Собраніе богослужебныхъ текстовъ Православной Церкви

Русскiй Порталъ- Церковный календарь- Русская Библія- Осанна- Святоотеческое наслѣдіе- Наслѣдіе Святой Руси- Слово пастыря- Литературное наслѣдіе- Новости

Осанна
-
Гостевая книга
-
Новости
-
Написать письмо
-
Поискъ
-
Литургика
-
Канонизація святыхъ
-
Ирмологій

Домашняя молитва

Каноны
-
Акаѳисты
-
Псалтирь Божіей Матери

Евхологій

Служебникъ
-
Требникъ

Слѣдованная Псалтирь

Псалтирь
-
Канонникъ
-
Часословъ
-
Мѣсяцесловъ

Тріодь

Постная
-
Цвѣтная

Минеи

Минея Общая
-
Минеи Богослужебныя
-
Архивъ

Церк.-учит. литература

«Златоустъ»

Греч. и древнерус. тексты

Греч. литург. тексты
-
Древнерус. литург. тексты

Календарь на Вашемъ сайтѣ

Ссылка для установки

Православный календарь

Новости сайта



Сегодня - воскресенiе, 19 ноября 2017 г. Сейчасъ на порталѣ посѣтителей - 17.
Если вы нашли ошибку на странице, выделите ее мышкой и щелкните по этой ссылке, или нажмите Ctrl+Alt+E

ЦЕРКОВНО-БОГОСЛУЖЕБНЫЯ КНИГИ

МИНЕИ БОГОСЛУЖЕБНЫЯ (СЕНТЯБРЬ-АВГУСТЪ).

Мѣ́сяца Февруа́рія въ 3-й де́нь.
Свята́го и пра́веднаго Симео́на Богопріи́мца и Анны проро́чицы.

[ВЕЧЕРЪ,]
На Го́споди воззва́хъ: стихи́ры пра́здника 3 и свята́го 3.
Стихи́ры пра́здника, гла́съ 1. Подо́бенъ: Небе́сныхъ чино́въ.

Симео́нъ, на ру́ки отъ Дѣ́вы пріе́мъ* пре́жде всѣ́хъ вѣ́къ рожде́ннаго* Спа́са ви́дѣхъ, вопія́ше:* просвѣще́ніе Твоея́ сла́вы конце́мъ;* ны́нѣ отпуща́еши раба́ Твоего́, Бла́же, съ ми́ромъ,* я́ко ви́дѣхъ Тя́ дне́сь.

Напослѣ́докъ вѣко́въ рожде́на на спасе́ніе человѣ́ковъ,* Симео́нъ, понесы́й на рука́хъ Спа́са,* ра́дуяся, вопія́ше:* ви́дѣхъ Свѣ́тъ язы́ковъ и сла́ву Изра́иля,* ны́нѣ отпуща́еши, я́коже ре́клъ еси́, я́ко Бо́гъ,* отъ су́щихъ здѣ́ веле́ніемъ Твои́мъ.

Ины стихи́ры свята́го, гла́съ 4. Подо́бенъ: Да́лъ еси́ зна́меніе.

Пра́веденъ и соверше́нъ* и по всему́ сла́венъ сы́й, богодохнове́нне,* Бо́га Еди́наго соверше́нна,* во е́же оправда́ти мíръ прише́дшаго,* подъя́лъ еси́ рука́ми воплоще́нна,* и отрѣши́тися тѣлесе́, вопія́ Ему́:* ны́нѣ отпуща́еши раба́ Твоего́* съ ми́ромъ, Человѣколю́бче,* я́ко ви́дѣхъ Тя́ дне́сь.

Юношствуя ду́хомъ,* престарѣ́въ же тѣ́ломъ, Симео́не,* обѣща́ніе прія́лъ еси́ не ви́дѣти сме́рти,* до́ндеже уви́диши Младе́нца ю́на,* пре́жде вѣ́къ су́щаго Творца́ и Бо́га вся́ческихъ,* пло́тію обнища́вша,* ви́дѣвъ же, взыгра́лъ еси́* и пло́ти разрѣше́ніе проси́лъ еси́,* къ Боже́ственнымъ селе́ніемъ преше́дъ, ра́дуяся.

Анна богодохнове́нная* и Симео́нъ пребога́тый,* проро́чествіемъ сія́ющіи,* въ зако́нѣ же непоро́чни я́вльшіися,* зако́на Да́теля,* Младе́нца, я́вльшася по на́мъ ви́дѣвше,* Тому́ ны́нѣ поклони́шася.* Тѣ́хъ па́мять дне́сь ра́достно пра́зднуимъ,* по до́лгу сла́вяще Іису́са Человѣколю́бца.

Сла́ва, и ны́нѣ, гла́съ 5. Ге́рманово:

Ве́тхій де́ньми, младе́нствовавъ пло́тію, Ма́терію Дѣ́вою въ це́рковь прино́сится, Своего́ зако́на исполня́я обѣща́ніе, Его́же Симео́нъ пріи́мъ, глаго́лаше: ны́нѣ отпуща́еши съ ми́ромъ, по глаго́лу Твоему́, раба́ Твоего́, ви́дѣша бо о́чи мои́ спасе́ніе Твое́, Святы́й.

На стихо́внѣ стихи́ры, гла́съ 1. Подо́бенъ: Небе́сныхъ чино́въ.

Богоявле́нія неизрече́ннаго* ны́нѣ пра́зднуемъ спаси́тельную благода́ть:* отъ Дѣ́вы бо Отрокови́цы непрело́жно младе́нствовавъ, Христо́съ Бо́гъ* въ це́рковь Бо́гу и Отцу́* Ма́терію ны́нѣ прино́сится,* Его́же пріе́мъ, Симео́нъ рука́ми объя́тъ.

Сти́хъ: Ны́нѣ отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко,* по глаго́лу Твоему́, съ ми́ромъ.

Во проро́цѣхъ ви́дѣнъ бы́лъ еси́,* я́коже мо́щно бя́ше, Іису́се,* Тебе́ ви́дѣти дре́вле,* но ны́нѣ, Бо́жій Сло́ве,* пло́тію всему́ мíру яви́лся еси́ во́лею* отъ Дѣ́вы Марíи, Христе́,* Твое́ спасе́ніе всѣ́мъ* су́щимъ отъ Ада́ма яви́лъ еси́,* я́ко Человѣколю́бецъ.

Сти́хъ: Свѣ́тъ во открове́ніе язы́ковъ* и сла́ву люде́й Твои́хъ Изра́иля.

На Сина́йстѣй горѣ́* зако́нъ учини́вый дре́вле,* ны́нѣ въ Сіо́нѣ гра́дѣ исполня́я зако́нная,* рука́ми Богоро́дицы* Младе́нецъ, Христе́, со всесожже́ніи* на рука́хъ Симео́на* во хра́мъ внести́ся восхотѣ́лъ еси́ пло́тію.

Сла́ва, и ны́нѣ, гла́съ 1. Іоа́нна мона́ха:

Дне́сь дре́вле Моисе́ю въ Сина́и зако́нъ пода́вый зако́ннымъ повину́ется велѣ́ніемъ, на́съ ра́ди, я́ко Милосе́рдъ, по на́мъ бы́въ. Ны́нѣ Чи́стый Бо́гъ я́ко Отроча́ Свя́то, ложесна́ разве́рзъ Чи́стыя, Себѣ́ Самому́ я́ко Бо́гъ прино́сится, зако́нныя кля́твы свобожда́я и просвѣща́я ду́ши на́ша.

Тропа́рь пра́здника, гла́съ 1:

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Дѣ́во, изъ Тебе́ бо возсія́ Со́лнце пра́вды — Христо́съ, Бо́гъ на́шъ, просвѣща́яй су́щія во тмѣ́. Весели́ся и ты́, ста́рче пра́ведный, пріе́мый во объя́тія Свободи́теля ду́шъ на́шихъ, да́рующаго на́мъ воскресе́ніе.


НА УТРЕНИ,
На Бо́гъ Госпо́дь: Тропа́рь, три́жды.

По 1-й стихоло́гіи сѣда́ленъ, гла́съ 1. Подо́бенъ: Ка́мени запеча́тану.

Въ це́рковь прине́слся еси́, Жи́знь вся́ческихъ, мене́ ра́ди младе́нствовавъ, подъ зако́номъ бы́лъ еси́, дре́вле начерта́въ на скрижа́лѣхъ зако́нъ на горѣ́ Сина́йстѣй, да вся́ измѣни́ши отъ зако́нныя дре́внія рабо́ты. Сла́ва Благоутро́бію Твоему́, Спа́се, сла́ва Ца́рствію Твоему́, сла́ва смотре́нію Твоему́, Еди́не Человѣколю́бче.

Сла́ва, и ны́нѣ, то́йже.

По 2-й стихоло́гіи сѣда́ленъ, гла́съ 5. Подо́бенъ: Собезнача́льное Сло́во.

Во хра́мъ прине́слся еси́, обы́чная исполня́я, Творе́цъ, и Влады́ка, и зако́на Да́тель, Спа́се, и на рука́хъ Симео́на благоволе́ніемъ Твои́мъ носи́тися пло́тію, Иже всѣ́мъ стра́шный и всю́ тва́рь содержа́й, восхотѣ́лъ еси́, Еди́не Ще́дре, свѣ́тъ Тво́й всѣ́мъ откры́ти на́мъ.

Сла́ва, и ны́нѣ, то́йже.

Кано́нъ пра́здника со ирмосо́мъ на 6 и свята́го на 6.

Кано́нъ пра́здника, гла́съ 3.
Пѣ́снь 1.

Ирмо́съ: Су́шу глубороди́тельную зе́млю со́лнце наше́ствова иногда́: я́ко стѣна́ бо, огустѣ́ обапо́лы вода́ лю́демъ пѣшомореходя́щимъ и богоуго́дно пою́щимъ: пои́мъ Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Да ка́плютъ во́ду о́блацы, Со́лнце бо, на о́блацѣ ле́гцѣ носи́мо, наста́ло е́сть, на нетлѣ́нную руку́, Христо́съ въ це́ркви я́ко Младе́нецъ. Тѣ́мже, вѣ́рніи, возопіи́мъ: пои́мъ Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Крѣпи́теся, ру́цѣ Симео́ни, ста́ростію осла́бленніи, лы́ста же претружде́нна ста́рча правобыстро́ движи́тася Христу́ на срѣ́теніе, ли́къ со безпло́тными соста́вльше, пои́мъ Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Ра́зумомъ просте́ртая небеса́, весе́литеся, и ра́дуйся, земле́, изъ Пребоже́ственныхъ бо нѣ́дръ Хитре́цъ проше́дъ Христо́съ, Ма́терію Дѣ́вою Бо́гу Отцу́ прино́сится Младе́нецъ, Иже пре́жде всѣ́хъ, сла́вно бо просла́вися.

Кано́нъ свята́го, его́же краегране́сіе: Пріими́ пѣ́ніе, Симео́не Богопріи́мче. Іо́сифъ. Гла́съ 4.
Пѣ́снь 1.

Ирмо́съ: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́цѣ Ма́тери, и явлю́ся, свѣ́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Въ пра́ведныхъ селе́ніихъ ра́достно водворя́яся Пра́веднаго Го́спода, Симео́не пра́ведный, и́же боже́ственное твое́ соверша́ющія преставле́ніе, оправда́ти моли́, преблаже́нне.

Въ зако́нѣ бы́въ священнодѣ́тель, свяще́ннѣйше, Его́же зако́нъ проповѣ́да, Младе́нца ви́дѣлъ еси́ и естества́ зако́номъ, Богопріи́мче, у́меръ, къ безсме́ртнѣй, ра́дуяся, преше́лъ еси́ жи́зни.

Рука́ми держа́щаго вселе́нныя концы́, Дѣви́ческими носи́ма рука́ми, ви́дѣлъ еси́ и, честны́ми твои́ми пріе́мъ объя́тіи, Моисе́я вы́шшій яви́лся еси́, пребога́те.

Богоро́диченъ: По́лный истощава́ется, Превѣ́чный начина́ется, Сло́во одебелева́етъ, Содѣ́тель зи́ждется, Невмѣсти́мый вмѣща́ется, во чре́вѣ Твое́мъ воплоща́емь, Богоблагода́тная.

Пѣ́снь 3.

Ирмо́съ: Утвержде́ніе на Тя́ надѣ́ющихся, утверди́, Го́споди, Це́рковь, Юже стяжа́лъ еси́ честно́ю Твое́ю кро́вію.

Перворожде́нъ изъ Отца́ пре́жде вѣ́къ, перворожде́нъ Младе́нецъ изъ Дѣ́вы нетлѣ́нныя, Ада́му ру́ку простира́я, яви́ся.

Младоу́мна бы́вша пре́лестію первозда́ннаго па́ки исправля́яй Бо́гъ Сло́во, младе́нствовавъ, яви́ся.

Земли́ исча́діе, па́ки поте́кшее въ ню́, Божества́ сообра́зное естество́ Зижди́тель я́ко непрело́жнѣ, младе́нствовавъ, яви́.

Инъ.

Ирмо́съ: Яко непло́ды роди́ отъ язы́къ Це́рковь, и мно́гое въ ча́дѣхъ изнемо́же со́нмище, чу́дному Бо́гу на́шему возопіи́мъ: Свя́тъ еси́, Го́споди.

Возвы́сився дѣя́ньми свяще́нными, богоглаго́ливе, я́ко свѣтови́дѣнъ сто́лпъ высо́къ, Всесвято́му Ду́ху бы́лъ еси́, утвержда́яся я́вѣ, тѣ́мже восхваля́емъ тя́.

Зако́ну Го́спода, разве́рзшаго ложесна́ Дѣви́ча, и Младе́нца, плотоно́сна, Симео́не, бы́вша, ви́дѣлъ еси́, да́рующаго всѣ́мъ избавле́ніе.

Рука́ми человѣ́ка созда́вый, вопло́щься, рука́ми твои́ми держи́мь е́сть, освяща́я тя́ я́вѣ, и къ жи́зни бу́дущей проси́вшася, блаже́нне, отпуща́етъ тя́.

Богоро́диченъ: Мы́сленную Тя́ клещу́, у́гль нося́щу Боже́ственный, отъ Твои́хъ крове́й воплоще́нна па́че ума́ Симео́нъ я́ко ви́дѣ, Всенепоро́чная, ра́дуяся, ублажа́ше.

Конда́къ свята́го Симео́на, гла́съ 4. Подо́бенъ: Яви́лся еси́ дне́сь.

Ста́рецъ дне́сь отрѣши́тися отъ ю́зъ моля́шеся сего́ житія́ тлѣ́ннаго, Христа́ воспрія́тъ на ру́ки, Зижди́теля и Го́спода.

Сѣда́ленъ, гла́съ 3. Подо́бенъ: Красотѣ́.

Отъ Дѣ́вы Тя́ воплоще́нна, Христе́, ра́дуяся, подъя́тъ свяще́нный Симео́нъ, — ны́нѣ отпуща́еши, — вопія́, — раба́ Твоего́, Влады́ко! Анна же непоро́чная, проро́чица и сла́вная, ны́нѣ исповѣ́даніе и пѣ́ніе прино́ситъ Тебѣ́. Мы́ же, Жизнода́вче, вопіе́мъ Ти́: сла́ва та́ко благоволи́вшему.

Сла́ва, и ны́нѣ, то́йже.

Пѣ́снь 4.

Ирмо́съ: Покры́ла е́сть небеса́ добродѣ́тель Твоя́, Христе́, изъ Киво́та бо проше́дъ святы́ни, Твоея́ Нетлѣ́нныя Ма́тере, въ хра́мѣ Сла́вы Твоея́ яви́лся еси́, я́ко Младе́нецъ руконоси́мь, и испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́нія.

Ра́дуйся, Симео́не, неизрече́нныхъ таи́нниче, — Богоро́дица вопія́ше, — о Не́мже отъ Свята́го дре́вле извѣсти́ся тебѣ́ Ду́ха, младе́нствовавшаго Сло́ва Христа́ на ру́ки пріими́, зовы́й Ему́: испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́нія.

На Него́же упова́лъ еси́, Симео́не, во́зрастъ дѣ́тищный, ра́дуяся, подыми́ Христа́, Изра́иля боже́ственнаго утѣше́ніе, зако́на Творца́ и Влады́ку, исполня́ющаго зако́на чи́нъ, зовы́й Ему́: испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́нія.

Ви́дя Симео́нъ Сло́во безнача́льное, съ пло́тію, я́ко на престо́лѣ херуви́мстѣмъ, Дѣ́вою носи́мо, вино́внаго е́же бы́ти вся́ческихъ, я́ко Младе́нцу дивя́ся, вопія́ше Ему́: испо́лнишася вся́ Твоего́ хвале́нія.

Инъ.

Ирмо́съ: Сѣдя́й въ сла́вѣ на Престо́лѣ Божества́ во о́блацѣ ле́гцѣ, прíиде Іису́съ Пребоже́ственный, Нетлѣ́нною Дла́нію и спасе́ зову́щія: сла́ва, Христе́, си́лѣ Твое́й.

Престарѣ́лся еси́ въ ста́рости, вѣ́рою же обнови́лся еси́, но́ва Младе́нца хотя́ ви́дѣти, Симео́не, всесоверше́ннаго, обновля́юща мíръ обетша́вшій прило́гомъ ве́тхаго борца́.

Ублажи́мъ согла́сно Симео́на блаже́ннаго, я́ко сподо́бльшася ви́дѣти Бо́га блаже́ннаго, въ пло́ть обо́лкшася, я́ко да сотвори́тъ блаже́нны, окая́нны пре́жде бы́вшія.

Законода́вца Тя́ вѣ́мъ и зако́нныхъ естества́ вопло́щшагося кромѣ́, зако́нъ же но́въ вве́дшаго, — Симео́нъ взыва́ше, — Еди́не Го́споди, ны́нѣ отпусти́ мя къ жи́зни нетлѣ́ннѣй.

Богоро́диченъ: Иже руко́ю вся́ нося́й, на рука́хъ носи́мый Приснодѣ́вы, Сію́ херуви́мъ содѣ́ла и серафи́мъ вы́шшу, я́ко роди́тельницу, Юже воспои́мъ и благоче́стно ублажи́мъ.

Пѣ́снь 5.

Ирмо́съ: Яко ви́дѣ Иса́ія обра́зно на престо́лѣ превознесе́на Бо́га, отъ а́нгелъ сла́вы дориноси́ма, — о, окая́нный, — вопія́ше, — а́зъ! Прови́дѣхъ бо воплоща́ема Бо́га, Свѣ́та невече́рня, и ми́ромъ влады́чествующа.

Разумѣ́въ боже́ственный ста́рецъ проявле́нную дре́вле проро́ку сла́ву, рука́ми Сло́во зря́ Ма́терними держи́мо, — о, ра́дуйся, — вопія́ше, — Чи́стая! Яко престо́лъ, бо держи́ши Бо́га, Свѣ́та невече́рняго и ми́ромъ влады́чествующа.

Покло́нься ста́рецъ, и стопа́мъ боже́ственнѣ прикосну́вся неискусобра́чныя и Богома́тере, — Огнь, — рече́, — но́сиши, Чи́стая: Младе́нца бою́ся объя́ти Бо́га, Свѣ́та невече́рняго и ми́ромъ влады́чествующа.

Очища́ется Иса́ія, отъ серафи́ма у́гль пріе́мъ, — ста́рецъ вопія́ше Богома́тери, — Ты́, я́коже клеща́ми, рука́ми просвѣща́еши мя́, пода́вши, Его́же но́сиши, Свѣ́та невече́рняго и ми́ромъ влады́чествующа.

Инъ.

Ирмо́съ: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственнѣй сла́вѣ Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Дѣ́во, имѣ́ла еси́ во утро́бѣ надъ всѣ́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безлѣ́тнаго Сы́на, всѣ́мъ, воспѣва́ющимъ Тя́, ми́ръ подава́ющая.

Ума́ чистото́ю Бо́гу Вседержи́телю, я́ко а́нгелъ послужи́въ, блаже́нне, кро́вными же́ртвами очи́стилъ еси́ дре́вле лю́ди Изра́илевы, кро́вь спаси́тельную предзна́менавъ я́сно.

Самого́ себе́ сотвори́лъ еси́ хра́мъ Бо́гу всесвя́тъ дѣ́лы боже́ственными, богоглаго́ливе. Тѣ́мже я́ко Младе́нца во святѣ́мъ хра́мѣ ви́дѣлъ еси́ Бо́га съ пло́тію, тя́ преставля́юща къ Боже́ственнымъ селе́ніемъ.

Воспои́мъ дне́сь, духо́вно лику́юще, вси́ Симео́на Богопріи́мца и съ ни́мъ Анну цѣлому́друю, проро́ки су́ща Бо́жія, и Сего́ ви́дѣвшія, на́съ ра́ди младе́нствовавшаго.

Богоро́диченъ: Не опали́въ ложе́снъ Твои́хъ естество́мъ Неизмѣ́нный, Еди́на херуви́мъ святѣ́йши, Человѣ́къ яви́ся, изъ Тебе́ ражда́емь, и отринове́нныя тлѣ́ніемъ вся́ совокупи́, Богома́ти, Рождество́мъ Твои́мъ.

Пѣ́снь 6.

Ирмо́съ: Возопи́ къ Тебѣ́, ви́дѣвъ ста́рецъ очи́ма спасе́ніе, е́же лю́демъ пріи́де отъ Бо́га: Христе́, Ты́ Бо́гъ мо́й.

Сіо́ну Ты́ ка́мень возложи́лся еси́, непокори́вымъ претыка́ніе и собла́зна ка́мень, неруши́мое вѣ́рныхъ спасе́ніе.

Извѣ́стнѣ нося́ начерта́ніе Иже пре́жде вѣ́къ Тя́ израсти́вшаго, земны́хъ за милосе́рдіе ны́нѣ не́мощію обложи́ся.

Сы́ну Вы́шняго, Сы́ну Дѣ́вы, Бо́гу, Отроча́ти бы́вшему, покло́ньшася Тебѣ́ ны́нѣ отпусти́ съ ми́ромъ.

Инъ.

Ирмо́съ: Возопи́, прообразу́я погребе́ніе тридне́вное, проро́къ Іо́на, въ ки́тѣ моля́ся: отъ тли́ изба́ви мя́, Іису́се, Царю́ си́лъ.

Возопи́лъ еси́, внегда́ ви́дѣлъ еси́ Го́спода, Симео́не, я́ко обѣща́лся еси́: ны́нѣ раба́ Твоего́, Спа́се, отпусти́, во а́дѣ су́щимъ всѣ́мъ Твое́ Боже́ственное возвѣща́юща воплоще́ніе.

Украси́лся еси́ и Моисе́я свѣтлѣ́йшій бы́лъ еси́, на ру́ки добро́тою Кра́снаго пріи́мъ, Симео́не ста́рче, на́съ ра́ди по на́мъ Младе́нца бы́вша.

Во́дъ тя́ испо́лнена Боже́ственныхъ су́ща и во а́дова до́льная мѣ́ста сше́дша, ви́дѣвше та́мо су́щіи у́зницы, Симео́не, Боже́ственныя росы́ испо́лнишася.

Богоро́диченъ: Улови́ти мя́ всегда́ и́щетъ вселука́вый, но того́ мя сѣ́тей исхи́ти, Влады́чице, и боже́ственнымъ кро́вомъ кри́лъ Твои́хъ цѣ́ла соблюди́.

Конда́къ пра́здника, гла́съ 1:

Утро́бу Дѣви́чу освяти́вый Рождество́мъ Твои́мъ и ру́цѣ Симео́нѣ благослови́вый, я́коже подоба́ше, предвари́въ, и ны́нѣ спа́слъ еси́ на́съ, Христе́ Бо́же, но умири́ во бранѣ́хъ жи́тельство и укрѣпи́ Импера́тора, Его́же возлюби́лъ еси́, Еди́не Человѣколю́бче.

Икосъ:

Къ Богоро́дицѣ притеце́мъ, хотя́щіи Сы́на Ея́ ви́дѣти, къ Симео́ну носи́ма, Его́же съ небесе́ безпло́тніи ви́дяще, дивля́хуся, глаго́люще: чу́дная зри́мъ ны́нѣ и пресла́вная, непостижи́мая, несказа́нная! Иже бо Ада́ма созда́вый но́сится я́ко Младе́нецъ, Невмѣсти́мый вмѣща́ется на рука́хъ ста́рчихъ, Иже въ нѣ́дрѣхъ неопи́санныхъ Сы́й Отца́ Своего́ во́лею опису́ется пло́тію, а не Божество́мъ, Еди́нъ Человѣколю́бецъ.

Пѣ́снь 7.

Ирмо́съ: Тебе́ во огни́ ороси́вшаго о́троки богосло́вившія, и въ Дѣ́ву нетлѣ́нну все́льшагося Бо́га Сло́ва пои́мъ, благоче́стно пою́ще: благослове́нъ Бо́гъ оте́цъ на́шихъ.

Ада́му извѣсти́ти хотя́й иду́, во а́дѣ живу́щу, и Евѣ принести́ благовѣ́стіе, — Симео́нъ вопія́ше, со проро́ки лику́я: благослове́нъ Бо́гъ оте́цъ на́шихъ.

Ро́да зе́мна избавля́яй Бо́гъ да́же до а́да пріи́детъ, плѣ́ннымъ же пода́стъ всѣ́мъ оставле́ніе и прозрѣ́ніе слѣпы́мъ, я́ко и нѣмы́мъ вопи́ти: благослове́нъ Бо́гъ оте́цъ на́шихъ.

И Твое́ се́рдце, Нетлѣ́нная, ору́жіе про́йдетъ, — Симео́нъ Богоро́дицѣ провозгласи́, — на Крестѣ́ зря́щи Твоего́ Сы́на, Ему́же вопіе́мъ: благослове́нъ Бо́гъ оте́цъ на́шихъ.

Инъ.

Ирмо́съ: Не послужи́ша тва́ри богому́дріи, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ніе му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препѣ́тый отце́въ Госпо́дь и Бо́гъ, благослове́нъ еси́.

Зако́нно Го́споду Вседержи́телю ты́ послужи́лъ еси́, пра́веденъ я́ко и́стинно и въ зако́нѣ непоро́ченъ, блаже́нне, бы́въ, тѣ́мже пое́ши: препѣ́тый отце́въ Госпо́дь и Бо́гъ, благослове́нъ еси́.

Ра́дость скорбя́щихъ пріи́де, избавле́ніе Изра́илю вои́стинну яви́ся, я́ко Младе́нецъ въ хра́мѣ свое́мъ, отпусти́ мя къ жи́зни бу́дущей, — Симео́нъ вопія́ше, ра́дуяся.

За милосе́рдіе щедро́тъ Твои́хъ претружде́на мя́ зако́на пи́сменемъ, сля́чена мя́ ста́ростію отпусти́, Спа́се, раба́ Твоего́, я́ко ви́дѣхъ Тя́, — Симео́нъ взыва́ше, — на земли́ нося́ща пло́ть.

Богоро́диченъ: Не истощи́въ По́лный пречи́стыхъ нѣ́дръ ро́ждшаго Отца́, въ Твои́хъ нѣ́дрѣхъ, Чи́стая, я́ко Младе́нецъ сѣди́тъ, угото́вая, и́мже восхотѣ́ уподо́битися, Пречи́стая, свяще́нное я́вѣ сѣда́лище.

Пѣ́снь 8.

Ирмо́съ: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, богоче́стія предстоя́ще, ю́ноши, пла́менемъ же неврежде́ни, Боже́ственную пѣ́снь поя́ху: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня Го́спода, и превозноси́те во вся́ вѣ́ки.

Лю́діе Изра́илевы, Твою́ сла́ву Емману́ила зря́ще Отроча́ изъ Дѣ́вы, предъ лице́мъ Боже́ственнаго ковче́га ны́нѣ лику́йте: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ вѣ́ки.

Се́, Симео́нъ вопія́ше, — прерѣка́емое зна́меніе Се́й бу́детъ, Бо́гъ Сы́й и Отроча́, — Сему́, вѣ́рніи, возопіи́мъ: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ вѣ́ки.

Живо́тъ Сы́й, Се́й бу́детъ паде́ніе непокори́вымъ, младе́нствовавъ Бо́гъ Сло́во, я́ко воста́ніе всѣ́мъ вѣ́рою пою́щимъ: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ вѣ́ки.

Инъ.

Ирмо́съ: Отроки благочести́выя въ пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́нѣ же дѣ́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́етъ пѣ́ти Тебѣ́: Го́спода по́йте, дѣла́, и превозноси́те Его́ во вся́ вѣ́ки.

Овдовѣ́вшій мíръ Боже́ственныя сла́вы прише́дшаго невѣстоукраси́ти Пребоже́ственнаго, вдова́ су́щи, Анна всехва́льная, и проро́чества благода́тію облиста́емая, просла́ви Его́, и бу́дущее всѣ́мъ предстоя́щимъ показа́ше Боже́ственное избавле́ніе.

Зако́нныя же́ртвы приноси́лъ еси́, Агнца за милосе́рдіе несказа́нное, кро́вь спаси́тельную провозвѣща́я издале́ча, блаже́нне свяще́нниче, Его́же воплоще́нна пріе́мъ, Симео́не, просла́вился еси́ па́че Моисе́я и всѣ́хъ проро́ковъ.

Ви́дѣвъ Жела́емаго, разрѣше́ніе прія́лъ еси́ тѣле́сное, богодохнове́нне и, я́коже зрѣ́лая пшени́ца, преше́лъ еси́ ко отце́мъ, сла́вне, воспита́нъ въ ста́рости до́брѣй. Тѣ́мже твою́ всепра́зднственную па́мять ра́достію душе́вною соверша́емъ.

Богоро́диченъ: Яко кри́нъ, я́ко благово́ненъ ши́покъ, я́ко боже́ственное обоня́ніе, обрѣ́тъ Тя́ Сло́во Пребоже́ственное, Пречи́стая Богоневѣ́сто, и въ Твою́ утро́бу всели́ся, благоуха́я на́ше естество́, злосмра́дія испо́лньшееся, е́же отъ грѣха́, Марíе Богоро́дице.

Пѣ́снь 9.

Ирмо́съ: Въ зако́нѣ сѣ́ни и писа́ній о́бразъ ви́димъ, вѣ́рніи: вся́къ му́жескій по́лъ, ложесна́ разверза́я, свя́тъ Бо́гу. Тѣ́мъ перворожде́нное Сло́во Отца́ Безнача́льна, Сы́на, первородя́щася Ма́терію неискусому́жно, велича́емъ.

Иже дре́внимъ новорожде́нныхъ го́рличищъ супру́гъ дво́ица же бя́ше птенце́въ, въ ни́хже мѣ́сто боже́ственный ста́рецъ и цѣлому́дренная Анна проро́чица отъ Дѣ́вы рожде́нному и Сы́ну Единоро́дному Отчу, въ це́рковь приноси́му, слу́жатъ, велича́юще.

Возда́лъ еси́ мнѣ́, — вопія́ше Симео́нъ, — спасе́нія Твоего́, Христе́, ра́дованіе, воспріими́ Твоего́ служи́теля, сѣ́нію претружде́ннаго, но́выя благода́ти священнопроповѣ́дника та́йнаго, во хвале́ніи велича́юща.

Священнолѣ́пно исповѣ́дашеся Анна, прорица́ющи, цѣлому́дренная, и преподо́бная, и ста́рица, Влады́цѣ въ це́ркви я́вственно, Богоро́дицу же, проповѣ́дающи всѣ́мъ су́щимъ, велича́ше.

Инъ.

Ирмо́съ: Ева у́бо неду́гомъ преслуша́нія кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Дѣ́во Богоро́дице, прозябе́ніемъ чревоноше́нія мíрови благослове́ніе процвѣла́ еси́. Тѣ́мъ Тя́ вси́ велича́емъ.

Че́стны ру́цѣ твои́, вои́стинну прикосну́вшіяся, Богопріи́мче, Боже́ственнымъ удесе́мъ, — прикаса́ющагося гора́мъ, — я́коже пое́тъ Дави́дъ, — и дымя́тся, — блаже́нъ вои́стинну ты́ бы́лъ еси́. Тѣ́мже досто́йно восхваля́емъ тя́.

Ра́ка твоя́ источа́етъ вѣ́рнымъ исцѣле́нія, па́мять же блаже́нная, сія́ющи па́че со́лнца, и всѣ́хъ ду́ши просвѣща́ющи, и мра́ка мы́сленнаго исхища́ющи, священнотаи́нниче всече́стне.

Просвѣща́ютъ сія́ніемъ мы́сленнымъ, я́ко со́лнце и луна́ подсо́лнечную, Анна цѣлому́дренная и проро́чица, ста́рецъ же Симео́нъ сла́вный. Ихже ра́ди на́съ, Человѣколю́бче Го́споди, грѣхо́вныя тмы́ изба́ви.

Богоро́диченъ: Явльшуюся Тя́, Ма́терь Бо́жію, я́ко ви́дѣвъ, Богоро́дице, ста́рецъ рече́, я́коже проро́къ: се́ Тво́й Сы́нъ, на воста́ніе и паде́ніе мно́гихъ лежи́тъ, Влады́чице, и въ зна́меніе неудобосказу́емое.

Свѣти́ленъ. Подо́бенъ: Жены́, услы́шите.

Непремѣ́ннѣ по Ѵпоста́си въ Тебѣ́, Богороди́тельнице, пло́тію соедини́ся безсѣ́менно и младе́нствова Сло́во, Его́же на рука́хъ нося́щи, херуви́мски, я́ко престо́лъ, ны́нѣ Бо́гу Отцу́ принесла́ еси́, и Симео́нъ ста́рецъ, ра́дуяся, прія́тъ Того́.

Сла́ва, и ны́нѣ, пра́здника:

Ду́хомъ во святи́лищи предста́въ, ста́рецъ на ру́ки воспрія́тъ зако́на Влады́ку, вопія́: ны́нѣ соу́зъ мя́ плотски́хъ разрѣши́, я́коже ре́клъ еси́, съ ми́ромъ: ви́дѣхъ бо очи́ма открове́ніе язы́ковъ и Изра́илю спасе́ніе.

На стихо́внѣ стихи́ры, гла́съ 6. Подо́бенъ: Тридне́венъ.

Воспріими́, — рече́, — Симео́не, Зижди́теля вся́ческихъ рука́ма. О, ста́рче, подыми́ Христа́, Его́же Дѣ́ва Отрокови́ца роди́ безъ сѣ́мене на ра́дость ро́ду на́шему.

Сти́хъ: Ны́нѣ отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко, по глаго́лу Твоему́, съ ми́ромъ.

Зако́ну Творца́ и Бо́га, Его́же трепе́щутъ а́нгельская мно́жества, соше́дшеся, воспои́мъ, лю́діе, Еди́наго Благодѣ́теля и зако́ну Законода́теля во спасе́ніе ду́шъ на́шихъ.

Сти́хъ: Свѣ́тъ во открове́ніе язы́ковъ и сла́ву люде́й Твои́хъ Изра́иля.

Ны́нѣ отпуща́еши, Влады́ко, раба́ Твоего́, я́коже ре́клъ еси́, съ ми́ромъ, я́ко ви́дѣхъ Тя́, Христе́, Свѣ́та Первовѣ́чнаго, соу́зъ мя́ плотски́хъ, во открове́ніе язы́ковъ и Изра́илю.

Сла́ва, и ны́нѣ, гла́съ 2:

Свяще́ннаго Свяще́нная Дѣ́ва принесе́ во святи́лище святи́телю, просте́ръ же ру́цѣ, Симео́нъ прія́тъ Сего́, ра́дуяся, и возопи́: ны́нѣ отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко, по глаго́лу Твоему́, съ ми́ромъ, Го́споди.


НА ЛИТУРГІИ,

Блаже́нна отъ кано́на пра́здника пѣ́снь 1-я, и свята́го пѣ́снь 6-я. Проки́менъ пра́здника, [пѣ́снь Богоро́дицы, гла́съ 3: Вели́читъ душа́ Моя́ Го́спода, и возра́довася ду́хъ Мо́й о Бо́зѣ Спа́сѣ Мое́мъ. Сти́хъ: Яко призрѣ́ на смире́ніе рабы́ Своея́, се́ бо, отъ ны́нѣ ублажа́тъ Мя́ вси́ ро́ди.] И свята́го, гла́съ 7: Возвесели́тся пра́ведникъ о Го́сподѣ и упова́етъ на Него́. Сти́хъ: Услы́ши, Бо́же, гла́съ мо́й, [внегда́ моли́ти ми ся къ Тебѣ́]. Апо́столъ ко Евре́емъ, зача́ло 321 отъ полу́. Аллилу́ія [пра́здника, гла́съ 8: Ны́нѣ отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко, по глаго́лу Твоему́, съ ми́ромъ. Сти́хъ: Свѣ́тъ во открове́ніе язы́ковъ и сла́ву люде́й Твои́хъ Изра́иля. И свята́го,] гла́съ 6: Свѣ́тъ возсія́ пра́веднику, и пра́вымъ се́рдцемъ весе́ліе. Ева́нгеліе Луки́, зача́ло 8. Прича́стенъ пра́здника: [Ча́шу спасе́нія пріиму́ и и́мя Госпо́дне призову́.] И свята́го: Въ па́мять вѣ́чную [бу́детъ пра́ведникъ, отъ слу́ха зла́ не убои́тся].

Источникъ: Минíа, мѣ́сяцъ Феѵруа́рій. — Кíевъ: Въ тѵпогра́фіи Кíево-Пече́рской Ла́ѵры, 1893. — Л. 25 об. – 32.

/ Къ оглавленію раздѣла /


Наверхъ / Къ титульной страницѣ

0