Собраніе богослужебныхъ текстовъ Православной Церкви

Русскiй Порталъ- Церковный календарь- Русская Библія- Осанна- Святоотеческое наслѣдіе- Наслѣдіе Святой Руси- Слово пастыря- Литературное наслѣдіе- Новости

Осанна
-
Гостевая книга
-
Новости
-
Написать письмо
-
Поискъ
-
Литургика
-
Канонизація святыхъ
-
Ирмологій

Домашняя молитва

Каноны
-
Акаѳисты
-
Псалтирь Божіей Матери

Евхологій

Служебникъ
-
Требникъ

Слѣдованная Псалтирь

Псалтирь
-
Канонникъ
-
Часословъ
-
Мѣсяцесловъ

Тріодь

Постная
-
Цвѣтная

Минеи

Минея Общая
-
Минеи Богослужебныя
-
Архивъ

Церк.-учит. литература

«Златоустъ»

Греч. и древнерус. тексты

Греч. литург. тексты
-
Древнерус. литург. тексты

Календарь на Вашемъ сайтѣ

Ссылка для установки

Православный календарь

Новости сайта



Сегодня - среда, 23 августа 2017 г. Сейчасъ на порталѣ посѣтителей - 11.
Если вы нашли ошибку на странице, выделите ее мышкой и щелкните по этой ссылке, или нажмите Ctrl+Alt+E

СКАЗАНІЕ О ПРАЗДНИКѢ

Страданіе двадцати шести святыхъ преподобномучениковъ Зографскихъ.

Святые преподобномученики ЗографскиеОдинъ добродѣтельный старецъ жилъ въ виноградникѣ болгарской обители св. Великомученика Георгія, именуемой Зографъ на разстояніи получаса ходу отъ нея, по направленію къ юго-западу. Этотъ старецъ имѣлъ у себя для келейныхъ молитвъ икону Пресвятыя Богородицы, предъ которою, совершая ежедневное кажденіе, читалъ акаѳистъ. И вотъ, когда богомерзкіе римляне напали на Святую гору съ злодѣйскою цѣлію и уже вышли изъ кораблей на берегъ, — этотъ богоугодный старецъ, стоя на обычной молитвѣ предъ иконою Пресвятыя Богородицы и произнося: «радуйся», услышалъ отъ святой иконы слѣдующее: «радуйся и ты, старче! поскорѣе бѣги отсюда, чтобы не постигло тебя несчастіе. Возвѣсти братіямъ обители, чтобы заперлись, потому что богопротивные римляне напали на это Мною избранное мѣсто и уже находятся близко». Старецъ же, упавъ предъ иконою Богоматери на землю, сказалъ Ей: «какъ я могу, Владычице, оставить здѣсь Тебя мою Заступницу?» На это голосъ отъ иконы отвѣчалъ ему: «не заботься обо Мнѣ, но иди поскорѣй». Когда онъ пошелъ къ монастырю возвѣстить слышанное имъ, тотчасъ двинулась съ своего мѣста неисповѣдимою силою и неизвѣстнымъ образомъ св. икона и, обогнавъ старца, прежде пришла въ монастырь и стала надъ монастырскими воротами. далѣе>>

МИНЕИ БОГОСЛУЖЕБНЫЯ (СЕНТЯБРЬ-АВГУСТЪ).

Мѣ́сяца Окто́врія въ 10-й де́нь.
Слу́жба святы́хъ два́десять и шести́ преподобному́чениковъ Зогра́фскихъ.

НА МАЛѢЙ ВЕЧЕРНИ,
На Го́споди воззва́хъ: стихи́ры [на 4], гла́съ 1. Подо́бенъ: Зва́нный свы́ше.

Утверди́вшеся, всеблаже́нніи, я́ко злосла́вныя, болѣ́зненную претерпѣ́сте отъ огня́ жесто́кую сме́рть, и всесожже́нія Іису́су принесо́стеся я́ко заколе́нія, благоуха́ніемъ испо́лнивши небе́сная. Тѣ́мже любо́вію пра́знуемъ па́мять ва́шу, святíи, моля́щеся моли́теся о чту́щихъ ва́съ всегда́.

Пѣ́сньми Боже́ственными да почита́ются ны́нѣ досто́йно Ѳома́ игу́менъ, и Парѳе́ній, и сла́вный Варсану́фій, Кири́ллъ, Си́монъ, Михе́й, Са́вва, Іовъ, Іа́ковъ, Косма́ и Иларіо́нъ, Кипріа́нъ и Мина́, Іо́сифъ и Іа́ковъ, Па́велъ же и Се́ргій, ку́пно со Анто́ніемъ, Іоанни́кій боже́ственный, и Евѳи́мій сла́вный, Мартиніа́нъ же и Дометіа́нъ, ку́пно съ четы́рми иными, и́хже па́мять ны́нѣ почита́емъ.

Сла́ва, гла́съ то́йже. Самогла́сенъ:

Яко жи́знь ва́ша блаже́нна, и сме́рть честна́ показа́ся вои́стинну, по благоче́стіи бо ду́ши ва́ша презрѣ́вше, я́коже бо тріе́ о́троцы веще́ственному огню́ пріобщи́стеся, и ны́нѣ со святы́ми жре́бій ва́шъ е́сть, идѣ́же и всели́стеся въ жили́ще неконча́емое, и моли́теся о душа́хъ на́шихъ.

И ны́нѣ.

На стихо́внѣ стихи́ры, гла́съ 6:

Похва́лимъ согла́сно двадеся́тицу богоизбра́нную, ку́пно со шестери́цею, оби́тели на́шея блюсти́тели, тве́рдыя преподобнострада́льцы, пре́лести низложи́тели, Правосла́вія же побо́рники.

Сти́хъ: Честна́ предъ Го́сподемъ сме́рть преподо́бныхъ Его́.

Извле́кше, треблаже́нніи, я́коже ме́чь духо́вный боже́ственный глаго́лъ, посѣко́сте главы́ враго́въ латиному́дренныхъ, и всесоже́гшеся, благоуха́ніе Го́сподеви принесо́стеся.

Сти́хъ: Проидо́хомъ сквозѣ́ о́гнь и во́ду, и изве́лъ ны́ еси́ въ поко́й.

Съ ли́ки а́нгельскими пребыва́юще и престо́лу Влады́чню предстоя́ще, богоно́сніи, съ ни́ми прилѣ́жно моли́теся, о е́же спасти́ся отъ бѣ́дъ, па́мять ва́шу чту́щимъ.

Сла́ва, и ны́нѣ. Подо́бенъ то́йже:

Тро́ице неисчетноси́льная, Еди́нице Тріѵпоста́сная, моли́твами тве́рдыхъ Твои́хъ страда́льцевъ, и Приснодѣ́вы еди́ныя Богоро́дицы, спаси́ ны́, воспѣва́ющія Тя́.

Тропа́рь, гла́съ 1. Подо́бенъ: Ка́мени запеча́тану.

Житіе́ по́стничествомъ че́стно проше́дше во оби́тели Зогра́фстѣй, по́лче преподо́бный, до́бліи отцы́ два́десять и ше́сть, же́ртву принесо́стеся Бо́гу, тве́рдымъ во огни́ мудрова́ніемъ благоче́стія. Тѣ́мже и прія́сте сугу́бый вѣне́цъ отъ Го́спода Бо́га, сла́ву Вѣнча́вшему ва́съ возсыла́юще.

Сла́ва, гла́съ 4:

Честнíи преподобному́ченицы дне́сь, по до́лгу чту́ще, восхва́лимъ лѣ́тній пра́здникъ ва́шъ, я́ко благи́хъ на́мъ вино́вный, и всено́щная соверша́юще, пое́мъ: Ду́ха проповѣ́дницы, Тро́ицы вѣ́рніи служи́теліе, те́плѣ моли́теся о на́съ ко Го́споду.

И ны́нѣ:

Еже отъ вѣ́ка утае́нное, [и а́нгеломъ несвѣ́домое та́инство: Тобо́ю, Богоро́дице, су́щимъ на земли́ яви́ся, Бо́гъ въ несли́тномъ соедине́ніи воплоща́емь, и кре́стъ во́лею на́съ ра́ди воспріи́мъ, и́мже воскреси́въ первозда́ннаго, спасе́ отъ сме́рти ду́ши на́ша].


НА ВЕЛИЦѢЙ ВЕЧЕРНИ,
[Блаже́нъ му́жъ, 1-й антифо́нъ.] На Го́споди воззва́хъ: стихи́ры на 8, гла́съ 4-й. Подо́бенъ: Яко до́бля.

Празднолю́бцевъ собо́ры, мона́шествующихъ [сосло́віе], веселя́щеся, пра́здникъ соста́вимъ преподобнострада́льцевъ, и пѣ́сни Христу́ возсле́мъ, укрѣпи́вшему и́хъ, изобличи́ти безу́міе лю́таго царя́ Михаи́ла и Ве́кка патріа́рха, вознеи́ствовавшія злосла́вно, на ста́до Ма́тере Бо́жія.

Всечестны́я уго́дники Пречи́стыя Богома́тере, оби́тели же Зогра́фскія свѣтлопло́дная древеса́, и шипцы́ бсеблагоуха́нныя, и честны́я храни́тели, два́десять и ше́сть су́щія число́мъ, почти́мъ боже́ственными пѣ́сньми, обличи́вшія пре́лесть злосла́вныхъ, и огне́мъ искуше́нныя, я́ко зла́то чистѣ́йшее.

Ѳома́ пресла́вный, и боже́ственный Парѳе́ній, Си́монъ, Варсану́фій, Іовъ, Кири́ллъ, Михе́й, Са́вва, Іа́ковъ, Косма́, Иларіо́нъ же и Дометіа́нъ, Мина́, Па́велъ, и Се́ргій, и Анто́ній, Мартиніа́нъ же со Іоани́кіемъ, и с про́чіею осмери́цею, пѣ́сньми по до́лгу да восхва́лятся.

Тве́рдіи преподобнострада́льцы, по́лче боже́ственный Всецаря́, огня́ не убоя́вшеся, два́десять и ше́сть, и отъ Бо́га благосла́внѣйше вѣнча́вшеся, лику́ете въ черто́зѣхъ небе́сныхъ, и Зогра́фскую преслову́тую оби́тель покрыва́ете отъ вся́кихъ бѣ́дъ, я́же соверша́етъ святу́ю па́мять ва́шу, стяжа́вши ва́съ предхрани́телями.

Ины стихи́ры святы́хъ, гла́съ 2. Подо́бенъ: Кíими похва́льными.

Кíими похва́льными пѣ́сньми восхва́лимъ благочестному́дренно, преподобному́ченики дне́сь, и исповѣ́дники два́десять и ше́сть, я́ко благоче́стія побо́рники: о́выя у́бо, я́ко оби́тели Зогра́фскія преднача́льники, о́выя же, я́ко ку́пно со инѣ́ми потруди́вшіяся въ сло́вѣ вѣ́ры и въ по́стническихъ трудѣ́хъ, и пострада́вшія съ ни́ми, я́же вѣнча́ Госпо́дь, имѣ́яй ве́лію ми́лость.

Кíими духо́вными словесы́, похва́лимъ богоно́сныя и преподобнострада́льныя два́десять и ше́сть, му́ченическою кончи́ною заше́дшія, на столпѣ́ испепеле́нныя: Ѳому́, Зогра́фской оби́тели предсѣда́тельствовавшаго, Іова, Варсану́фія, Іа́кова, Са́вву, Парѳе́нія и Косму́, съ про́чими, обличи́вшія пре́лесть папослужи́телей, и вѣнцы́ небе́сныя досто́йно пріи́мшія отъ руки́ Бо́жія.

Кíими весе́лыми пѣ́сньми, воспои́мъ ли́къ преподо́бныхъ, собра́вшіяся благода́тію, во еди́но согла́сіе вѣ́ры, тве́рдыя вѣ́ры предогражде́нія, Тро́ицы побо́рники и служи́тели, свѣти́льники, вселе́нную просвѣща́ющія, церко́вныя столпы́, я́же вѣнцы́ сла́вы вѣнча́ Тро́ица, я́ко Ду́ха проповѣ́дники, и духобо́рцевъ обличи́тели.

Вся́кое ни во что́же поло́жше преще́ніе лати́нъ злосла́вныхъ, пре́лесть зломра́чную обличи́сте, на столпѣ́ стоя́ще два́десять и ше́сть тве́рдіи отцы́, Ду́ха отъ Отца́ исходя́ща, я́коже рече́ Спа́съ, му́дріи, исповѣ́давше, и блаже́нную кончи́ну огне́мъ пріи́мше, вѣнцено́сцы на небеса́ взыдо́сте, сла́вніи, о всѣ́хъ ны́нѣ моля́щеся.

Сла́ва, гла́съ 6:

Пріиди́те дне́сь, ли́къ духо́вный соста́вльше, во оби́тели Зогра́фстѣй, благоче́стно торжеству́емъ, и сла́вныхъ преподобнострада́льныхъ отце́въ, два́десять и ше́сть число́мъ су́щихъ, честно́е торжество́, сла́вно почти́мъ, глаго́люще: ра́дуйся, по́лче богосо́бранный, шумя́щаго огня́ не убоя́вшійся, и злосла́вныхъ бро́вь низложи́вшій; ра́дуйтеся, посредѣ́ огня́, я́коже въ Вавило́нѣ о́троцы, па́пскій о́бразъ поплева́вшіи, и равноче́стно Тро́ицу проповѣ́давшіи; ра́дуйтеся, Боже́ственнаго Ду́ха свѣ́тліи изъясни́тели, и чи́стаго Правосла́вія учи́теліе. Ангели бѣлонося́ще, главы́ ва́ша вѣнча́ша, и вѣ́рніи возвесели́шая, утвержда́еми на основа́ніи и́стины. Но, о до́бліи ору́жницы Христо́вы, предста́тели Зогра́фскія оби́тели, и бо́дріи храни́теліе, моли́теся о на́съ, соверша́ющихъ ва́шу па́мять!

И ны́нѣ, богоро́диченъ:

Кто́ Тебѣ́ не ублажи́тъ, [Пресвята́я Дѣ́во? Кто́ ли не воспое́тъ Твоего́ Пречи́стаго Рождества́? Безлѣ́тно бо отъ Отца́ возсія́вый Сы́нъ Единоро́дный, То́йже отъ Тебе́, Чи́стыя, про́йде, неизрече́нно вопло́щся: естество́мъ Бо́гъ Сы́й и естество́мъ бы́въ Человѣ́къ на́съ ра́ди; не во двою́ лицу́ раздѣля́емый, но во двою́ естеству́ несли́тно познава́емый. Того́ моли́, Чи́стая Всеблаже́нная, поми́ловатися душа́мъ на́шимъ].

Вхо́дъ. Проки́менъ дне́ и чте́нія три́.

Прему́дрости Соломо́ни чте́ніе.

Пра́ведныхъ ду́ши въ руцѣ́ Бо́жіей, и не прико́снется и́хъ му́ка. Непщева́ни бы́ша во очесѣ́хъ безу́мныхъ умре́ти, и вмѣни́ся озлобле́ніе исхо́дъ и́хъ, и е́же отъ на́съ ше́ствіе — сокруше́ніе, они́ же су́ть въ ми́рѣ. Ибо предъ лице́мъ человѣ́ческимъ, а́ще и му́ку пріи́мутъ, упова́ніе и́хъ безсме́ртія испо́лнено. И вма́лѣ нака́зани бы́вше, вели́кими благодѣ́тельствовани бу́дутъ, я́ко Бо́гъ искуси́ я́ и обрѣ́те и́хъ досто́йны Себѣ́. Я́ко зла́то въ горни́лѣ, искуси́ и́хъ и, я́ко всепло́діе же́ртвенное, прія́тъ я́. И во вре́мя посѣще́нія и́хъ, возсія́ютъ, и я́ко и́скры по сте́блію, потеку́тъ. Су́дятъ язы́комъ и облада́ютъ людьми́, и воцари́тся Госпо́дь въ ни́хъ во вѣ́ки. Надѣ́ющіися На́нь разумѣ́ютъ и́стину и вѣ́рніи въ любви́ пребу́дутъ Ему́, я́ко благода́ть и ми́лость въ преподо́бныхъ Его́ и посѣще́ніе во избра́нныхъ Его́.

Прему́дрости Соломо́ни чте́ніе.

Пра́ведницы во вѣ́ки живу́тъ, и въ Го́сподѣ мзда́ и́хъ, и попече́ніе и́хъ у Вы́шняго. Сего́ ра́ди пріи́мутъ ца́рствіе благолѣ́пія и вѣне́цъ добро́ты отъ руки́ Госпо́дни, зане́ десни́цею покры́етъ я́ и мы́шцею защити́тъ и́хъ. Пріи́метъ всеору́жіе — рве́ніе свое́ и вооружи́тъ тва́рь въ ме́сть враго́мъ. Облече́тся въ броня́ пра́вды и возложи́тъ шле́мъ — су́дъ нелицемѣ́ренъ. Пріи́метъ щи́тъ непобѣди́мый — преподо́біе, поостри́тъ же напра́сный гнѣ́въ — во ору́жіе, спобо́ретъ же съ ни́мъ мíръ на безу́мныя. По́йдутъ праволу́чныя стрѣ́лы мо́лніины и, я́ко отъ благокру́гла лу́ка облако́въ, на намѣ́реніе полетя́тъ, и отъ каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́тъ гра́ды. Вознегоду́етъ на ни́хъ вода́ морска́я, рѣ́ки же потопя́тъ я́ на́гло. Сопроти́въ ста́нетъ и́мъ ду́хъ си́лы и, я́ко ви́хоръ, развѣ́етъ и́хъ, и опустоши́тъ всю́ зе́млю беззако́ніе, и злодѣ́йство преврати́тъ престо́лы си́льныхъ. Слы́шите у́бо, ца́ріе, и разумѣ́йте, навы́кните, судіи́ конце́въ земли́. Внуши́те держа́щіи мно́жества и гордя́щіися о наро́дѣхъ язы́ковъ, я́ко дана́ е́сть отъ Го́спода держа́ва ва́мъ и си́ла отъ Вы́шняго.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ніе.

Пра́ведникъ, а́ще пости́гнетъ сконча́тися, въ поко́и бу́детъ. Осу́дитъ же пра́ведникъ умира́яй живу́щія нечести́выя. Узрятъ бо кончи́ну пра́веднаго и не разумѣ́ютъ, что́ совѣща́ша о не́мъ, я́ко пове́ржетъ Госпо́дь нечести́выя безгла́сны ни́цъ и поколе́блетъ и́хъ отъ основа́ній, и до послѣ́дняго исче́знутъ въ болѣ́зни, и па́мять и́хъ поги́бнетъ. Пріи́дутъ бо въ помышле́ніе согрѣше́ній свои́хъ ужа́сни, и обличи́тъ и́хъ сопроти́въ беззако́нія и́хъ. Тогда́ ста́нетъ въ дерзнове́ніи мно́зѣ пра́ведникъ предъ лице́мъ оскорби́вшихъ его́ и отмета́ющихъ труды́ его́. Ви́дѣвше же его́, смяту́тся стра́хомъ мно́гимъ и ужа́снутся о пресла́вномъ спасе́ніи его́. Реку́тъ бо въ себѣ́, ка́ющеся, и въ тѣснотѣ́ ду́ха воздо́хнутъ и реку́тъ: се́й бѣ́, его́же имѣ́хомъ нѣ́когда въ посмѣ́хъ и въ при́тчу поноше́нія, безу́мніи, житіе́ его́ вмѣни́хомъ неи́стово и кончи́ну его́ безче́стну. Ка́ко вмѣни́ся въ сынѣ́хъ Бо́жіихъ, и во святы́хъ жре́бій его́ е́сть? У́бо заблуди́хомъ отъ пути́ и́стиннаго, и пра́вды свѣ́тъ не облиста́ на́мъ, и со́лнце не возсія́ на́мъ. Беззако́нныхъ испо́лнихомся сте́зь и поги́бели, и ходи́хомъ стези́ непрохо́дны, пути́ же Госпо́дня не разумѣ́хомъ.

Та́же на литíи стихи́ры [ищи́ въ Мине́и].

На стихо́внѣ стихи́ры, гла́съ 5. Подо́бенъ: Ра́дуйся.

Ра́дуйся, Зогра́фскія оби́тели по́лче боже́ственный, побѣдоно́сное ополче́ніе, столпы́ благоче́стія, и ратобо́рцы на враги́ непримири́мыя, тве́рдіи и неустраши́міи, пре́лесть лати́нъ дерзнове́ннѣйше обличи́вшіи, и Михаи́ла су́етнаго царя́ Византíйскаго, и съ ни́мже и Ве́кка безу́мнаго, и́же преда́ша ста́до Христо́во льво́мъ, посрами́вшіи, на столпѣ́ стоя́ще, и зѣло́ ты́я укоря́юще; тѣ́мже моли́теся Спа́су да́ти на́мъ ве́лію ми́лость.

Сти́хъ: Честна́ предъ Го́сподемъ, сме́рть преподо́бныхъ Его́.

Ра́дуйтеся, побѣдоно́сное мно́жество, въ свяще́нной бра́ни до́блествовавшіи, и вѣне́цъ отъ Го́спода ра́достно прія́вшіи, и блаже́нныхъ неизрече́нную сла́ву зря́щіи, и прича́стіемъ Бо́га обожа́еміи, пѣ́сни невеще́ственныхъ серафи́мъ подража́ющіи, и непосре́дственное о мíрѣ моле́ніе творя́щіи, и содѣ́лавшіяся хра́мы Свята́го Ду́ха, и та́инъ высо́каго Бо́жія ра́зума, самозри́тели су́ще, Христа́ проси́те, низпосла́ти душа́мъ на́шимъ ве́лію ми́лость.

Сти́хъ: Воспо́йте Го́сподеви пѣ́снь но́ву, хвале́ніе Его́ въ це́ркви преподо́бныхъ.

Ра́дуйся, Ѳомо́, па́стырю честны́я оби́тели Зогра́фскія, Варсану́фіе, Кири́лле, Михе́е, Си́моне и Са́вво, Иларіо́не и Іове, Мартиніа́не же и Іа́кове, Космо́ и Анто́ніе, Іо́сифе и Евѳи́міе, Ми́но и Па́вле, Іоани́кіе и Се́ргіе, Дометіа́не, Парѳе́ніе и Кипріа́не, и другíй Іа́кове съ четы́рми ины́ми. Два́десять и ше́сть до́бліи и сла́вніи преподобному́ченицы, ва́съ по до́лгу похваля́юще мо́лимъ, моли́теся о на́съ.

Сла́ва, гла́съ 5:

Весели́тся дне́сь Христо́ва Це́рковь, крася́щися до́брыми хра́брствами преподобному́чениковъ, и созыва́етъ всѣ́хъ, въ безмо́лвіи и въ общежи́тіи подвиза́ющихся: пріиди́те, глаго́люще, сра́дуйтеся мнѣ́, ве́сь избра́нный Изра́илю, просвѣти́ бо Госпо́дь сла́ву мою́, обнажи́въ хулу́ злосла́вныхъ на Пресвята́го Ду́ха, ю́же преподо́бніи сíи страда́льцы, на высотѣ́ стоя́ще, дерзнове́нно обличи́ша. Имже и мы́ благода́рно прирце́мъ: не преста́йте, святíи, я́ко дерзнове́ніе иму́ще ко Христу́, ва́съ просла́вльшему, моли́тися о оби́тели се́й на́шей, въ не́йже по́стническія по́двиги ва́ша, и муче́нія по́прище соверши́сте, е́же умири́ти мíръ, и спасти́ ду́ши на́ша.

И ны́нѣ, богоро́диченъ:

Хра́мъ и Две́рь [еси́, Пала́та и Престо́лъ Царе́въ, Дѣ́во всечестна́я, Еюже Изба́витель мо́й, Христо́съ Госпо́дь, во тмѣ́ спя́щимъ яви́ся, Со́лнце сы́й пра́вды, просвѣти́ти хотя́, я́же созда́ по о́бразу Своему́ руко́ю Свое́ю. Тѣ́мже, Всепѣ́тая, я́ко Ма́терне дерзнове́ніе къ Нему́ стяжа́вшая, непреста́нно моли́, спасти́ся душа́мъ на́шимъ].

[На благослове́ніи хлѣ́бовъ: Тропа́рь святы́мъ, два́жды. И Богоро́дице Дѣ́во.., еди́ножды.]



НА УТРЕНИ,
На Бо́гъ Госпо́дь: Тропа́рь святы́мъ 1-й. Сла́ва, 2-й. И ны́нѣ, богоро́диченъ.

По 1-й стихо́логіи сѣда́ленъ, гла́съ 1. Подо́бенъ: Гро́бъ Тво́й, Спа́се.

Му́ченики Христо́вы и преподо́бныя отцы́, че́стно почти́мъ, я́ко храни́тели на́ша, предста́тели же неусы́пныя и блюсти́тели су́щія; сíи бо пре́лесть латиному́дренныхъ му́жественно обличи́вше, огне́мъ боже́ственныя кончи́ны до́брѣ сподо́бишася.

Сла́ва. Свѣ́тлы звѣ́зды Христо́вы Це́ркве яви́стеся, му́дріи, уче́нія луча́ми и страда́ніи свѣтлостьми́ сію́ озаря́юще, отце́въ бо изъясни́сте уче́нія. Тѣ́мже дне́сь свяще́нную ва́шу па́мять вѣ́рно пра́зднуемъ.

И ны́нѣ. Дѣ́ва вои́стинну, пре́жде рождества́ Дѣ́во, Дѣ́ва и́стинная, въ рождествѣ́ Дѣ́во, Дѣ́ва, Приснодѣ́во по рождествѣ́ пребыла́ еси́. Тѣ́мже молю́ся, я́ко Ма́тере-Дѣ́ва еси́, дѣ́вствовати мя́ душе́ю и тѣ́ломъ, Отрокови́це Дѣ́во, укрѣпи́.

По 2-мъ стихосло́віи сѣда́ленъ, гла́съ 4. Подо́бенъ: Удиви́ся Іо́сифъ.

Удиви́ся, вои́стинну, а́нгельское во́инство, му́жеству му́дрыхъ преподобнострада́льныхъ отце́въ, ка́ко на столпѣ́ стоя́ще, беззако́ннующа царя́ обличи́ша, и Ве́кка лю́таго, и кардина́лы, испепели́вшеся, претерпѣ́ша до́блественно, я́коже ино́му нѣ́коему стра́ждущу! Тѣ́мже вѣнцы́ неувяда́емыми Христо́съ си́хъ вѣнча́.

Сла́ва. Удивля́етъ вся́къ у́мъ тве́рдость му́жества ва́шего, преподобнострада́льцы Христо́вы, оби́тели Зогра́фскія добро́то, я́ко доблему́дренно, побѣди́вшіи папослужи́телей, и поплева́вшіи го́рдость и су́етныя и́хъ совѣ́ты, соверши́вшіи до́брѣ боже́ственное по́прище. Сего́ ра́ди, свяще́нную ва́шу па́мять соверша́юще, те́плыхъ предста́телей ва́съ, всехва́льніи, и́мамы.

И ны́нѣ. Ангеловъ ра́дость, безпло́тныхъ добро́та, спасе́ніе человѣ́ковъ и свѣтозаре́ніе вѣ́рныхъ — Ты́ еси́, Богоро́дице. Тѣ́мже Тя́, вѣ́рно ублажа́емъ, чту́ще Тя́, Чи́стая, я́ко Богоотрокови́цу; отъ вся́кія ну́жды изба́ви рабы́ Твоя́, благослове́нная Богоневѣ́сто, сподобля́ющи небе́сныхъ и вѣ́чныхъ бла́гъ.

[По поліеле́и велича́ніе святы́мъ:

Ублажа́емъ ва́съ, святíи преподобному́ченицы, и чте́мъ святу́ю па́мять ва́шу, наста́вницы мона́ховъ, и собесѣ́дницы а́нгеломъ.

Псало́мъ избра́нный: Бо́гъ на́мъ прибѣ́жище и си́ла...]

По поліеле́и сѣда́ленъ, гла́съ 4. Подо́бенъ: Яви́лся еси́.

Свѣ́тліи адама́нты Правосла́вія, во огни́ вре́менномъ искуше́нніи терпѣли́вно, да похва́лятся дне́сь, я́ко Тро́ицы бы́вше проповѣ́дницы.

Сла́ва. Пра́зднуетъ дне́сь оби́тель Зогра́фская, честно́е торжество́ преподобнострада́льцевъ свои́хъ, сíи бо проповѣ́даша Правосла́вія боже́ственныя догма́ты.

И ны́нѣ. Предста́тельнице необори́мая оскорбля́емыхъ, и те́плое заступле́ніе упова́ющихъ на Тя́, отъ бѣ́дъ мя́ изба́ви, Ты́ бо еси́ всѣ́хъ помо́щница.

Степе́нна, 1-й антифо́нъ 4-го гла́са. [Проки́менъ, гла́съ 4:] Честна́ предъ Го́сподемъ* сме́рть преподо́бныхъ Его́. [Сти́хъ: Что́ возда́мъ Го́сподеви о всѣ́хъ, я́же воздаде́ ми?] Ева́нгеліе отъ Луки́, зача́ло 24.

По 50-мъ псалмѣ стихи́ра самогла́сна, гла́съ 2:

Вмѣ́сто тлѣ́нныхъ и преходя́щихъ, нетлѣ́нная и пребыва́ющая возлюби́вше, и вмѣ́сто земны́хъ небе́сная предпоче́тше, преподобнострада́льніи отцы́, чту́ще ва́съ, отъ ва́рварскихъ нахожде́ній, и разбо́йническихъ нападе́ній и наше́ствій изба́вите, мо́лимся, да при́сно почита́емъ па́мять ва́шу всечестну́ю.

Кано́нъ Богоро́дицы со ирмосо́мъ на 6 и святы́хъ два́.

[Кано́нъ] пе́рвый, его́же краегране́сіе: По́лкъ кра́сный преподо́бныхъ похвалю́. Іа́ковъ. Гла́съ 1.
Пѣ́снь 1.

Ирмо́съ: Христо́съ ражда́ется — сла́вите! Христо́съ съ небе́съ — сря́щите! Христо́съ на земли́ — возноси́теся! По́йте Го́сподеви, вся́ земля́, и весе́ліемъ воспо́йте, лю́діе, я́ко просла́вися.

Честны́хъ преподобному́чениковъ торжество́, ра́дующеся дне́сь, Зогра́фскія оби́тели мона́шествующіи, соверши́мъ и Го́споду прилѣ́жно помо́лимся, я́ко да моли́твами си́хъ, небе́сныя ра́дости сподо́бимся.

Сы́нове Бо́жіи по прича́стію бы́сте, тве́рдіи преподобнострада́льцы, лати́нъ же гнилу́ю пре́лесть злосла́вія изобличи́вше, и огне́мъ испепели́вшеся, сугу́бымъ вѣнце́мъ отъ Христа́ вѣнча́етеся.

Ума́ тве́рдостію, сла́вніи, Ду́ха отъ Отца́ исходя́ща, я́коже Спа́съ рече́, та́ко исповѣ́давше, папи́сты я́ко нововводя́щія, изобличи́сте, му́дріи, и посрами́сте.

Богоро́диченъ: Бо́жію го́ру, отъ нея́же отсѣче́ся ка́мень краеуго́льный, въ соедине́ніи приводя́й неизрече́нное, пре́жде разстоя́щая, и́стинную Бо́жію Ма́терь, я́ко вино́вную на́шего исправле́нія, почти́мъ.

Инъ кано́нъ святы́хъ, гла́съ 4:
Пѣ́снь 1.

Ирмо́съ: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́цѣ Ма́тери, и явлю́ся, свѣ́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Скве́рными устна́ми восхвали́ти произво́ливъ боже́ственное собра́ніе преподобнострада́льцевъ Христо́выхъ, молю́ Тя́, Спа́се, да́ти ми́ сло́во и благода́ть, соплести́ тѣ́мъ похвалу́.

Похва́лимъ дне́сь преподобнострада́льцевъ сочета́ніе, два́десять и ше́сть, тве́рдыхъ адама́нтовъ, обличи́вшихъ злоче́стіе лати́нъ и сме́рть непра́ведную претерпѣ́вшихъ.

Па́стырь изря́днѣйшій Ѳома́ досто́йно да почти́тся дне́сь, и боже́ственный Іа́ковъ, и Варсану́фій, Си́монъ, Кири́ллъ, Мина́ и Кипріа́нъ, со всѣ́ми ины́ми да возвеселя́тся.

Богоро́диченъ: Свѣ́та невече́рняго исто́чникъ, вѣ́дуще Тя́, Всепѣ́тая, мра́къ ду́шъ и тѣле́съ разрѣши́ луча́ми Твои́ми, и зрѣ́ти сподо́би Того́, Влады́чице, мо́лимся.

Пѣ́снь 3.

Ирмо́съ: Пре́жде вѣ́къ отъ Отца́ рожде́нному нетлѣ́нно Сы́ну и въ послѣ́дняя отъ Дѣ́вы воплоще́нному безсѣ́менно, Христу́ Бо́гу возопіи́мъ: вознесы́й ро́гъ на́шъ, Свя́тъ еси́, Го́споди.

Пѣ́сньми боже́ственными да похва́лится боже́ственное сосло́віе свяще́нныхъ преподобному́чениковъ оби́тели Зогра́фскія, сугу́бымъ бо вѣнце́мъ вѣнча́шася, я́ко по́стницы и тве́рдіи страда́льцы су́ще, треблаже́нніи.

Ра́зумомъ твердѣ́йшимъ Михе́й и Си́монъ до́блествоваша, со Иларіо́номъ и Кири́лломъ, Евѳи́міемъ и всѣ́ми два́десять и шестьми́, и́хже дне́сь восхваля́юще въ ра́достныхъ пѣ́снехъ, Го́спода сла́вимъ.

Единотерпѣ́ніе во мно́зѣхъ тѣлесе́хъ показа́вше преподобнострада́льніи отцы́ оби́тели Зогра́фскія, лати́ны лю́тыя посрами́ша, и вѣнцы́ побѣ́дными главы́ и́хъ вѣнча́шася.

Богоро́диченъ: Неизрече́нный о́бразъ зача́тія и рожде́нія Твоего́, Богоро́дице Дѣ́во, необыме́ннаго бо всѣ́ми Сы́на Бо́жія зачала́ еси́, и безъ сѣ́менно ро́ждши, Чи́стая, пребыва́еши Приснодѣ́ва.

Инъ.

Ирмо́съ: Твоя́ пѣсносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́къ Себѣ́ совоку́пльшія, духо́вно утверди́, въ боже́ственнѣй Твое́й сла́вѣ, вѣнце́въ сла́вы сподо́би.

Ангелы удиви́ боже́ственный ли́къ преподо́бныхъ, претерпѣ́въ о́гненное на столпѣ́ сожже́ніе, де́моны же посрами́шася, вѣ́рніи же до́блести и́хъ ра́достно похвали́ша.

Вельми́ просла́ви ва́съ Христо́съ, отцы́ всечестнíи, и на небеси́ и на земли́, я́ко по́стничествовавшихъ пре́жде, послѣди́ же пострада́вшихъ, тѣ́мже почита́емъ дне́сь благознамени́тую па́мять ва́шу.

Да воспое́тся Па́велъ и Са́вва, Мартиніа́нъ же тве́рдый, и Се́ргій съ Си́мономъ, и Дометіа́нъ ку́пно со всѣ́ми, я́ко обличи́вшіи лати́нское безу́міе.

Богоро́диченъ: Ви́дѣти свѣ́та Твоего́ лучи́, сподо́би, Влады́чице Чи́стая, любо́вію къ Тебѣ́ припа́дающія, воздержа́ніемъ и прилѣ́жнымъ моле́ніемъ, разрѣши́вши мра́къ страсте́й глубоча́йшій.

Сѣда́ленъ, гла́съ 8. Подо́бенъ: Прему́дрости.

Кре́стъ Христо́въ на ра́мо взе́мше, блаже́нніи отцы́ два́десять и ше́сть, по́стничествомъ къ нему́ прилѣпи́стеся, но вра́гъ, зави́дяй добродѣ́тельному житію́ ва́шему, воздви́же на вы́ суро́выя лати́ны, мня́ осла́бити по́стничества ва́шего тве́рдость, но обличи́ся того́ ухищре́ніе, я́ко изря́днѣйше пострада́вше, моли́теся Христу́ Бо́гу прегрѣше́ній оставле́нію дарова́тися, пра́зднующимъ любо́вію святу́ю па́мять ва́шу. [Два́жды.]

Сла́ва, то́йже. И ны́нѣ, богоро́диченъ:

Солнцезра́чная колесни́це Дави́дова, порфиропо́сланный о́дръ Соломо́новъ, сви́токъ богоначерта́нный Иса́іинъ, и одушевле́нная ски́нія Моисе́ева, и стѣна́ адама́нтская Аммо́сова, Ты́ была́ еси́, свѣти́льникъ златокова́нный Заха́ріевъ, Даніи́лова же гора́, дщи́ца желтобѣ́лая Авваку́мова, и превосхо́дное проро́ковъ оглаше́ніе. Моли́ся Сы́ну Твоему́ и Бо́гу, прегрѣше́ній оставле́ніе дарова́ти, благоговѣ́йно покланя́ющимся боже́ственному о́бразу Твоему́.

Пѣ́снь 4.

Ирмо́съ: Же́злъ изъ ко́рене Іессе́ева и цвѣ́тъ отъ него́, Христе́, отъ Дѣ́вы прозя́блъ еси́, изъ горы́, Хва́льный, приосѣне́нныя ча́щи прише́лъ еси́, вопло́щся отъ Неискусому́жныя, Невеще́ственный и Бо́же, сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди.

Веду́щею стезе́ю къ жи́зни по́стнически ше́ствовавше, страда́льческое благосла́віе улучи́ша, два́десять и ше́сть Зогра́фскія оби́тели отцы́, обличи́вше му́жественно пре́лесть Михаи́ла безбо́жнаго.

Тле́нную сла́ву и пи́щу отцы́ оста́вльше, во оби́тели Зогра́фстѣй подвиза́стеся и лати́номъ тве́рдо сопротивля́ющеся, чти́ти принужда́ющимъ ри́мскаго бо́га, и же́ртвы огне́мъ соверше́нныя Бо́гу принесо́стеся.

Глаго́лы свяще́нными, пѣ́тъ бу́ди Ѳома́ свяще́ннѣйшій, оби́тели Зогра́фскія игу́менъ, и вси́ и́же съ ни́мъ, на высотѣ́ столпа́ посрами́вшіи латиному́дренныя враги́, и Ве́кка злочести́ваго, я́ко нововводя́щія злоупотребле́нія.

Богоро́диченъ: Врата́, ши́ршая небе́съ и престо́лъ вѣ́мы Тя́, серафи́мъ превы́сшую, Всечи́стая, Его́же бо вся́ческая не вмѣща́ютъ я́ко Бо́га, вмѣсти́ла еси́ и но́сиши на объя́тіихъ я́ко Младе́нца, на престо́лѣ Отчемъ естество́ на́ше Посади́вшаго.

Инъ.

Ирмо́съ: Неизслѣ́дный Бо́жій совѣ́тъ, е́же отъ Дѣ́вы воплоще́нія Тебе́, Вы́шняго, проро́къ Авваку́мъ, усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди.

Возвесели́мся духо́вно, па́мять соверша́юще благознамени́тую преподобнострада́льцевъ, и честны́хъ наста́вниковъ оби́тели на́шея, моли́твами тѣ́хъ отъ лю́тыхъ избавля́еми.

Красу́йся ны́нѣ, боже́ственная оби́тель Зогра́фская свяще́нными твои́ми о́трасльми, преподобнострада́льцами два́десять и шестьми́, папослужи́телей злочести́выхъ, съ высоты́ столпа́ посрами́вшими.

Му́жествомъ и благода́тію укрѣпи́вся по́лкъ преподо́бныхъ, упраздни́ кова́рства безпло́тныхъ враго́въ, и папи́стовъ низложи́ блядосло́віе, нече́стія испо́лненное.

Богоро́диченъ: Чи́стая безневѣ́стная, Ма́ти Бо́жія, спаса́й Твое́ ста́до безвре́дно отъ вся́каго зла́ и лю́тыхъ наведе́нія, Тя́ бо во обстоя́ніихъ и́мамы рабы́ Твои́ избавле́ніе.

Пѣ́снь 5.

Ирмо́съ: Бо́гъ Сы́й ми́ра, Оте́цъ щедро́тъ, вели́каго Совѣ́та Твоего́ Ангела, ми́ръ подава́юща, посла́лъ еси́ на́мъ; тѣ́мъ, богоразу́мія къ свѣ́ту наста́вльшеся, отъ но́щи у́тренююще, славосло́вимъ Тя́, Человѣколю́бче.

Си́лою догма́товъ, му́дріи, лати́нъ злосла́віе, пе́рвѣе отрази́сте, та́же огне́мъ отъ ни́хъ сожже́ни бы́сте, и же́ртвы Го́сподеви, принесо́стеся усе́рдно, со а́нгельскими ли́ки ны́нѣ лику́юще, приснопа́мятніи.

Преподо́бно ста́до твое́ упа́слъ еси́, Ѳомо́, Зогра́фскія оби́тели па́стырю изря́днѣйшій, и пострада́лъ еси́ съ боже́ственными, блаже́нне, ученики́ твои́ми отъ латиному́дренныхъ, огне́мъ искуше́ни бы́вше я́ко зла́то въ пещи́, и со а́нгелы ны́нѣ ликовству́ете.

Ревни́теліе Госпо́дни я́вльшеся, прему́дріи, глаго́лющія на высоту́ непра́ведная обличи́сте, всепреподо́бніи, загради́вше тѣ́хъ уста́ прему́дро изъясне́ніемъ Писа́ній, тѣ́мже вси́ дне́сь па́мять ва́шу пра́зднуемъ.

Богоро́диченъ: Сло́во Бо́жіе, Дѣ́во, су́щее со Отце́мъ, па́че ума́, отъ чи́стыхъ крове́й Твои́хъ воплоти́ся неизмѣ́нно, я́коже благоволи́, Его́же во еди́ну ѵпоста́сь, въ дву́хъ естества́хъ, и дѣ́йствахъ, и хотѣ́ніяхъ, правосла́вно му́дрствуемъ.

Инъ.

Ирмо́съ: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственнѣй сла́вѣ Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Дѣ́во, имѣ́ла еси́ во утро́бѣ надъ всѣ́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безлѣ́тнаго Сы́на, всѣ́мъ, воспѣва́ющимъ Тя́, ми́ръ подава́ющая.

Тлѣ́нную и удобоувяда́емую житія́ красоту́, преподо́бніи отцы́, позна́вше, Христо́вою любо́вію уязви́стеся, ны́нѣ же неизрече́нныя ра́дости въ Боже́ственныхъ селе́ніихъ наслажда́етеся, блаже́нніи.

Истинно ны́нѣ возсія́ свѣ́тъ Боже́ственныя благода́ти, и́стинно дне́сь нетлѣ́нная пи́ща, жизното́чная ма́нна, предлага́ется на́мъ, свѣ́тлая па́мять боже́ственныхъ предста́телей на́шихъ; жела́ющіи наслади́теся.

Безсме́ртное благосла́віе купи́сте, сла́вніи, кончи́ною привре́меннаго огня́, ма́лая на вели́кая измѣни́вше. О, ку́пли прему́дрыя! Тѣ́мже ны́нѣ ра́дуетеся съ преподо́бными и му́ченики.

Богоро́диченъ: Свѣти́льниче свѣ́тлый Свѣ́та пе́рваго, просвѣти́ ду́шу мою́ несвѣ́тлую свѣ́томъ Твои́мъ, да па́ки Свѣ́тъ узрю́ пе́рвѣйшій, Иже отъ Тебе́ просвѣти́ на́съ, и Тебе́, мою́ Просвѣти́тельницу, сіе́ бо свѣ́та сво́йство.

Пѣ́снь 6.

Ирмо́съ: Изъ утро́бы Іо́ну младе́нца изблева́ морскíй звѣ́рь, якова́ прія́тъ; въ Дѣ́ву же все́льшееся Сло́во и пло́ть пріе́мшее про́йде, сохра́ншее нетлѣ́нну: Его́же, бо не пострада́ истлѣ́нія, Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Дне́сь на́мъ ра́достный де́нь наста́, свѣ́тло освѣща́ющь — благознамени́тый пра́здникъ два́десять и шести́ преподо́бныхъ, и весели́тъ мы́сленно ду́ши же и сердца́ всѣ́хъ благода́тію Ду́ха, Его́же въ пѣ́снехъ достодо́лжныхъ почита́емъ.

Да живо́тъ вѣ́чный, прему́дріи, на небесѣ́хъ получи́те, преда́сте огню́ вре́менному тѣлеса́, изобличи́вше злосла́віе лати́нъ. Тѣ́мже дне́сь ра́дующеся, торжество́ ва́ше соверша́емъ.

О, ли́че честны́хъ преподо́бныхъ приснопа́мятный! Вѣ́рно почита́емъ ва́съ и воспѣва́емъ вѣ́рою, зову́ще: почита́ющія ва́съ изба́вите ны́нѣ отъ вся́кія ско́рби, бѣ́дъ и озлобле́ній, да благоговѣ́йно въ пѣ́снехъ торжество́ ва́ше соверша́емъ.

Богоро́диченъ: Умо́въ ли́цы и всѣ́хъ святы́хъ собо́ръ чту́тъ Тя́, Влады́чице: безпло́тнаго бо Бо́га Сло́ва, Его́же ужаса́ются а́нгелы, воплоти́ла еси́ и была́ еси́ Ма́терь Бо́жія, пре́жднія вражды́ средостѣ́ніе Рождество́мъ Твои́мъ еди́на разто́ргшая.

Инъ.

Ирмо́съ: Боже́ственное сіе́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дріи, Богома́тере, пріиди́те, рука́ми воспле́щимъ, отъ Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вимъ.

По́чести трудо́въ, всепреподо́бніи отцы́ два́десять и ше́сть, прія́сте, пострада́вше, и благода́тными дарова́ньми ва́съ вѣнцеда́вецъ Христо́съ украси́.

Ихже о́ко не возмо́же ви́дѣти, и у́хо слы́шати, всесла́вніи, и у́мъ человѣ́ческій разумѣ́ти, я́коже писа́ся, си́хъ на небесѣ́хъ въ жре́біи сподо́бистеся.

Оби́тели Зогра́фскія храни́тели, предста́тели и покрови́тели, дне́сь восхва́лимъ преподобнострада́льныя два́десять и ше́сть, пра́зднественное составля́юще торжество́.

Па́мять ва́шу благознамени́тую соверша́юще, преподобнострада́льніи, дне́сь, мо́лимъ оби́тель сію́ и и́ночествующія соблюди́те и изба́вите отъ скорбе́й.

Богоро́диченъ: Разли́чная дарова́нія иму́ще, отцы́, разли́чныхъ напа́стей на́съ изба́вите, и сомоли́твенники Влады́чицу и Косму́ пріи́мше, па́ству ва́шу соблюди́те.

Конда́къ, гла́съ 8. Подо́бенъ: Взбра́нной.

Оби́тели на́шея предста́тели и храни́тели, свяще́нныя преподобнострада́льцы два́десять и ше́сть, лати́нскую горды́ню низложи́вшія, и о́гненное сожже́ніе претерпѣ́вшія, и вѣнча́нныя досто́йно, восхва́лимъ, вопію́ще: ра́дуйтеся, преподобнострада́льніи.

Икосъ:

Ангелы удиви́шася, съ небесе́ зря́ще безбо́жное стремле́ніе лати́нъ, ка́ко преподо́бныя во огни́ испепеля́ху благоче́стія ра́ди; и́же и умре́ти благоче́стно изво́лиша, и мучи́телеву бро́вь низложи́вше, слы́шатъ отъ на́съ такова́я: ра́дуйся, ли́че преподобнострада́льныхъ; ра́дуйся, тве́рдое ополче́ніе многострада́льныхъ; ра́дуйся, двадеся́тице съ шестери́цею преподо́бныхъ; ра́дуйся, Ѳомо́, съ про́чими му́ченики; ра́дуйся, боже́ственный Варсану́фіе съ Михе́емъ тве́рдымъ; ра́дуйся, Дометіа́не, Ми́но съ Па́вломъ свѣ́тлымъ; ра́дуйся, со Анто́ніемъ Евѳи́міе и Иларіо́не; ра́дуйся, съ Парѳе́ніемъ, Си́моне и Іо́сифе; ра́дуйся, дво́ице Іа́кововъ ку́пно съ Іоанни́кіемъ; ра́дуйся, Мартиніа́не, ку́пно съ Космо́ю и Се́ргіемъ; ра́дуйся, Кипріа́не, Кири́лле, Іове и Са́вво сла́вніи; ра́дуйся, четвери́це сла́вная свѣ́тлыхъ страстоте́рпцевъ; ра́дуйтеся, преподобнострада́льніи.

Пѣ́снь 7.

Ирмо́съ: Отроцы, благоче́стію совоспита́ни, злочести́ваго велѣ́нія небре́гше, о́гненнаго преще́нія не убоя́шася, но, посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: отце́въ Бо́же, благослове́нъ еси́.

Наста́ ны́нѣ боже́ственная и ра́достная па́мять ва́ша, преподобнострада́льніи, веселя́щая и освяща́ющая всѣ́хъ, чту́щихъ по́двиги и страда́нія ва́ша, и пою́щихъ: оте́цъ на́шихъ Бо́же, благослове́нъ еси́.

Огню́ пріобща́ющеся, попали́сте пре́лесть противобо́жную, преподобному́ченицы Христо́вы, изоблича́юще лю́тое лати́нъ о Ду́сѣ приложе́ніе, и пою́ще: оте́цъ на́шихъ Бо́же, благослове́нъ еси́.

Вся́, я́же въ мíрѣ, и тѣлеса́ и бога́тство презрѣ́ша, бу́дущія ра́ди жи́зни, до́бліи преподобнострада́льцы, и уме́рше со Христо́мъ, ны́нѣ ца́рствуютъ въ непристу́пномъ свѣ́тѣ и невече́рнѣмъ.

Богоро́диченъ: Моле́бную на́шу пѣ́снь ны́нѣ, Богоро́дице, всѣ́хъ, воспѣва́ющихъ, Приснодѣ́во, лю́тыхъ измѣня́ющи, съ любо́вію ко Го́споду вопію́щихъ: оте́цъ на́шихъ Бо́же, благослове́нъ еси́.

Инъ.

Ирмо́съ: Не послужи́ша тва́ри богому́дріи, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ніе му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препѣ́тый отце́въ Госпо́дь и Бо́гъ, благослове́нъ еси́.

Возлюби́вше Бо́га я́коже мо́щно, преподо́бніи, и поучи́вшеся въ Боже́ственномъ Его́ зако́нѣ, досто́йно ны́нѣ почита́ются.

Да совоспле́щутъ ны́нѣ съ земны́ми небе́сная, да возвесели́тся со а́нгелы естество́ человѣ́ческое. Человѣ́цы бо небе́сніи, а́нгелы земнíи, небому́дренніи отцы́, пострада́вше до́блественно, пра́зднуеми су́ть.

Ублажа́ются, отцы́, по́двиги ва́ши и боре́нія, и́миже честна́я прія́телища Ду́ха яви́стеся, я́коже а́нгелы пострада́вше за пра́вое мудрова́ніе и почита́етеся во вѣ́ки.

Богоро́диченъ: Благоче́стно воспѣва́ющихъ Тя́, Богоро́дицу, Госпоже́ Влады́чице, грѣхо́внаго лю́таго мра́ка ско́ро премени́, мо́лимся, ча́сти же и ра́дости Тобо́ю просвѣще́нныхъ, сподо́би.

Пѣ́снь 8.

Ирмо́съ: Чу́да преесте́ственнаго росода́тельная изобрази́ пе́щь о́бразъ: не бо́, я́же прія́тъ, пали́тъ ю́ныя, я́ко ниже́ о́гнь Божества́ — Дѣ́вы, въ Ню́же вни́де утро́бу. Тѣ́мъ, воспѣва́юще, воспое́мъ: да благослови́тъ тва́рь вся́ Го́спода и превозно́ситъ во вся́ вѣ́ки.

Ны́нѣ свяще́нная оби́тель Зогра́фская хва́лится, богоно́сніи, и, крася́щися, чуде́съ ва́шихъ наслажда́ется, и велича́ется страда́ньми и по́двигами ва́шими: папослужи́телей бо посрами́сте, правосла́вными сопротивля́ющеся и́мъ догма́тами, и пѣсносло́вяще Христа́ во вѣ́ки.

Пѣ́сньми да воспое́тся свяще́нный Ѳома́, игу́менъ оби́тели Зогра́фскія, Варсану́фій, и Иларіо́нъ, и Косма́, и Се́ргій, и Евѳи́мій, и Мина́, и Іа́ковъ, Іовъ, Іоанни́кій, съ ни́ми же и про́чее честно́е собра́ніе, два́десять и шести́, пою́ще Го́спода и превознося́ще Его́ во вѣ́ки.

Спаса́й рабы́ Твоя́, Великодержа́вный Царю́, Бо́же, еди́не Ще́дре, мно́гими моле́ньми преподо́бныхъ Твои́хъ срада́льцевъ, два́десять и шести́, преклоня́емъ ны́нѣ. Съ ни́ми же и на́съ пріими́, вопію́щихъ: да благослови́тъ вся́ тва́рь Го́спода и превозно́ситъ во вся́ вѣ́ки.

Богоро́диченъ: Яко трапе́за Хлѣ́бъ жи́зни вмѣсти́ла еси́, всѣ́хъ пита́ющій, Отрокови́це, вседѣ́тельнымъ осѣне́ніемъ, и Сего́ дои́ши сосцы́, я́ко Младе́нца, Его́же пою́ще, я́ко Бо́га, Тебе́ госпо́дственно, Богоро́дицу, возвѣща́емъ: да благослови́тъ вся́ тва́рь Го́спода и превозно́ситъ во вся́ вѣ́ки.

Инъ.

Ирмо́съ: Отроки благочести́выя въ пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́нѣ же дѣ́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́етъ пѣ́ти Тебѣ́: Го́спода по́йте, дѣла́, и превозноси́те Его́ во вся́ вѣ́ки.

Сосу́ды избра́нніи, чеснíи, я́вльшеся, свѣ́тло го́рнѣе сія́ніе прія́сте, и къ селе́ніемъ и́стинно небе́снымъ ра́достно потеко́сте, облиста́еми благода́тію Боже́ственныя Тро́ицы, Юже пѣ́сньми пое́те во вся́ вѣ́ки.

Ра́вное соверши́вше тече́ніе, отцы́ преподобнострада́льніи, и ра́вная пра́веднымъ вѣнцы́ отъ Христа́ прія́сте на небесѣ́хъ, блаже́нніи, Ѳомо́ со всѣ́ми, сра́дующеся а́нгельскимъ лико́мъ, па́мять у́бо твори́те о благохва́лящихъ ва́съ.

Тро́иченъ: Со всѣ́ми го́рними во́инствы, Отца́ и Сы́на и Ду́ха Свята́го, трисвѣ́тлое, нераздѣ́льное, несозда́нное Божество́, еди́ное власти́тельное, нача́льство и ца́рство пѣсносло́вяще: Свя́тъ, Свя́тъ, Свя́тъ, вопіе́мъ неусы́пною любо́вію.

Богоро́диченъ: Словесы́ и догма́ты, Дѣ́во, Чи́стую Богоро́дицу Тя́ проповѣ́давшіи, Бо́га во пло́ти неизрече́нно роди́вшую; и человѣ́ческое Обожи́вшаго естество́ въ ложесна́хъ Твои́хъ, пѣ́сньми да чту́тся досто́йно съ Тобо́ю, Богоро́дице, два́десять и ше́сть отце́въ.

Пѣ́снь 9.

Ирмо́съ: Свѣтоно́сный о́блакъ, въ о́ньже всѣ́хъ Влады́ка, я́ко до́ждь съ небесе́ на руно́, сни́де и воплоти́ся на́съ ра́ди, бы́въ Человѣ́къ, Безнача́льный, велича́емъ вси́ я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.

Послѣ́дующе, отцы́, благоговѣ́йно и преподо́бно пожи́вшимъ на земли́, во оби́тели Зогра́фстѣй по́стнически лука́ваго побѣди́сте, и пострада́сте за благоче́стіе, сего́ ра́ди ны́нѣ ва́съ восхваля́емъ.

Отъ усте́нъ нечи́стыхъ, ны́нѣ убо́гое пріе́мше пѣ́ніе, о на́съ ко еди́ному Влады́цѣ па́мять твори́те прилѣ́жно, тве́рдіи преподобнострада́льцы, я́ко да обря́щемъ прегрѣше́ній разрѣше́ніе, и почита́емъ па́мять ва́шу свѣ́тло.

Якоже со́лнце вели́кое свяще́нная ва́ша па́мять, просія́вши я́сно, озаря́етъ мíръ, ю́же соверша́юще благоговѣ́йно, почита́емъ ва́съ, отцы́ преподобнострада́льніи, я́ко предста́телей, храни́телей же и блюсти́телей оби́тели на́шея.

Яко благоуха́нніи шипцы́, я́ко чистѣ́йшія кри́ны, я́ко древеса́ присноцвѣту́щая и ды́шущая мѵ́ра, отъ честны́я ва́шея ра́ки источа́ете безчи́сленная исцѣле́нія, всепреподо́бніи, прогоня́юще злосмра́дное неду́говъ, съ вѣ́рою и благоговѣ́ніемъ приступа́ющимъ къ ва́мъ.

Богоро́диченъ: Купина́ прообразова́ше, Дѣ́во, Твое́ пресла́вное чу́до: Ты́ бо прія́ла еси́ во утро́бѣ Огнь нестерпи́мый вои́стинну, чревоноси́вшая Христа́, пра́вды Со́лнца су́щаго, неопали́ма пребы́вши, тѣ́мже Тя́ при́сно блажи́мъ.

Инъ.

Ирмо́съ: Вся́къ земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хомъ просвѣща́емь, да торжеству́етъ же безпло́тныхъ умо́въ естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопіе́тъ: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Приснодѣ́во.

Во свѣ́тѣ мы́сленнѣмъ, му́дріи, водворя́ющеся, пѣ́снь пріими́те, ю́же ва́мъ прино́симъ, мно́гаго ра́ди до́лга, и́мже до́лжни есмы́, и воздая́нія про́симъ прегрѣше́ній оставле́нію дарова́тися, ва́шими моли́твами, досто́йно ва́съ почита́ющимъ.

Положи́ ва́съ Бо́гъ, преподобнострада́льніи, я́ко незы́блемая оби́тели се́й предсто́лпія, въ послѣ́дняя времена́, на непримири́мыя враги́. Ко́сти же ва́ша всечестны́я, я́ко ка́мень претыка́нія сопроти́внымъ даде́, правосла́вную вѣ́ру при́сно укрѣпля́я, сла́вніи.

Утоли́те бу́рю лю́тыхъ ва́рваръ, воздвиза́емую на на́съ, всепреподо́бніи, уста́вите церко́вныя раздо́ры, пѣвце́мъ да́руйте прегрѣше́ній оставле́ніе, оби́тель же невреди́му сохрани́те отъ вся́каго лю́таго обстоя́нія.

Тро́иченъ: Всевы́шній Бо́же, Отче, Сы́не, и Ду́ше, Тро́ице равноче́стная, моли́твами преподо́бныхъ Твои́хъ, сохраня́й свяще́нную оби́тель на́шу отъ вся́каго озлобле́нія, па́ствѣ же Твое́й непоколеби́мое, непрекло́нное и ми́рное пода́ждь состоя́ніе.

Богоро́диченъ: Тя́, я́ко вои́стинну, прія́телище Ду́ха яви́лася еси́, Влады́чице: Бо́га бо, Его́же не́бо и земля́ вмѣсти́ти отню́дъ не мо́жетъ, во чре́вѣ Твое́мъ вмѣсти́ла еси́. Сего́ уми́лостиви, преподо́бныхъ и Твои́ми моли́твами, о всѣ́хъ на́съ, воспѣва́ющихъ Тя́.

Свѣти́ленъ. Подо́бенъ: Жены́, услы́шите.

Оби́тели на́шея предста́тели, дне́сь свѣ́тло восхва́лимъ преподобнострада́льныя отцы́, низложи́тели пре́лести лати́нъ и проповѣ́дники вѣ́ры правосла́вныя, и́же огне́мъ испепели́вшеся, всесожже́нія боже́ственная принесо́стеся Тро́ицѣ.

Сла́ва:

Предста́телей ва́съ, прему́дріи, стяжа́хомъ и храни́телей свяще́нныя оби́тели на́шея, тѣ́мже свѣ́тло соверша́емъ па́мять ва́шу благознамени́тую, пѣ́сньми ва́съ почита́юще: вы́ бо, Го́спода просла́вльше, ны́нѣ досто́йно со а́нгелы почита́еми есте́.

И ны́нѣ, богоро́диченъ:

Всецари́це Богоневѣ́сто, Благослове́нная Влады́чице, Ма́ти Царе́ва, цвѣ́те дѣ́вства, а́нгеловъ благолѣ́піе, небе́сныхъ украше́ніе, вели́кое прибѣ́жище, пое́мъ Тя́, Пресвята́я, я́ко Спаси́тельницу мíра.

На хвали́техъ стихи́ры на 4, гла́съ 1. Подо́бенъ: Небе́сныхъ чино́въ.

Пріиди́те, вѣ́рніи, и безсупру́жныхъ ли́цы, соше́дшеся, до́блія Христо́вы ору́жники, и свѣти́льники Правосла́вія, тве́рдыя преподобнострада́льцы два́десять и ше́сть, восхва́лимъ пѣ́сньми, си́мъ съ вѣ́рою вопію́ще: о на́съ Спа́са моли́те.

Земна́я попече́нія оттря́сше, во оби́тели Зогра́фстѣй подвиза́ющеся, отцы́, пострада́сте до́блественно отъ лю́тыхъ злому́дренныхъ, я́ко храни́теліе оте́ческихъ преда́ній, и сугу́быя вѣнцы́ прія́сте.

Съ ра́достнымъ се́рдцемъ и тве́рдымъ по́мысломъ на столпѣ́ стоя́ще, изобличи́сте пре́лесть лю́тыхъ латиному́дренныхъ, и огне́мъ сожже́ни бы́вше, принесо́стеся преподо́бніи, я́ко прія́тныя всесожже́нія Влады́цѣ, велича́еми.

Вѣ́рою соверша́ющыя па́мять ва́шу, два́десять и ше́сть, до́бліи Христо́вы во́ины, сохраня́йте отъ вся́каго вре́да и враго́въ ви́димыхъ же и неви́димыхъ, преподо́бніи, и небе́снаго Ца́рствія сподо́бите.

Сла́ва, гла́съ 1:

Кíими глаго́лы пѣ́ніе ва́мъ принесе́мъ, отцы́ преподобнострада́льніи? Или́ кíими похва́льными пѣ́сньми восхва́лимъ ва́съ? Мно́жество бо усте́нъ недовлѣ́етъ къ сему́, мно́го же па́че еди́нъ и неиску́сный, но а́ще же и не по достоя́нію, оба́че отъ на́съ услы́шите сія́: ра́дуйтеся, Правосла́вія побо́рницы, прія́телища добродѣ́тели, мона́шествующихъ утвержде́ніе, и основа́ніе ва́шея оби́тели; ра́дуйтеся, де́моновъ прогони́теліе, злосла́вныхъ противобо́рницы, наста́вницы заблужда́ющихъ извѣ́стніи, Тро́ицы всечестна́я селе́нія; ра́дуйтеся, многотеку́щіи окри́ны мѵ́ра благово́ннаго, арама́товъ приснотеку́щія рѣ́ки, Святы́я Горы́ предсто́лпія, вѣ́чныхъ бла́гъ наслѣ́дницы, моли́теся о на́съ, любо́вію соверша́ющихъ всечестну́ю па́мять ва́шу.

И ны́нѣ:

Моли́твами, Го́споди, всѣ́хъ святы́хъ и Богоро́дицы, [Тво́й ми́ръ да́ждь на́мъ, и поми́луй на́съ, я́ко еди́нъ Ще́дръ].

Славосло́віе вели́кое, [ектеніи́] и отпу́стъ.



НА ЛИТУРГІИ:

Блаже́нна отъ кано́на, пѣ́снь 3-я и 6-я. [Проки́менъ, гла́съ 7: Восхва́лятся преподо́бніи во сла́вѣ и возра́дуются на ло́жахъ свои́хъ. Сти́хъ: Воспо́йте Го́сподеви пѣ́снь но́ву, хвале́ніе Его́ въ це́ркви преподо́бныхъ. Апо́столъ ко Евре́емъ, зача́ло 334. Аллилу́ія, гла́съ 4: Воззва́ша пра́ведніи и Госпо́дь услы́ша и́хъ, и отъ всѣ́хъ скорбе́й и́хъ изба́ви и́хъ. Сти́хъ: Мно́ги ско́рби пра́веднымъ и отъ всѣ́хъ и́хъ изба́витъ я́ Госпо́дь. Ева́нгеліе Іоа́нна, зача́ло 35 отъ полу́. Прича́стенъ: Ра́дуйтеся пра́ведніи о Го́сподѣ, пра́вымъ подоба́етъ похвала́.]

Коне́цъ и Бо́гу сла́ва.

Источникъ: Служби на българските светии. — Света Гора, Атон: Славянобългарски манастир «Св. Вмчк Георги Зограф», 2007. — Л. 439-459.

/ Къ оглавленію раздѣла /


Наверхъ / Къ титульной страницѣ

0