяща лѣ́тъ, а ты́сяща лѣ́тъ, я́ко де́нь еди́нъ, и ничто́же въ ни́хъ по́льзуетъ. Вся́ бо, бра́тіе, вре́менна свѣ́та сего́, я́ко ко́ло врати́тся. Дне́сь со́лнце, а зау́тра мра́къ, и до́ждь и снѣ́гъ; дне́сь пи́рове и бра́ки, а зау́тра пла́чь и сѣ́тованіе. Но а́ще са́мъ подви́гнешися о спасе́ніи души́ твоея́, испра́виши рече́нная, и научи́шися за́повѣдемъ Бо́жіимъ, и откры́етъ о́чи твои́, да разумѣ́еши чудеса́ отъ зако́на Госпо́дня.

Вопроше́нъ бы́сть вели́кій Іоа́ннъ Златоу́стый отъ бра́тій: добро́ ли е́сть оста́вити Псалти́рь? Онъ же рече́: у́не е́сть со́лнцу преста́ти отъ тече́нія своего́, не́жели оста́вити Псалти́рь; вельми́ бо е́сть поле́зно, е́же поуча́тися псалмо́мъ, и прочита́ти прилѣ́жно Псалти́рь. Вся́ бо на́мъ кни́ги на по́льзу су́ть, и печа́ль творя́тъ бѣсово́мъ, но не я́коже Псалти́рь, да не неради́мъ.

Глаго́ланія Августи́на учи́теля, въ Про́лозѣ, Псалти́ри, и ины́хъ, о си́лахъ псалмо́въ.

Пѣ́ніе псалмо́въ ду́ши украша́етъ, а́нгелы на по́мощь призыва́етъ, де́моны прогоня́етъ, отжене́тъ тмы́, содѣва́етъ святы́ню, человѣ́ку грѣ́шному укрѣпле́ніе ума́ е́сть, загла́живаетъ грѣхи́, подо́бно е́сть ми́лостынямъ святы́мъ. Прибавля́етъ вѣ́ру, наде́жду, любо́вь, я́ко со́лнце просвѣща́етъ, я́ко вода́ очища́етъ, я́ко о́гнь опаля́етъ, я́ко еле́й умаща́етъ, діа́вола постыдѣва́етъ, Бо́га показу́етъ, по́хоти тѣле́сныя угаша́етъ, и еле́й милосе́рдія е́сть, жре́бій весе́лія, ча́сть а́нгеловъ избра́нна, свирѣ́пство изгоня́етъ, и вся́кую я́рость утиша́етъ, и гнѣ́въ сокруша́етъ, хвала́ Бо́жія непреста́нная е́сть, подо́бно е́сть ме́ду пѣ́ніе псалмо́въ. [Зри́:] Пѣ́снь избра́нна е́сть предъ Бо́гомъ: вся́къ грѣ́хъ отгоня́етъ, сою́зъ любве́ содружа́етъ, вся́ прехо́дитъ, вся́ исполня́етъ, вся́ науча́етъ, вся́ показу́етъ, ду́шу вели́читъ, уста́ очища́етъ, се́рдце весели́тъ, сто́лпъ высо́къ созида́етъ, человѣ́ка просвѣща́етъ, чу́вство отверза́етъ, вся́кое зло́ убива́етъ, соверше́ніе показу́етъ. Кто́ и́мать па́мять и любо́вь Его́, и́мать та́кожде боя́знь и хвалу́ Бо́жію въ се́рдцѣ свое́мъ, не отпаде́тъ же отку́ду ника́коже, ниже́ поги́бнетъ моле́ніе его́, но въ послѣ́дняя предъ Бо́гомъ возра́дуется. Тишина́ ума́ е́сть и возвѣ́стникъ ми́ра. [Зри́:] Я́ко псалмы́ мо́лятъ о гряду́щихъ, воздыха́ютъ о настоя́щихъ, ка́ются о мину́вшихъ, ра́дуются о благи́хъ дѣ́лѣхъ, ра́дость небе́снаго Ца́рствія воспомина́ютъ, чредо́ю бо псалмопѣ́нія мно́гажды щи́тъ взыску́ется пра́вды, проти́ву діа́вольскихъ си́лъ, свѣ́тлость и́стины показу́етъ. Ста́рцемъ утѣ́ха е́сть, ю́ношамъ украше́ніе, и ума́ ста́рчество и соверше́ніе е́сть, самому́ Христу́ Бо́гу помога́ющу и да́рующу, Иже сія́ псалмы́ усты́ проро́чески уста́ви, и потща́тельнѣ всегда́ моли́тися научи́. Ему́же е́сть хвала́, и че́сть, и вели́чество, благослове́ніе и свѣ́тлость, прему́дрость и благодаре́ніе, си́ла и крѣ́пость, вку́пѣ съ Бо́гомъ Отце́мъ и Святы́мъ Ду́хомъ, и ны́нѣ и при́сно, и во вѣ́ки вѣко́въ, ами́нь.

На псало́мъ пя́тый Ѳеодори́тово толкова́ніе.

Сіе́ и ны́нѣ проро́ческое сло́во на́съ наказу́етъ, уча́щее, ка́ко подоба́етъ всѣ́хъ Бо́га и Царя́ проси́ти и моли́ти, и учи́тъ глаго́лющее: Глаго́лы моя́ внуши́, Го́споди, разумѣ́й зва́ніе мое́, вонми́ гла́су моле́нія моего́. Сіе́ же, внуши́, си́рѣчь, вну́трь ушесе́мъ Твои́мъ да бу́дутъ моле́нія моего́ глаго́лы, и ми́лостивно услы́ши мое́ проше́ніе, и вня́ти прилѣ́жнѣ моле́нія моего́ словесе́мъ изво́ли, зане́ Тебе́ то́кмо вѣ́мъ Бо́га и Царя́.

Источникъ: Псалти́ръ съ возслѣ́дованіемъ. — Черни́говъ: Въ Тѵпогра́фіи оби́тели Свя́то-Тро́ицкой Иліи́нской, 1763. — Л. 8 об. – 9 об.

/ Къ оглавленію раздѣла /


Наверхъ / Къ титульной страницѣ

0