Собраніе богослужебныхъ текстовъ Православной Церкви

Русскiй Порталъ- Церковный календарь- Русская Библія- Осанна- Святоотеческое наслѣдіе- Наслѣдіе Святой Руси- Слово пастыря- Литературное наслѣдіе- Новости

Осанна
-
Гостевая книга
-
Новости
-
Написать письмо
-
Поискъ
-
Литургика
-
Канонизація святыхъ
-
Ирмологій

Домашняя молитва

Каноны
-
Акаѳисты
-
Псалтирь Божіей Матери

Евхологій

Служебникъ
-
Требникъ

Слѣдованная Псалтирь

Псалтирь
-
Канонникъ
-
Часословъ
-
Мѣсяцесловъ

Тріодь

Постная
-
Цвѣтная

Минеи

Минея Общая
-
Минеи Богослужебныя
-
Архивъ

Церк.-учит. литература

«Златоустъ»

Греч. и древнерус. тексты

Греч. литург. тексты
-
Древнерус. литург. тексты

Календарь на Вашемъ сайтѣ

Ссылка для установки

Православный календарь

Новости сайта



Сегодня - понедѣльникъ, 11 декабря 2017 г. Сейчасъ на порталѣ посѣтителей - 15.
Если вы нашли ошибку на странице, выделите ее мышкой и щелкните по этой ссылке, или нажмите Ctrl+Alt+E

ЦЕРКОВНО-БОГОСЛУЖЕБНЫЯ КНИГИ

МИНЕИ БОГОСЛУЖЕБНЫЯ (СЕНТЯБРЬ-АВГУСТЪ).

Мѣ́сяца Іаннуа́рія въ 18-й де́нь.
Иже во святы́хъ оте́цъ на́шихъ и архіепи́скоповъ Александрíйскихъ Аѳана́сія и Кири́лла.

[ВЕЧЕРЪ,]
На Го́споди воззва́хъ: стихи́ры на 6, гла́съ 4. Подо́бенъ: Яко до́бля.

Гоне́нія претерпѣ́лъ еси́* и бѣды́ подъя́лъ еси́,* богоглаго́ливе преподо́бне Аѳана́сіе,* до́ндеже ле́сть прогна́лъ еси́* Аріеву безбо́жную* и ста́до твое́ отъ нече́стія спа́слъ еси́,* Единосу́щнаго Отцу́ догма́тствуя* Сы́на же и Ду́ха правосла́вно,* священнодѣ́йственне, всеблаже́нне.

Блиста́ньми проповѣ́данія* су́щія во тмѣ́ просвѣти́лъ еси́* и ле́сть всю́ отгна́лъ еси́,* предбѣ́дствуя о вѣ́рѣ тве́рдо, Аѳана́сіе,* я́ко па́стырь и́стиненъ,* я́ко водруже́ніе непоколеби́мо,* пресла́вне, Христо́вы Це́ркве.* Сего́ ра́ди, соше́дшеся, тя́ почита́емъ,* пѣ́сненно ра́дующеся.

Добродѣ́тели вся́цѣй обучи́лся еси́,* терпѣли́вно, богодухнове́нне,* и, пома́зався Ду́ха пома́заніемъ святы́мъ,* священнодѣ́тель свяще́ннѣйшій я́вѣ бы́лъ еси́* и па́стырь и́стиненъ* и вѣ́ры побо́рникъ,* тѣ́мже вся́ Це́рковь* сла́витъ твою́ па́мять,* свяще́нно соверша́ющи* и Спа́са прославля́ющи.

Ины стихи́ры свята́го Кири́лла, гла́съ и подо́бенъ то́йже:

Отъ Христо́вы Це́ркве* мы́сленныя во́лки, Кири́лле, отгна́лъ еси́* жезло́мъ уче́ній твои́хъ,* и сію́ о́крестъ огради́лъ еси́* слове́съ утвержде́ніи,* и предста́вилъ еси́ Христу́, недви́жиму и непоколеби́му.* Его́же моли́ отъ тли́ и бѣ́дъ изба́вити* вѣ́рою соверша́ющія всечестну́ю па́мять твою́.

Сія́ніи Ду́ха* просвѣти́въ тво́й у́мъ,* свѣтолу́чное со́лнце бы́лъ еси́,* я́коже лучи́, повелѣ́нія* во вся́ концы́ простира́я,* и вѣ́рныхъ озаря́я* исполне́ніе, всеблаже́нне,* и отгоня́ тму́, богоно́се, ересе́й* си́лою отъ Дѣ́вы Возсія́вшаго.

Благосказа́ніемъ слове́съ твои́хъ, свяще́ннѣйше Кири́лле,* Це́рковь вся́ украша́ется,* и благоче́стно удобря́ется кра́сными добро́тами,* и почита́етъ свяще́нно* твою́ святу́ю и благознамени́тую па́мять, сла́вне,* правосла́вныхъ похвало́,* отце́въ верхо́вне, и́же на собо́рѣ,* Всесвяты́я побо́рниче.

Сла́ва, гла́съ 6. Ге́рманово:

Христо́ва іера́рха воспои́мъ вси́, Аѳана́сія, я́ко Аріева мнѣ́нія вся́ упраздни́ и Святы́я Тро́ицы держа́ву во всѣ́мъ мíрѣ я́сно возвѣща́етъ, Еди́наго Бо́га въ Тре́хъ Ли́цѣхъ нераздѣ́льна, Его́же и мо́литъ о на́съ, вѣ́рою соверша́ющихъ па́мять его́.

И ны́нѣ, богоро́диченъ или́ крестобогоро́диченъ. Подо́бенъ: Тридне́венъ.

На дре́вѣ Живо́тъ на́шъ зря́щи Всенепоро́чная Богоро́дица ви́сящъ, ма́терски рыда́ющи, вопія́ше: Сы́не Мо́й и Бо́же Мо́й, спаси́ любо́вію пою́щія Тя́.

На стихо́внѣ окто́иха. Сла́ва, гла́съ 3. Ге́рманово:

Па́ки на́мъ златоте́чный Ни́лъ и безсме́ртія тезоимени́тъ, лѣ́тною па́мятію прише́дъ, до́брыми восхожде́ньми наводня́етъ златостру́йная безсме́ртія лія́нія, и, пи́щу сла́дкую плододая́ высо́кимъ боговѣща́ніемъ, Тро́ицы Нераздѣ́льнѣй держа́вѣ учи́тъ покланя́тися, и источа́етъ боже́ственная уче́нія, вѣ́рныхъ напая́етъ помышле́нія и мо́лится о душа́хъ на́шихъ.

И ны́нѣ, богоро́диченъ или́ крестобогоро́диченъ:

Ору́жіе се́рдце Твое́ про́йде, Пречи́стая, егда́ Сы́на Твоего́ на Крестѣ́ ви́дѣла еси́ и вопія́ла еси́: не безча́дну Мя́ покажи́, Сы́не Мо́й и Бо́же Мо́й, соблюды́й Мя́ по рождествѣ́ Дѣ́ву.

Тропа́рь, гла́съ 4:

Бо́же оте́цъ на́шихъ, творя́й при́сно съ на́ми по Твое́й кро́тости, не отста́ви ми́лость Твою́ отъ на́съ, но моли́твами и́хъ въ ми́рѣ упра́ви живо́тъ на́шъ.

Или́ се́й тропа́рь, гла́съ 3:

Дѣ́лы возсія́вше правосла́вія, все́ погаси́вше злосла́віе, побѣди́теліе, побѣдоно́сцы бы́сте, благоче́стіемъ вся́ обогати́вше, Це́рковь вельми́ украси́вше, досто́йно обрѣто́сте Христа́ Бо́га, да́рующаго на́мъ ве́лію ми́лость.

И ны́нѣ, богоро́диченъ.



НА УТРЕНИ,
Еди́нъ кано́нъ окто́иха и святы́хъ два́.

Кано́нъ свята́го Аѳана́сія, его́же краегране́сіе: Аѳана́сій хвала́ правосла́вія бы́сть. Творе́ніе Ѳеофа́ново, гла́съ 8.
Пѣ́снь 1.

Ирмо́съ: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йскій же́злъ, крестообра́зно порази́въ и раздѣли́въ мо́ре, Изра́иля же бѣглеца́, пѣшехо́дца спасе́, пѣ́снь Бо́гови воспѣва́юща.

Аѳана́сію принося́ похвалу́, я́ко добродѣ́тель благохваля́, къ Бо́гу приношу́ па́че похвале́ніе, отъ Него́же человѣ́комъ даде́ся достохва́льно дарова́ніе добродѣ́тели, ея́же бы́сть одушевле́нъ о́бразъ и печа́ть.

Богому́дрія бы́лъ еси́ испо́лненъ и, па́че со́лнца а́нгельскимъ, блаже́нне, житіе́мъ облиста́въ ны́нѣ, преподо́бне, превозше́лъ еси́ похва́лъ зако́ны, я́же отъ на́съ, но пріими́, о́тче, а́ще и не по досто́инству похваля́емый.

Достодо́лжно у́бо пѣ́снь плете́мъ въ сла́внѣй твое́й па́мяти, но, лиша́ющеся велича́йшихъ, Аѳана́сіе, по досто́инству пѣ́сней твои́хъ, про́симъ проще́ніе на́мъ да́ти и оби́льную благода́ть тобо́ю Ду́ха.

Юношски плотски́хъ страсте́й игра́ніе умертви́лъ еси́, въ ю́ности твое́й стяжа́въ му́дрость ста́рческую и благостоя́нную, Аѳана́сіе блаже́нне: прему́дрости бо жела́ніемъ вся́ чу́вства упра́вилъ еси́.

Богоро́диченъ: Пресла́вная возглаго́лашася о Тебѣ́ въ ро́дѣхъ родо́въ, Бо́га Сло́ва во чре́вѣ вмѣсти́вшая, чиста́ же пребы́вши, Богоро́дице Марíе. Тѣ́мже Тя́ вси́ почита́емъ, по Бо́зѣ предста́тельство на́ше.

Инъ кано́нъ свята́го Кири́лла, его́же краегране́сіе: Зрѣ́ній Кири́ллъ боже́ственныхъ цѣвни́ца. Іоа́нново, гла́съ 4.
Пѣ́снь 1.

Ирмо́съ: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вній пѣшеше́ствовавъ Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу въ пусты́ни побѣди́лъ е́сть.

Отъ Бо́га свѣтода́тельную благода́ть, Кири́лле, пріе́мъ и свѣ́телъ свѣти́льникъ яви́вся, слове́сныя облиста́лъ еси́ на́мъ лучи́ па́мятію твое́ю, я́ко да досто́йно тя́ воспои́мъ.

Испо́лнился еси́ свѣтоявле́нія, Кири́лле му́дре, Ду́ха, я́ко за́повѣдей Христо́выхъ храни́тель, страсте́й очище́нъ, Пребоже́ственныя бы́лъ еси́ вои́стинну Тро́ицы жили́ще.

Яко ре́вности и дерзнове́нія испо́лненъ, Кири́лле сла́вне, богобо́рцы вся́ нелжи́во языкобо́лія обличи́лъ еси́ злочести́выхъ ересе́й, Правосла́віе защища́я.

Богоро́диченъ: Тро́ицы Пребоже́ственныя, Всечи́стая, Еди́наго родила́ еси́, изъ Тебе́ пло́тію я́вльшася по на́мъ благоволе́ніемъ Роди́теля и содѣ́йствіемъ Ду́ха Всесвята́го, Богоневѣ́сто.

Пѣ́снь 3.

Ирмо́съ: Утвержде́й въ нача́лѣ небеса́ ра́зумомъ и зе́млю на вода́хъ основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́повѣдей Твои́хъ утверди́, я́ко нѣ́сть свя́тъ, па́че Тебе́, Еди́не Человѣколю́бче.

Очи́стивъ отъ вся́кія скве́рны ду́шу же и тѣ́ло, Аѳана́сіе, хра́мъ показа́лся еси́ досто́йно боже́ственъ. Тѣ́мже Тро́ицы исполне́ніе почи́ въ тебѣ́, священнотаи́нниче всеблаже́нне.

Твою́ ду́шу, я́коже жела́ше, Утѣ́шителева благода́ть, отъ страсте́й очище́ну, обрѣ́тши, я́вѣ въ не́й дѣ́йствія показу́етъ и пресвѣ́тло свѣти́ло, о́тче, мíру тя́ полага́етъ.

Святи́тельства у́бо пра́вило святи́телемъ показа́лся еси́, дѣ́тельнаго же подписа́ніе житія́, сло́во же твое́ я́сно, видѣ́нія о́бразъ, прему́дре, богосло́вія же твоего́ предѣ́лъ уче́нія яви́ся.

Богоро́диченъ: Херуви́мовъ и серафи́мовъ превы́шши показа́лася еси́, Богоро́дице, Ты́ бо еди́на прія́ла еси́ Невмѣсти́маго Бо́га во Твое́мъ чре́вѣ, Нескве́рная. Тѣ́мже, вѣ́рніи, Тя́ вси́ пѣ́сньми, Чи́стая, ублажа́емъ.

Инъ.

Ирмо́съ: Весели́тся о Тебѣ́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ крѣ́пость, Го́споди, и прибѣ́жище, и утвержде́ніе.

Укрѣпля́емь о Христѣ́, ко́зни лука́ваго змíя тве́рдымъ умо́мъ, Кири́лле, я́ко тка́ніе паучи́нное, расто́ргнулъ еси́.

Ти́ну страсте́й отъ души́ оттря́слъ еси́, Кири́лле, низложи́въ вся́кое помысло́въ возноше́ніе, на Христа́ превознося́щееся.

Яко благополу́ченъ страда́лецъ, о́тче, уклони́лся еси́ тве́рдо вся́каго плотска́го сладостра́стія, я́ко тще́тнаго и навѣ́тнаго.

Богоро́диченъ: Сло́во Отчее, предочи́стившися, о Чи́стая, Ду́хомъ, слове́снаго естества́ на благодѣя́нія родила́ еси́.

Конда́къ, гла́съ 4. Подо́бенъ: Яви́лся еси́.

Священнонача́льницы велича́йшіи благоче́стія и до́бліи побо́рницы Це́ркве Христо́вы, вся́ соблюди́те, пою́щія: спаси́, Ще́дре, вѣ́рою чту́щія Тя́.

Сѣда́ленъ Аѳана́сія, гла́съ 3. Подо́бенъ: Красотѣ́ дѣ́вства.

Якоже предопредѣли́ Предвоззва́вый тя́, безсме́ртія ты́ предображе́ніе бы́лъ еси́, я́ко умертви́въ благоче́стно Аріева мудрова́нія, невреди́мь бо бы́лъ еси́, и́стины побо́рникъ, о́тче Аѳана́сіе, правосла́вныхъ похвало́. Тѣ́мже тя́ по до́лгу пою́ще, соверша́емъ боже́ственную па́мять твою́.

Сла́ва, Кири́лла. Подо́бенъ то́йже:

Ересе́й ле́сть обличи́лъ еси́ и Правосла́вную вѣ́ру уясни́лъ еси́, я́ко богоглаго́ливъ и благочести́въ, проповѣ́далъ еси́ въ мíрѣ Еди́но Божество́ въ Тро́ицѣ сла́вити, естество́мъ Единосу́щное и Ли́цы неслія́нное. Тѣ́мже и, соше́дшеся, всесла́вне Кири́лле, почита́емъ па́мять твою́.

И ны́нѣ, богоро́диченъ:

Недомы́сленно и непостижи́мо е́сть, Влады́чице Богора́дованная, е́же содѣ́ланное о Тебѣ́ стра́шное Бо́жіе та́инство, и́бо Необыме́ннаго, заче́нши, родила́ еси́, пло́тію обложе́на отъ пречи́стыхъ крове́й Твои́хъ, Его́же всегда́, Чи́стая, я́ко Сы́на Твоего́, моли́ спасти́ся душа́мъ на́шимъ.

Крестобогоро́диченъ:

Неискусобра́чная Чи́стая и Ма́ти Твоя́, Христе́, ви́дящи Тя́ ме́ртва ви́сяща на Крестѣ́, ма́терски пла́чущи, глаго́лаше: что́ Тебѣ́ воздаде́ евре́йскій беззако́нный собо́ръ и неблагода́рный, и́же мно́гихъ и вели́кихъ Твои́хъ, Сы́не Мо́й, даро́въ наслади́выйся? Пою́ Твое́ Боже́ственное снизхожде́ніе.

Пѣ́снь 4.

Ирмо́съ: Ты́ моя́ крѣ́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́гъ, Ты́ мое́ ра́дованіе, не оста́вль нѣ́дра Отча, и на́шу нищету́ посѣти́въ. Тѣ́мъ съ проро́комъ Авваку́момъ зову́ Ти: си́лѣ Твое́й сла́ва, Человѣколю́бче.

Все́ тебѣ́ вдохну́ живоно́сное дыха́ніе съ высоты́, пе́рвѣе прише́дшее боголѣ́пно Ду́ха Христо́ва въ го́рницѣ и ученики́ насы́щшее, апо́стола тя́ показа́ тринадеся́таго, о́тче, Правосла́вную вѣ́ру проповѣ́дающаго.

Ты́, Боже́ственною ре́вностію зѣло́ распаля́емь, въ собо́рѣ спосо́бствуя, и пре́жде, е́же соверши́тися тебѣ́ предсѣда́телю, въ Нике́и проповѣ́дуеши Единосу́щное, тѣ́мже Це́ркве Христо́съ пастыренача́льника и учи́теля тя́ поставля́етъ.

Вруче́на имѣ́я церко́вная корми́ла отъ промышле́нія Боже́ственнаго, Аѳана́сіе, еретико́въ душевре́дная вся́ языкобо́лія, я́коже нѣ́кая сѣки́ра, посѣ́клъ еси́, искореня́я, я́коже те́рніе, и сѣ́мя сло́ва напая́я, му́дрѣ воздѣ́лалъ еси́.

Отъ твоего́ язы́ка о́гненнаго сожже́ся Аріево сро́дное раздѣле́ніе, и слія́ніе Саве́лліево, я́же отъ безмѣ́рія зла́ и къ нече́стію единоче́стна, и вся́кое съ ни́ми хуле́ніе ерети́ческое, о Аѳана́сіе!

Богоро́диченъ: Ты́ вѣ́рныхъ похвала́ еси́, Безневѣ́стная, Ты́ Предста́тельница, Ты́ и прибѣ́жище христіа́нъ, стѣна́ и приста́нище: къ Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная, и спаса́еши отъ бѣ́дъ вѣ́рою и любо́вію Богоро́дицу Чи́стую Тя́ зна́ющія.

Инъ.

Ирмо́съ: Вознесе́на Тя́ ви́дѣвши Це́рковь на Крестѣ́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди.

Побѣди́вши стра́сти душетлѣ́нныя и по́мысломъ удержа́вша пло́ти, богоно́сне Кири́лле, ви́дѣвъ, Христо́съ боже́ственныя тя́ Це́ркве предсѣда́теля, о́тче, поста́вилъ е́сть.

Наслѣ́довавъ, я́ко сы́нъ возлю́бленъ, оте́ческую Ма́ркову добродѣ́тель, и престо́ла бы́лъ еси́ прее́мникъ, боже́ственнаго стопа́мъ евангели́ста послѣ́дуя.

Отъ Христа́ у́бо, я́ко овча́, упа́слся еси́, я́коже па́стырь упа́слъ еси́ ста́до, о́тче, словесы́ душепита́тельными твои́ми, я́ко трава́ми и цвѣты́, оби́льно напитава́я благода́ти.

Богоро́диченъ: Изъ не су́щихъ вся́ Боже́ственною си́лою Содѣ́лавый ражда́ется изъ Тебе́, Богома́ти, мíръ озаря́я свѣ́тлыми заря́ми Божества́ и богозна́нія свѣ́тлостію.

Пѣ́снь 5.

Ирмо́съ: Вску́ю мя́ отри́нулъ еси́ отъ лица́ Твоего́, Свѣ́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и къ свѣ́ту за́повѣдей Твои́хъ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Христа́ имѣ́я, глаго́люща, о́тче, во орга́нѣ доброгла́снѣмъ язы́ка твоего́, посрами́лъ еси́ у́бо и́доловъ напи́санно е́ресь, заблужде́нныя наставля́я и обраща́я ко и́стинному Бо́гу, Аѳана́сіе.

Губи́тельный е́реси вся́, о́тче, изобличи́лъ еси́ словесы́ и писа́ньми, разли́чную ле́сть изгоня́я му́дрыми показа́ньми изъ вселе́нныя, уясня́я невоспротивосло́внѣ Правосла́вную вѣ́ру, блаже́нне.

Тя́, учи́теля вои́стинну вели́ка учи́телей му́дрыхъ, Аѳана́сіе, неле́стно сказу́етъ и со апо́столы причте́ Це́рковь Христо́ва, о́тче, изъявля́юща непоро́чное сло́во вѣ́ры.

Богоро́диченъ: Ма́тернее дерзнове́ніе къ Сы́ну Твоему́ стяжа́вши, Всечи́стая, сро́днаго промышле́нія на́шего не пре́зри, мо́лимся, я́ко Тя́ и еди́но, христіа́не, ко Влады́цѣ очище́ніе ми́лостивно предлага́емъ.

Инъ.

Ирмо́съ: Ты́, Го́споди, мо́й Свѣ́тъ, въ мíръ прише́лъ еси́, Свѣ́тъ Святы́й, обраща́яй изъ мра́чна невѣ́дѣнія вѣ́рою воспѣва́ющія Тя́.

Ны́нѣ лице́ Христо́во созерца́яй, ты́ лице́мъ къ лицу́, о Кири́лле, зерца́ломъ, вои́стинну разрѣ́шшимся, соедини́лся еси́ твои́мъ жела́ніемъ.

Тече́нію, вои́стинну зѣ́льному, наводня́ющему рѣ́ки, твое́, о Кири́лле, уподо́бися сло́во, злосла́вныхъ отвраща́я ухищре́нія.

Ра́внѣ ме́рзское Аріево раздѣле́ніе, о Кири́лле, скве́рное же Саве́лліево слія́ніе изъ глубины́ изве́рглъ еси́.

Словеса́ богатотво́рная, я́ко зла́то, оста́вилъ еси́, о Кири́лле, сокро́вища же, я́коже ка́менія честна́я, твоя́ Це́ркви Христо́вѣ.

Богоро́диченъ: Тя́ ору́жіе непобѣди́мое на враги́ предлага́емъ: Тя́ утвержде́ніе и наде́жду на́шего спасе́нія, Богоневѣ́сто, стяжа́хомъ.

Пѣ́снь 6.

Ирмо́съ: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́нія моя́, и изъ глубины́ зо́лъ возведи́, молю́ся, къ Тебѣ́ бо возопи́хъ, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́нія моего́.

Чужда́го сѣ́мене сѣ́ятель яви́вся Аполлина́рій, земна́го словесе́ и ума́ Христо́во вочеловѣ́ченіе, крѣ́пко изобличи́ся отъ тебе́, всеблаже́нне, я́коже несмы́сленъ и умовре́денъ.

Тече́ній слове́сныхъ, излія́нныхъ изъ усте́нъ твои́хъ, я́ко изъ исто́чника приснотеку́щаго благода́ти, преподо́бне, сладча́йшія ме́да, я́ко отъ окри́на, во́ды, вѣ́рніи, почерпа́емъ.

Диви́тся вся́къ твои́мъ, о́тче, влѣ́поту списа́ніемъ му́дрымъ, любезновмѣща́я, хотя́щія прозяба́ти е́реси прови́дя, отвраща́емыя отъ тебе́ проро́чески.

Богоро́диченъ: Да изба́вимся отъ лю́тыхъ прегрѣше́ній мольба́ми Твои́ми, Богоро́дительнице Чи́стая, и да получи́мъ, Всечи́стая, Боже́ственное осія́нія изъ Тебе́ неизрече́нно воплоще́ннаго Сы́на Бо́жія.

Инъ.

Ирмо́съ: Пожру́ Ти со гла́сомъ хвале́нія, Го́споди, Це́рковь вопіе́тъ Ти́, отъ бѣсо́вскія кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости отъ ре́бръ Твои́хъ исте́кшею кро́вію.

Клеща́ми серафи́мъ проро́ку у́гль, Це́ркви же Христо́вѣ твои́ми рука́ми подае́ши, священнотаи́нниче, е́же Боже́ственнаго огня́ у́гліе очище́нія.

Единопредѣ́льныя, я́ко Сампсо́нъ, иноплеме́нники не потреби́лъ еси́, иноро́дныя же вся́ иносла́вныхъ уче́нія низложи́лъ еси́ и держа́ву правосла́внымъ да́лъ еси́, Кири́лле.

Собо́ру богоизбра́нному я́вѣ предводи́тельствовавъ, злоче́стіе Несто́ріево, христобо́рную де́рзость, о́тче, низложи́лъ еси́, ре́вностію дыха́я по и́стиннѣй Богома́тери.

Богоро́диченъ: О, чу́до, всѣ́хъ чуде́съ новѣ́йшее! Яко Дѣ́ва во утро́бѣ вся́ческая Содержа́щаго, неискусому́жно заче́нши, не тѣсновмѣсти́.

Конда́къ, гла́съ 2. Подо́бенъ: Крове́й Твои́хъ.

Правосла́вія насади́въ уче́нія, злосла́вія те́рніе изсѣ́клъ еси́, умно́живъ сѣ́мя вѣ́ры одожде́ніемъ Ду́ха, преподо́бне, тѣ́мже тя́ пое́мъ, Аѳана́сіе.

Икосъ:

Аѳана́сія же и Кири́лла всепра́зднственную па́мять пѣ́сньми, вѣ́рніи, восхва́лимъ дне́сь: сíи бо Арія льсти́ваго и Евно́мія вку́пѣ съ Саве́лліемъ во глубину́ тѣ́хъ поги́бели вложи́ша, огню́ вѣ́чному преда́вше ты́я сгорѣ́ти, я́ко поху́лившія непра́ведно на Спа́сово воплоще́ніе, тѣ́мже тя́ пое́мъ, Аѳана́сіе.

Пѣ́снь 7.

Ирмо́съ: Бо́жія снисхожде́нія о́гонь устыдѣ́ся въ Вавило́нѣ иногда́, сего́ ра́ди о́троцы въ пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цвѣ́тницѣ, лику́юще поя́ху: благослове́нъ еси́, Бо́же оте́цъ на́шихъ.

Единоче́стное, сопресто́льное Отцу́ Сло́во, Единоро́дна же Сы́на правосла́вно проповѣ́давъ, безсме́ртія, о́тче тезоимени́те, а́біе науча́еши, Ду́ху Сопресто́льна, и Единосу́щна, и Соприсносу́щна.

Учи́теля тя́, проповѣ́дника священноявле́нна Трисо́лнечнаго Свѣ́та, возвѣща́юща вѣ́ру правосла́вія да́же до коне́цъ земли́, нече́стія зря́ роди́тель, изгна́нія на тя́ воздвиза́етъ.

Бѣды́ безмѣ́рныя, я́же подъя́лъ еси́, блаже́нне, подвиза́яся по благоче́стіи, вѣнцы́ же, та́коже свѣ́тліи, и́бо адама́нтъ бы́лъ еси́ бію́щимъ, къ себѣ́ же, я́ко магни́тъ, привлача́лъ еси́ вся́.

Стра́нныя догма́ты, чу́ждія же Це́ркве Христо́вы, изгна́лъ еси́, Тро́ицу богосло́вивъ Ѵпоста́сьми, Божество́мъ же Еди́ницу, Юже пѣ́лъ еси́: благослове́нъ Бо́гъ оте́цъ на́шихъ.

Богоро́диченъ: Ны́нѣ вся́ испо́лнишася Свѣ́та Боже́ственнаго Тобо́ю, Пречи́стая: Ты́ бо две́рь яви́лася еси́, е́юже мíру Бо́гъ бесѣ́дова, просвѣща́я вѣ́рою зову́щія: благослове́нъ Бо́гъ оте́цъ на́шихъ.

Инъ.

Ирмо́съ: Въ пещи́ авраа́мстіи о́троцы перси́дстѣй, любо́вію благоче́стія па́че, не́жели пла́менемъ, опаля́еми, взыва́ху: благослове́нъ еси́ въ хра́мѣ сла́вы Твоея́, Го́споди.

Въ Сина́йстѣй горѣ́ во мра́къ дре́вле вше́дъ, зако́нъ прія́тъ, блаже́нне Кири́лле, Моисе́й, убива́ющій пи́сменемъ, ты́ же разгну́лъ еси́ сокрове́нную добро́ту Ду́ха.

Законоположе́нія гада́ньми, я́коже младе́нцемъ пе́рвѣе, о́тче, да́ннаго покрыва́лу покрове́нія, я́коже ши́пки, разумѣ́нія ты́ откры́лъ еси́, сказа́въ о́бразы я́вственнѣйше.

Богопроповѣ́дниковъ и богопрія́тныхъ неудобопости́жныя кни́ги проро́ковъ, благода́тію вдохнове́нъ, о́ныя насы́щшаго Ду́ха, Кири́лле, чи́стѣ на́мъ изъяви́лъ еси́.

Въ несли́тномъ соедине́ніи Боже́ственномъ и несѣко́момъ я́вѣ, о́тче, раздѣле́ніи Три́ у́бо богосло́вствуяй Ѵпоста́си, ре́клъ еси́, Кири́лле, непремѣ́нныя же въ существѣ́ Еди́номъ и Божествѣ́.

Богоро́диченъ: Вы́шняго освяще́нное боже́ственное селе́ніе, ра́дуйся, Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, зову́щимъ: благослове́на Ты́ въ жена́хъ еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пѣ́снь 8.

Ирмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскій мучи́тель богочести́вымъ неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сія́ ви́дѣвъ, Творцу́ и Изба́вителю вопія́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́діе, превозноси́те во вся́ вѣ́ки.

Святи́телей украше́ніе благосла́вное, Аѳана́сіе, сто́лпе свѣ́та и Це́ркве утвержде́ніе, Тро́ицы побо́рниче, богосло́вія трубо́ злата́я, житія́ же мона́шескаго извѣ́стный законописа́телю, съ на́ми пра́зднуеши, іере́и соверша́я, лю́ди вѣ́рныя приводя́ Христу́ во вѣ́ки.

Безсме́ртія бы́лъ еси́ вои́стинну тезоимени́тъ, дѣ́ятельныя бо сло́вомъ превозше́лъ еси́, иску́сныя же въ сло́вѣ извѣ́стіемъ житія́ побѣжда́я, во обои́хъ преше́лъ еси́ краи́. Тѣ́мже, преизя́щною добродѣ́телію просія́въ, безсме́ртную стяжа́лъ еси́ па́мять во вѣ́ки.

Ты́ свѣтлѣ́йшее показа́лъ еси́, тайнонебе́сниче богопрія́тне, святи́тельство до́блими страда́ньми твои́ми, пре́лесть изгна́лъ еси́ твои́ми изгна́ніи ча́стыми за Тро́ицу, Юже проповѣ́дуя, вопія́лъ еси́: Отцу́ поклони́теся, Сы́на богосло́вите, Ду́ха воспо́йте во вся́ вѣ́ки.

Богоро́диченъ: Пло́тію Ро́ждшую Еди́наго отъ Тро́ицы Бо́га и по Рождествѣ́ па́ки цѣ́лу пребы́вшую непреста́нно воспои́мъ, я́ко превы́шшую херуви́мовъ и серафи́мовъ честнѣ́йшую, вопію́ще: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́діе, превозноси́те во вся́ вѣ́ки.

Инъ.

Ирмо́съ: Ру́цѣ распросте́ръ, Даніи́лъ, льво́въ зія́нія въ ро́вѣ затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, добродѣ́телію препоя́савшеся, благоче́стія рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода.

Яко волна́ морска́я вои́стинну, въ тебѣ́ истече́ прему́дрости исто́чникъ, и́бо приснотеку́щія потеко́ша рѣ́ки изъ чре́ва твоего́, о́тче, уче́ній благочести́выхъ, я́коже прорече́ Христо́съ: прехо́дятъ бо песка́ твоя́ словеса́ богоглаго́ливая.

Па́стырь и учи́тель му́дръ Це́ркви показа́вся, два́, Кири́лле, я́вѣ истолкова́лъ еси́, преподо́бне, завѣ́ты, я́ко бо анки́ру и оте́ческое наслѣ́діе твоя́ иму́щи словеса́, вопіе́тъ: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода.

Сло́ва, Вопло́щшагося на́съ ра́ди, Всехитреца́, ты́ неизрече́нному науча́еши соедине́нію, Кири́лле, нераздѣ́льному, неслія́нному, по коему́ждо манове́нію ра́внѣ уклони́лъ еси́, вопія́: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́диченъ: Безъ ма́тере Сло́во изъ Отца́ Сы́й пе́рвѣе, безъ отца́ бы́сть изъ Тебе́ второ́е, Всечи́стая, вопло́щся пре́жде Безпло́тный за благоутро́біе, восхотѣ́въ спасти́ пою́щія: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода.

Пѣ́снь 9.

Ирмо́съ: Ужасе́ся о се́мъ не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́гъ яви́ся человѣ́комъ пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннѣйшее небе́съ. Тѣ́мъ Тя́, Богоро́дицу, а́нгеловъ и человѣ́къ чинонача́лія велича́ютъ.

Просія́ житіе́, я́ко мо́лнія, излія́ся же, о́тче, всѣ́мъ вѣща́ніе твое́, я́коже гро́мъ, я́же со́лнце назира́етъ, съ небесе́ бо имѣ́лъ еси́ свы́ше вдохнове́ніе и́стинно. Тѣ́мже не угаси́ твоея́ па́мяти хода́тай забве́нія — гро́бъ, Аѳана́сіе.

Свѣ́томъ Трисо́лнечнымъ и Трисія́ннымъ яснѣ́йше ны́нѣ осія́емь, пѣвце́мъ твои́мъ осія́ніе зареви́дно явля́еши, я́ко зерца́ломъ, свы́ше испуща́я со́лнечнѣ, и тебѣ́ оставле́нія, блаже́нне, а́ще вели́ко и превосхо́дно па́че досто́инства проси́мое.

Пою́ще, мо́лимъ тя́ прилѣ́жно: о Це́ркви моли́ся, Кресто́мъ побѣ́ды дарова́ти Импера́тору, правосла́внѣй же вѣ́рѣ крѣ́пость на е́реси враго́въ, на́мъ же спасе́ніе, ми́ръ же мíру, въ твое́й па́мяти, Аѳана́сіе.

Богоро́диченъ: Зачала́ еси́, Дѣ́во, безъ сѣ́мене вся́ческая созда́вшаго Сло́во Бо́жіе кромѣ́ хотѣ́ній пло́ти, кромѣ́ тлѣ́нія же родила́ еси́ и безъ болѣ́зней ма́терскихъ. Тѣ́мъ Тя́, Богоро́дицу, и язы́комъ и се́рдцемъ исповѣ́дающе, велича́емъ.

Инъ.

Ирмо́съ: Ева у́бо неду́гомъ преслуша́нія кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Дѣ́во Богоро́дице, прозябе́ніемъ чревоноше́нія мíрови благослове́ніе процвѣла́ еси́. Тѣ́мъ Тя́ вси́ велича́емъ.

Возноше́ніе на Христо́въ взе́млющееся ра́зумъ и Сего́ Богома́терь, Кири́лле, вся́кое крѣ́пцѣ низложи́лъ еси́ Несто́рія безбо́жное, сыно́въ дво́ицу, та́кожде и слія́ніе безгла́вныхъ есте́ствъ.

Си́лою ра́зума и просвѣще́ніемъ благода́ти Тро́ицу Единосу́щную, Сы́на же, воплоще́ннаго Бо́га, богосло́вилъ еси́, блаже́нне, яви́вся же Богоро́дицы побо́рникъ, въ вы́шнихъ ны́нѣ прославля́ешися.

Свы́ше на́съ, пѣвцы́, приснопа́мятне, назира́еши, о́тче, ми́лостивно, Импера́тору побѣ́ды крестоно́сному подая́ и возвыша́я моли́твами твои́ми ро́гъ правосла́вныхъ, уясня́я же твою́ па́мять велича́ющія.

Богоро́диченъ: Непло́дствующее боже́ственныхъ добродѣ́телей, Всечи́стая Богоро́дице, се́рдце мое́ покажи́, Дѣ́во, плодоно́сно, изъ непло́дове ро́ждшаяся во́лею вся́ Претворя́ющаго ма́ніемъ, да пою́ Тя, Всепѣ́тую.

Свѣти́ленъ окто́иха. Сла́ва, святы́хъ:

Пребоже́ственныя Тро́ицы яви́стеся всему́дріи таи́нницы и побо́рницы, Аѳана́сіе блаже́нне и Кири́лле богоявле́нне, Арія низложи́вше и съ ни́мъ Саве́ллія, и Несто́рія а́біе злочести́ваго, и съ ни́ми вся́кую ину́ю пре́лесть злочести́выхъ ересе́й, святи́теліе Госпо́дни.

И ны́нѣ, богоро́диченъ:

Со дерзнове́ніемъ глаго́лати Богоро́дицу и покланя́тися Се́й вои́стинну отъ вѣ́рныхъ ты́ науча́еши, Кири́лле всеблаже́нне, безбо́жную Несто́рія потребля́я пре́лесть.

На стихо́внѣ окто́иха.

Та́же припѣ́въ: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся въ пра́вду, и преподо́бніи Твои́ возра́дуются.

Стихи́ра, гла́съ 3: Ве́лію похвалу́ — свяще́нныхъ Аѳана́сія и Кири́лла, непобѣди́мыя предста́тели, священнолѣ́пно да восхва́лимъ: сíи бо, ересе́й по́лчища разсѣ́кше си́лою Пресвята́го Ду́ха, правосла́вію одолѣ́нія возста́виша во все́й вселе́ннѣй, чи́сляще благоче́стно Тро́ическую та́йну сво́йствомъ Ли́цъ, и па́ки совокупля́юще во еди́но неслія́ннѣ Существа́ то́ждествомъ, и херуви́мски богосло́вяще, мо́лятся при́сно о душа́хъ на́шихъ.

Сла́ва, гла́съ то́йже. Ге́рманово:

Вели́ка и́стины труба́, многострада́льный Аѳана́сій на трапе́зу дне́сь созыва́етъ Це́рковь, свѣ́тло, вѣ́рніи вси́, къ торжеству́ усря́щемъ до́браго па́стыря, пѣ́сньми почита́юще свяще́нныя его́ труды́, я́ко да моли́твами его́ пріи́мемъ отъ Христа́ Бо́га ве́лію ми́лость.

И ны́нѣ, богоро́диченъ или́ крестобогоро́диченъ. Подо́бенъ: Ве́лія.

Зря́щи изъ Тебе́ Рожде́ннаго, Всенепоро́чная, ви́сяща на дре́вѣ, восклица́ла еси́, вопію́щи: вожделѣ́ннѣйшее Мое́ Ча́до! Гдѣ́ Твоя́ за́йде добро́та свѣтоно́сная, удобри́вшаго ро́дъ человѣ́ческій?


НА ЛИТУРГІИ,

Блаже́нна, отъ кано́на Аѳана́сія пѣ́снь 3-я и Кири́лла пѣ́снь 6-я. Проки́менъ, гла́съ 8: Восхва́лятся преподо́бніи во сла́вѣ и возра́дуются на ло́жахъ свои́хъ. Сти́хъ: Воспо́йте Го́сподеви пѣ́снь но́ву, хвале́ніе Его́ въ Це́ркви преподо́бныхъ. Апо́столъ ко Евре́емъ, зача́ло 334. Аллилу́ія, гла́съ 2: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся въ пра́вду, и преподо́бніи Твои́ возра́дуются. [Сти́хъ: Уста́ моя́ возглаго́лютъ прему́дрость, и поуче́ніе се́рдца моего́ ра́зумъ]. Ева́нгеліе Матѳе́я, зача́ло 11. Прича́стенъ: Ра́дуйтеся пра́ведніи о Го́сподѣ, [пра́вымъ подоба́етъ похвала́].

Источникъ: Минíа, мѣ́сяцъ Іаннуа́рій. — Кíевъ: Въ тѵпогра́фіи Кíево-Пече́рской Ла́ѵры, 1893. — Л. 225 – 232 об.

/ Къ оглавленію раздѣла /


Наверхъ / Къ титульной страницѣ

0