Собраніе богослужебныхъ текстовъ Православной Церкви

Русскiй Порталъ- Церковный календарь- Русская Библія- Осанна- Святоотеческое наслѣдіе- Наслѣдіе Святой Руси- Слово пастыря- Литературное наслѣдіе- Новости

Осанна
-
Гостевая книга
-
Новости
-
Написать письмо
-
Поискъ
-
Литургика
-
Канонизація святыхъ
-
Ирмологій

Домашняя молитва

Каноны
-
Акаѳисты
-
Псалтирь Божіей Матери

Евхологій

Служебникъ
-
Требникъ

Слѣдованная Псалтирь

Псалтирь
-
Канонникъ
-
Часословъ
-
Мѣсяцесловъ

Тріодь

Постная
-
Цвѣтная

Минеи

Минея Общая
-
Минеи Богослужебныя
-
Архивъ

Церк.-учит. литература

«Златоустъ»

Греч. и древнерус. тексты

Греч. литург. тексты
-
Древнерус. литург. тексты

Календарь на Вашемъ сайтѣ

Ссылка для установки

Православный календарь

Новости сайта



Сегодня - среда, 23 августа 2017 г. Сейчасъ на порталѣ посѣтителей - 21.
Если вы нашли ошибку на странице, выделите ее мышкой и щелкните по этой ссылке, или нажмите Ctrl+Alt+E

ЦЕРКОВНО-БОГОСЛУЖЕБНЫЯ КНИГИ

МИНЕИ БОГОСЛУЖЕБНЫЯ (СЕНТЯБРЬ-АВГУСТЪ).

Мѣ́сяца Ное́мврія въ 29-й де́нь.
Преподо́бнаго Ака́кія, и́же въ Лѣ́ствицѣ свидѣ́тельствованнаго.

[Зри:] Преподо́бнаго Ака́кія слу́жба пое́тся на повече́ріи.

Кано́нъ, его́же краегране́сіе: Ака́кія, избра́ннаго послу́шателя, пѣ́сньми пою́. Ѳеофа́нъ. Гла́съ 4.
Пѣ́снь 1.

Ирмо́съ: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вній пѣшеше́ствовавъ Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу въ пусты́ни побѣди́лъ е́сть.

Незло́бнымъ нра́вомъ обло́жся, благообра́зную добродѣ́телей стяжа́лъ еси́ добро́ту, Христо́ву во́льному послуша́нію подо́бяся да́же до сме́рти, всеблаже́нне.

Зло́бы обрѣта́теля посрами́лъ еси́ беззло́біемъ свои́мъ, терпѣ́ніемъ же, о́тче, искуше́ній того́ го́рдую и вознесе́нную вражду́ къ земли́, всеблаже́нне, смири́лъ еси́.

Воздержа́ніемъ терпѣли́внымъ, преподо́бне, предъобуча́яся и страсте́й отсѣка́я нача́ла, безстра́стія оде́ждею украси́лся еси́ по́слѣжде, благода́тію Боже́ственною покрыва́емь.

Укрѣпи́въ душе́вное устрое́ніе терпѣ́ніемъ тве́рдымъ и до́блимъ, всеблаже́нне, по́мысломъ, по вся́ дни́ терпѣ́лъ еси́ му́ченическій по́двигъ и вѣне́чникъ показа́лся еси́.

Богоро́диченъ: Крѣ́пость твори́тельная и пѣ́ніе, Бо́гъ и Госпо́дь, Иже на́съ ра́ди изъ Тебе́ воплоще́йся и рожде́йся, проро́чески я́коже Иса́ія, Пречи́стая, благовѣсти́.

Пѣ́снь 3.

Ирмо́съ: Весели́тся о Тебѣ́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ крѣ́пость, Го́споди, и прибѣ́жище, и утвержде́ніе.

Всего́ тебе́ сама́го Творцу́ твоему́ и Бо́гу, преподо́бне, возложи́въ, терпѣ́лъ еси́ томи́тельное изничтоже́ніе.

Зако́нно страда́льческое терпѣ́ніе, возде́ржниче, показа́лъ еси́ на земли́, тѣ́мже тебѣ́ небе́сное весе́ліе даде́ся.

Смире́ніе и́стинно, долготерпѣ́ніе опа́сно держа́лъ еси́, терпѣ́ніе, воздержа́ніе съ послуша́ніемъ, преблаже́нне.

Богоро́диченъ: Всѣ́хъ Содѣ́тель зи́ждется, на́съ ра́ди, Пречи́стая, пло́ть пріе́мь одушевле́нну, изъ Тебе́, Пресвята́я Богоневѣ́сто.

Пѣ́снь 4.

Ирмо́съ: Вознесе́на Тя́ ви́дѣвши Це́рковь на Крестѣ́, Со́лнце пра́ведное, ста́ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди.

Умертви́въ, о́тче, му́дрость пло́ти твоея́, твою́ ду́шу оживи́лъ еси́ и пра́вды вѣне́цъ прія́лъ еси́, зовы́й, Ака́кіе: сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди.

По́двиги до́лги пріе́мля, и́же по вся́ дни́ терпѣли́вное пока́зывалъ еси́ сопротивле́ніе, о́тче. Тѣ́мже по сме́рти, я́ко жи́въ, возопи́лъ еси́: сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди.

Тве́рдымъ умо́мъ томле́нія за Христа́ претерпѣ́лъ еси́, Ака́кіе блаже́нне, Сего́ помышля́я, на Крестѣ́ пригвожде́на за спасе́ніе ро́да на́шего.

Богоро́диченъ: Чистѣ́йши еси́ небе́съ и мы́сленныхъ си́лъ, я́ко си́хъ Зижди́теля, Пречи́стая, ро́ждши. Тѣ́мже Ти́ зове́мъ: ра́дуйся, Богоро́дице Всепѣ́тая.

Пѣ́снь 5.

Ирмо́съ: Ты́, Го́споди, мо́й Свѣ́тъ, въ мíръ прише́лъ еси́, Свѣ́тъ Святы́й, обраща́яй изъ мра́чна невѣ́дѣнія вѣ́рою воспѣва́ющія Тя́.

Ты́, преподо́бне, я́звами му́жески ураня́емь и біе́ніи по вся́ дни́ терпя́ крѣ́пко, преподо́бно почи́лъ еси́.

Тече́ніе до́брое сконча́въ, Ака́кіе незло́бный, и трудо́въ свобо́дный и болѣ́зней воспрія́лъ еси́ поко́й.

Умъ тво́й чи́стымъ по́мысломъ окормля́емь, Ака́кіе богоно́се, къ Вино́вному всѣ́хъ благополу́чно устреми́ся.

Богоро́диченъ: Ни а́нгельскій у́мъ, ни человѣ́чь мо́жетъ Рождество́ Твое́ сказа́ти, превосхо́дитъ бо вся́ко постиже́ніе ра́зума.

Пѣ́снь 6.

Ирмо́съ: Пожру́ Ти со гла́сомъ хвале́нія, Го́споди, Це́рковь вопіе́тъ Ти́, отъ бѣсо́вскія кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости отъ ре́бръ Твои́хъ исте́кшею кро́вію.

Усну́лъ еси́ блаже́ннымъ сно́мъ, блаже́нне, и по сме́рти яви́ся, послу́шая, о́тче, вопроша́ющихъ, я́ко не умира́етъ послуша́ніе имѣ́яй.

Сконча́въ до́брыя по́двиги, тезоимени́те, нетлѣ́ннаго, богому́дре, сподо́бился вои́стинну безсме́ртія, идѣ́же, ра́дуяся, вѣнцы́ побѣ́ды воспрія́лъ еси́.

Боже́ственное, и до́брое, и богоуго́дное воздержа́ніе житія́ твоего́, блаже́нне, мно́гія утвержда́етъ боже́ственнымъ стра́хомъ и жела́ніемъ бла́гъ бу́дущихъ, Ака́кіе.

Богоро́диченъ: Вои́стинну Богоро́дицу Тя́ вѣ́рою сла́вимъ, я́ко Бо́га заче́ншую и ро́ждшую Сего́ неискусобра́чно, соеди́ншася изъ Тебе́ прія́тныя святы́мъ хра́момъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ 4. Подо́бенъ: Ско́ро предвари́.

Свѣ́тлостію вѣ́ры и дѣ́тельнымъ свѣ́томъ яви́лся еси́ равноа́нгеленъ на земли́ вои́стинну, Ака́кіе всему́дре. Показа́лъ еси́ му́жески крѣ́пкое ума́ твоего́, сокруши́лъ еси́ напа́данія страсте́й посто́мъ, тѣ́мже и по кончи́нѣ я́ко жи́въ яви́лся еси́, непобѣди́ме.

Пѣ́снь 7.

Ирмо́съ: Въ пещи́ авраа́мстіи о́троцы перси́дстѣй, любо́вію благоче́стія па́че, не́жели пла́менемъ, опаля́еми, взыва́ху: благослове́нъ еси́ въ хра́мѣ сла́вы Твоея́, Го́споди.

Всѣ́мъ жела́ніемъ Влады́цѣ иды́й, доса́ды, и безче́стія, преподо́бне, и я́звы терпя́, взыва́лъ еси́: благослове́нъ еси́ въ хра́мѣ сла́вы Твоея́, Го́споди.

По́мыслъ тво́й, Влады́чнія помышля́я стра́сти и распя́тіе, и сме́рти поуча́яся, ураня́емь, пѣ́лъ еси́: благослове́нъ еси́ въ хра́мѣ сла́вы Твоея́, Го́споди.

Ме́ртвъ во гро́бѣ, по зако́ну умира́ющихъ лежа́ безъ дыха́нія, глаго́лющему вѣща́еши па́че естества́, я́ко не у́мерлъ е́смь, взыва́еши: благослове́нъ еси́ въ хра́мѣ сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́диченъ: Уме́ршія, и́мже, Дѣ́во, держи́ми бѣ́хомъ зако́номъ, Жи́знь ро́ждши и́стинную, возста́вила еси́ зову́щія: благослове́на Ты́ въ жена́хъ, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пѣ́снь 8.

Ирмо́съ: Ру́цѣ распросте́ръ, Даніи́лъ, льво́въ зія́нія въ ро́вѣ затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, добродѣ́телію препоя́савшеся, благоче́стія рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода.

Крѣ́пкимъ воздержа́ніемъ Бо́гу тебѣ́ бы́сть смѣси́тися, преподо́бне, у́зъ тѣ́ла разрѣ́шшуся и пло́ть изнури́вшу, и видѣ́ніемъ дѣ́тельнымъ о́тче, зовы́й: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода.

Съ му́ченики Христо́вы сочета́емь и вчиня́емь, непреста́нно, преподо́бне, поя́ Человѣколю́бца и моля́ся о на́съ, восхваля́ющихъ тя́ и вопію́щихъ: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода.

Пострада́въ зако́нно на земли́, небе́сный обрѣ́лъ еси́ поко́й, ра́дуяся, преподо́бне, со святы́ми, и соприча́стникъ весе́лія и ра́дости и́хъ бы́въ, и взыва́я: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́диченъ: Воплоща́ется Безпло́тный пре́жде, Содѣ́тель зи́ждется изъ Тебе́, Всенепоро́чная, и́бо въ пречи́стая ложесна́ Твоя́ вше́дъ Непостижи́мый, описа́ніемъ плотски́мъ хотя́ объя́тися. Тѣ́мже вси́ Тя́ благослови́мъ, Марíе Богоневѣ́сто.

Пѣ́снь 9.

Ирмо́съ: Ка́мень нерукосѣ́чный отъ несѣко́мыя горы́, Тебе́, Дѣ́во, краеуго́льный отсѣче́ся — Христо́съ, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Тѣ́мъ, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́емъ.

Ми́лостивно вмѣсти́ся, о́тче, ко вся́ческихъ Благодѣ́телю, незло́бія добро́тою украша́яся и красото́ю добродѣ́телей сія́я, тѣ́мже тя́ вси́ ублажа́емъ.

Зако́ну повину́яся Влады́чню, твою́ преклони́лъ еси́ вы́ю мона́шествующихъ боре́нію и, побѣдоно́сецъ, о́тче, бы́въ, къ незло́бію дости́глъ еси́ соверше́нному, всеблаже́нне.

Пѣ́ніе Бо́гу возсыла́ти со безпло́тными сподо́бился еси́, я́ко соблю́дъ о́нѣхъ житіе́ и чистоту́, терпѣ́ніемъ же дѣ́лъ му́чениковъ сла́ву прія́лъ еси́.

Пріими́ отъ на́съ, богоно́се, приноси́мое тебѣ́ пѣ́ніе отъ чи́ста се́рдца и возда́ждь мольба́ми твои́ми согрѣше́ній оставле́ніе и спасе́ніе, всече́стне.

Богоро́диченъ: Яко ко́рень су́щу вои́стинну нетлѣ́нія, Тя́, Дѣ́во, вси́ вѣ́рніи, и утвержде́нія, хвала́ми почита́емъ, Ты́ бо Ѵпоста́сное Безсме́ртіе на́мъ родила́ еси́.

Стихи́ры преподо́бнаго, гла́съ 4. Подо́бенъ: Яко до́бля.

Воздержа́ніемъ му́дрость плотску́ю умертви́лъ еси́* и ду́шу оживи́лъ еси́ посто́мъ* и добродѣ́телей соверше́ніемъ.* Отсю́ду же и яви́лся еси́* я́ко жи́въ по кончи́нѣ вои́стинну,* я́коже бо со́нъ вмѣни́ся тебѣ́ сме́рть,* къ Бо́гу преста́вльшуся* и въ ру́цѣ ду́шу прело́жшу Ему́,* Ака́кіе сла́вне.

Страсте́й успи́лъ еси́* жела́нія, Ака́кіе,* бдѣ́ніе всено́щное я́ко стяжа́въ,* послуша́ніе и смире́ніе,* поуче́ніе же Боже́ственныхъ писа́ній,* и се́рдце чи́сто,* и у́мъ несмуще́нъ.* Тѣ́мже бы́лъ еси́ и прія́телище Ду́ха Свята́го,* зари́ чуде́съ возсія́въ конце́мъ.

Мірска́го пристра́стія* до конца́ возгнуша́вся,* безстра́стія сосу́дъ бы́лъ еси́,* любому́дрія же, сла́вне,* дѣ́тельнымъ восхожде́ніемъ* возвы́сился еси́ къ самому́ жела́нію коне́чному* и узрѣ́лъ еси́ та́йнымъ видѣ́ніемъ* неви́димыхъ недомы́сленныя и Боже́ственныя добро́ты,* Ака́кіе всему́дре и блаже́нне.

Сла́ва, и ны́нѣ, богоро́диченъ:

Отцу́ едино́сущна* и Ду́ху сопресто́льна* изъ чи́стыхъ крове́й Твои́хъ воплоти́ла еси́* и па́че сло́ва породила́ еси́,* во дву́хъ познава́ема дѣ́йственныхъ существа́хъ,* и́стинно и хотѣ́ніихъ.* Его́же моли́, Пресвята́я Дѣ́во,* я́ко Сы́на Твоего́ и Бо́га,* спасти́ вѣ́рою чи́стою Тебе́ блажа́щія.

Крестобогоро́диченъ. Подо́бенъ то́йже:

Агнца и Па́стыря, Тя́* на дре́вѣ я́ко ви́дѣ,* Агница ро́ждшая рыда́ше* и ма́терски Тебѣ́ вѣща́ше:* Сы́не возжелѣ́нне,* ка́ко на дре́вѣ кре́стнѣмъ повѣ́шенъ еси́, Долготерпѣли́ве?* Ка́ко ру́цѣ и но́зѣ Твои́, Сло́ве,* пригвозди́шася отъ беззако́нныхъ,* и кро́вь Твою́ излія́лъ еси́, Влады́ко?

Источникъ: Минíа, мѣ́сяцъ Ное́мврій. — Кíевъ: Въ тѵпогра́фіи Кíево-Пече́рской Ла́ѵры, 1893. — Л. 305 – 308.

/ Къ оглавленію раздѣла /


Наверхъ / Къ титульной страницѣ

0