Собраніе богослужебныхъ текстовъ Православной Церкви

Русскiй Порталъ- Церковный календарь- Русская Библія- Осанна- Святоотеческое наслѣдіе- Наслѣдіе Святой Руси- Слово пастыря- Литературное наслѣдіе- Новости

Осанна
-
Гостевая книга
-
Новости
-
Написать письмо
-
Поискъ
-
Литургика
-
Канонизація святыхъ
-
Ирмологій

Домашняя молитва

Каноны
-
Акаѳисты
-
Псалтирь Божіей Матери

Евхологій

Служебникъ
-
Требникъ

Слѣдованная Псалтирь

Псалтирь
-
Канонникъ
-
Часословъ
-
Мѣсяцесловъ

Тріодь

Постная
-
Цвѣтная

Минеи

Минея Общая
-
Минеи Богослужебныя
-
Архивъ

Церк.-учит. литература

«Златоустъ»

Греч. и древнерус. тексты

Греч. литург. тексты
-
Древнерус. литург. тексты

Календарь на Вашемъ сайтѣ

Ссылка для установки

Православный календарь

Новости сайта



Сегодня - пятница, 28 апрѣля 2017 г. Сейчасъ на порталѣ посѣтителей - 19.
Если вы нашли ошибку на странице, выделите ее мышкой и щелкните по этой ссылке, или нажмите Ctrl+Alt+E

ЦЕРКОВНО-БОГОСЛУЖЕБНЫЯ КНИГИ

МИНЕИ БОГОСЛУЖЕБНЫЯ (СЕНТЯБРЬ-АВГУСТЪ).

Мѣ́сяца Деке́мврія въ 26-й де́нь.
Собо́ръ Пресвяты́я Богоро́дицы.

ВЕЧЕРЪ,
Стихоло́гіи не быва́етъ, кромѣ́ недѣ́ли. На Го́споди воззва́хъ: стихи́ры пра́здника на 6, гла́съ 2, Самогла́сны.

[Ге́рманово:] Пріиди́те, возра́дуемся Го́сподеви,* настоя́щую та́йну сказу́юще:* средостѣ́ніе граде́жа разруши́ся,* пла́менное ору́жіе плещи́ дае́тъ,* и херуви́мъ отступа́етъ отъ дре́ва жи́зни,* и а́зъ ра́йскія пи́щи причаща́юся,* отъ него́же произгна́нъ бы́хъ преслуша́нія ра́ди;* неизмѣ́нный бо Образъ Оте́чь,* Образъ присносу́щія Его́,* зра́къ раба́ пріе́млетъ,* отъ Неискусобра́чныя Ма́тере проше́дъ,* не преложе́ніе претерпѣ́въ,* е́же бо бѣ́ пребы́сть, Бо́гъ Сы́й и́стиненъ,* и е́же не бѣ́ прія́тъ, Человѣ́къ бы́въ человѣколю́бія ра́ди.* Тому́ возопіи́мъ:* рожде́йся отъ Дѣ́вы Бо́же, поми́луй на́съ. [Два́жды.]

Анато́ліево: Го́споду Іису́су ро́ждшуся отъ Святы́я Дѣ́вы,* просвѣти́шася вся́ческая:* па́стыремъ бо свиря́ющимъ и волхво́мъ покланя́ющимся,* а́нгеломъ воспѣва́ющимъ, Иродъ мятя́шеся,* я́ко Богъ во пло́ти яви́ся,* Спа́съ ду́шъ на́шихъ. [Два́жды.]

Ца́рство Твое́, Христе́ Бо́же,* Ца́рство всѣ́хъ вѣко́въ,* и Влады́чество Твое́ во вся́комъ ро́дѣ и ро́дѣ,* воплоти́выйся отъ Ду́ха Свята́го* и отъ Приснодѣ́вы Марíи вочеловѣ́чивыйся,* свѣ́тъ на́мъ возсія́, Христе́ Бо́же,* Твое́ прише́ствіе:* Свѣ́тъ отъ Свѣ́та, Отчее сія́ніе,* всю́ тва́рь просвѣти́лъ еси́,* вся́кое дыха́ніе хва́литъ Тя́.* Образъ сла́вы Отчія,* Сы́й, и пре́жде Сы́й,* и возсія́вый отъ Дѣ́вы, Бо́же, поми́луй на́съ.

Что́ Тебѣ́ принесе́мъ, Христе́,* я́ко яви́лся еси́ на земли́* я́ко Человѣ́къ на́съ ра́ди?* Ка́яждо бо отъ Тебе́ бы́вшихъ тва́рей благодаре́ніе Тебѣ́ прино́ситъ:* а́нгели — пѣ́ніе; небеса́ — звѣзду́;* волсви́ — да́ры; па́стыріе — чу́до;* земля́ — верте́пъ; пусты́ня — я́сли;* мы́ же — Ма́терь Дѣ́ву.* Иже пре́жде вѣ́къ, Бо́же, поми́луй на́съ.

Сла́ва, и ны́нѣ, гла́съ 6:

Сла́ва въ вы́шнихъ Бо́гу, и на земли́ ми́ръ, дне́сь воспріе́млетъ Виѳлее́мъ Сѣдя́щаго при́сно со Отце́мъ, дне́сь а́нгели Младе́нца рожде́ннаго боголѣ́пно славосло́вятъ: сла́ва въ вы́шнихъ Бо́гу, и на земли́ ми́ръ, въ человѣ́цѣхъ благоволе́ніе.

Вхо́дъ. Проки́менъ, гла́съ 7: Кто́ Бо́гъ ве́лій, я́ко Бо́гъ на́шъ?* Ты́ еси́ Бо́гъ, творя́й чудеса́. Сти́хъ 1: Сказа́лъ еси́ въ лю́дехъ си́лу Твою́ и изба́вилъ еси́ мы́шцею Твое́ю лю́ди Твоя́. Сти́хъ 2: И рѣ́хъ: ны́нѣ нача́хъ, сія́ измѣ́на десни́цы Вы́шняго. Сти́хъ 3: Помяну́хъ дѣла́ Госпо́дня, я́ко помяну́ отъ нача́ла чудеса́ Твоя́.

[Зри́:] Аще е́сть суббо́та, ве́черъ пое́мъ проки́менъ: Госпо́дь воцари́ся, въ лѣ́поту облече́ся.., со стихи́ его́. А вели́кій проки́менъ: Кто́ Бо́гъ ве́лій, я́ко Бо́гъ на́шъ.., со стихи́ его́ пое́тся тогда́ въ на́вечеріи пра́здника; дневны́й же оставля́ется. Посе́мъ ектенія́.

На стихо́внѣ стихи́ры самогла́сны, гла́съ 8. Іоа́нна мона́ха:

Пресла́вное та́инство устроя́ется дне́сь,* обновля́ется естество́, и Бо́гъ Человѣ́къ быва́етъ,* е́же бѣ́ пребы́сть, и е́же не бѣ́ прія́тъ,* ни смѣше́нія претерпѣ́въ, ниже́ раздѣле́нія.

Сти́хъ: Изъ чре́ва пре́жде денни́цы роди́хъ Тя́,* кля́тся Госпо́дь и не раска́ется.

Го́споди, въ Виѳлее́мъ прише́дъ,* въ верте́пъ всели́лся еси́,* не́бо престо́лъ имѣ́я,* въ я́слехъ положи́лся еси́,* Его́же во́инства окружа́ютъ а́нгелъ,* па́стыремъ снизше́лъ еси́,* да спасе́ши, я́ко Милосе́рдъ, ро́дъ на́шъ, сла́ва Тебѣ́.

Сти́хъ: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́:* сѣди́ одесну́ю Мене́.

Ка́ко изреку́ вели́кое та́инство?* Безпло́тный воплоща́ется,* Сло́во одебелѣва́етъ,* Неви́димый ви́дится,* и Неосяза́емый осяза́ется,* и Безнача́льный начина́ется.* Сы́нъ Бо́жій Сы́нъ Человѣ́чь быва́етъ,* Іису́съ Христо́съ вчера́ и дне́сь, То́йже и во вѣ́ки.

Сла́ва, и ны́нѣ, гла́съ то́йже:

Въ Виѳлее́мъ стеко́шася па́стыріе, и́стиннаго возвѣща́юще Па́стыря, сѣдя́щаго на херуви́мѣхъ и возлежа́щаго въ я́слехъ Младе́нца зра́къ воспріи́мша на́съ ра́ди, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Тропа́рь, гла́съ 4:

Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же нашъ, возсія́ мíрови свѣ́тъ ра́зума, въ не́мъ бо звѣзда́мъ служа́щіи звѣздо́ю уча́хуся Тебѣ́ кла́нятися, Со́лнцу Пра́вды, и Тебе́ вѣ́дѣти съ высоты́ Восто́ка. Го́споди, сла́ва Тебѣ́.


НА УТРЕНИ,
На Бо́гъ Госпо́дь: Тропа́рь пра́здника, три́жды.

По 1-й стихоло́гіи сѣда́ленъ, гла́съ 1. Подо́бенъ: Ка́мени запеча́тану.

Іисусу́ ро́ждшуся въ Виѳлее́мѣ Іуде́йстѣмъ, тва́рь просвѣти́ся, позна́вши Зижди́теля; удиви́шася а́нгельстіи ли́цы, зря́ще Влады́ку на земли́, зракъ ра́бій пріе́мша и отъ Отца́ неразлу́чна су́ща. Сла́ва вопло́щшемуся Бо́гу; сла́ва Рожде́нному на земли́; сла́ва Благоволи́вшему спасти́ ро́дъ на́шъ.

Сла́ва, и ны́нѣ, то́йже.
И чте́мъ сло́во Епифа́нія Ки́прскаго, похвалу́ Пресвяты́я Богоро́дицы, на три́ ча́сти.

По 2-й стихоло́гіи сѣда́ленъ, гла́съ 4. Подо́бенъ: Удиви́ся Іо́сифъ.

Что́ чуди́шися, Маріа́мъ? Что́ ужаса́етъ е́же въ Тебѣ́? Яко безлѣ́тна Сы́на въ лѣ́та роди́хъ, рече́: рожде́ннаго зача́тія не навы́кши, безму́жна е́смь и ка́ко рожду́ Сы́на? Безсѣ́менно рожде́ніе кто́ ви́дѣ? Идѣ́же бо Бо́гъ хо́щетъ, побѣжда́ется естества́ чи́нъ, я́коже пи́шетъ: Христо́съ роди́ся пре́жде па́дшій возста́вити о́бразъ.

Сла́ва, и ны́нѣ, то́йже.

Кано́ны пра́здника. Ирмосы́ обою́ кано́новъ по два́жды. Тропари́ же на 12.

[Кано́нъ пе́рвый, творе́ніе ки́ръ Космы́, его́же краегране́сіе: Христо́съ вочеловѣ́чився, е́же бѣ́, Бо́гъ пребыва́етъ. Гла́съ 1.
Пѣ́снь 1.

Ирмо́съ: Христо́съ ражда́ется — сла́вите! Христо́съ съ небе́съ — сря́щите! Христо́съ на земли́ — возноси́теся! По́йте Го́сподеви, вся́ земля́, и весе́ліемъ воспо́йте, лю́діе, я́ко просла́вися.

Истлѣ́вша преступле́ніемъ, по Бо́жію о́бразу бы́вшаго, всего́ тлѣ́нія су́ща, лу́чшія отпа́дша боже́ственныя жи́зни, па́ки обновля́етъ му́дрый Содѣ́тель, я́ко просла́вися.

Ви́дѣвъ Зижди́тель ги́блема человѣ́ка, рука́ми его́же созда́, приклони́въ небеса́, схо́дитъ; Сего́ же отъ Дѣ́вы боже́ственныя Чи́стыя всего́ осуществу́етъ, вои́стинну вопло́щся, я́ко просла́вися.

Му́дрость, Сло́во и Си́ла, Сы́нъ Сы́й Отчій и Сія́ніе, Христо́съ Бо́гъ, си́лъ утаи́вся, ели́ко премíрныхъ и ели́ко на земли́, и, вочеловѣ́чся, обнови́лъ есть насъ, я́ко просла́вися.

Другíй кано́нъ. Творе́ніе ки́ръ Іоа́нна. Гла́съ то́йже.
Пѣ́снь 1.

Ирмо́съ: Спасе́ лю́ди чудодѣ́йствуяй Влады́ка, мо́крую мо́ря волну́ оземлени́въ дре́вле; во́лею же ро́ждся отъ Дѣ́вы, стезю́ прохо́дну небесе́ полага́етъ на́мъ. Его́же, по Существу́ ра́вна же Отцу́ и человѣ́комъ, сла́вимъ.

Изнесе́ чре́во свяще́нное Сло́во, я́вѣ неопа́льно живопи́санное купино́ю, смѣше́на зра́комъ человѣ́чимъ Бо́га, Евы окая́нную утро́бу кля́твы дре́внія разрѣша́ющее го́рькія, Его́же, земни́и славимъ.

Показа́ звѣзда́ пре́жде со́лнца Сло́во, прише́дшее уста́вити грѣхи́, волхво́мъ я́вѣ во убо́зѣмъ верте́пѣ, ми́лостиваго Тебе́, пелена́ми пови́та, Его́же, ра́дующеся, ви́дяху Самого́ — и Человѣ́ка, и Го́спода.]

Катава́сія: ирмосы́ обою́ кано́новъ.

[Пѣ́снь 3.

Ирмо́съ: Пре́жде вѣ́къ отъ Отца́ рожде́нному нетлѣ́нно Сы́ну и въ послѣ́дняя отъ Дѣ́вы воплоще́нному безсѣ́менно, Христу́ Бо́гу возопіи́мъ: вознесы́й ро́гъ на́шъ, Свя́тъ еси́, Го́споди.

Иже дохнове́нія прича́щся лу́чшаго Ада́мъ пе́рстный и къ тлѣ́нію попо́лзся же́нскою ле́стію, Христа́ отъ Жены́ ви́дя, вопіе́тъ: Иже мене́ ра́ди по мнѣ́ бы́въ, Свя́тъ еси́, Го́споди.

Сообра́зенъ бре́нному умале́нію растворе́ніемъ, Христе́, бы́въ и прича́стіемъ пло́ти го́ршія, пода́въ Боже́ственнаго естества́, зе́мленъ бы́въ, и пребы́въ Богъ, и возвы́сивый ро́гъ на́шъ, Свя́тъ еси́, Го́споди.

Виѳлее́ме, весели́ся, князе́й Іу́довыхъ Сы́й Ца́рь: Изра́иля бо пасы́й на ра́мѣхъ херуви́мскихъ, изъ тебе́ про́йде Христо́съ я́вѣ и вознесы́й ро́гъ на́шъ надъ всѣ́ми воцари́ся.

Инъ:

Ирмо́съ: При́зри на пѣ́нія рабо́въ, Благодѣ́телю, врага́ смиря́я вознесе́нную горды́ню, нося́й же, Всеви́дче, грѣха́ превы́шше, непоколе́блемо утвержде́нныя, Бла́же, пѣвцы́ основа́ніемъ вѣ́ры.

Невѣ́сты Пречи́стыя пребога́тое Рождество́ ви́дѣти па́че ума́ сподо́бився, ликъ свиря́ющихъ преклоня́шеся стра́ннымъ о́бразомъ, чи́нъ же пою́щихъ безпло́тныхъ, Царя́ Христа́, безсѣ́менно вопло́щшагося.

Высото́ю ца́рствуяй небе́съ милосе́рдіемъ соверша́етъ о на́съ изъ безневѣ́стныя Отрокови́цы: невеще́ственъ Сы́й пре́жде, но по́слѣжде Сло́во, одебелѣ́вшо пло́тію, да па́дшаго къ Себѣ́ привлече́тъ первозда́ннаго.

Конда́къ, гла́съ 3. Подо́бенъ:

Дѣ́ва дне́сь Пресу́щественнаго ражда́етъ, и земля́ верте́пъ Непристу́пному прино́ситъ. Ангели съ па́стырьми славосло́вятъ, волсви́ же со звѣздо́ю путеше́ствуютъ: на́съ бо ра́ди роди́ся Oтроча́ Мла́до, Превѣ́чный Бо́гъ.

Икосъ:

Еде́мъ Виѳлее́мъ отве́рзе, пріиди́те, ви́димъ, пи́щу въ та́йнѣ обрѣто́хомъ; пріиди́те, пріи́мемъ су́щая ра́йская вну́трь верте́па: та́мо яви́ся ко́рень ненапое́нъ, прозяба́я отпуще́ніе, та́мо обрѣ́теся кла́дязь неиско́панъ, изъ него́же Дави́дъ пи́ти дре́вле возжада́ся. Та́мо Дѣ́ва ро́ждши Младе́нца, жа́жду уста́ви а́біе Ада́мову и Дави́дову. Сего́ ра́ди къ Нему́ и́демъ, гдѣ́ роди́ся Отроча́ Мла́до, Превѣ́чный Бо́гъ.

Ипакои́, гла́съ 8:

Нача́токъ язы́ковъ не́бо Тебѣ́ принесе́, лежа́щему Младе́нцу во я́слѣхъ, звѣздо́ю волхвы́ призва́вый, я́же и ужаса́ше не ски́птры и престо́ли, но послѣ́дняя нищета́: что́ бо ху́ждше верте́па? что́ же смире́ншее пеле́нъ? Въ ни́хже просія́ Божества́ Твоего́ бога́тство, Го́споди, сла́ва Тебѣ́.

Пѣ́снь 4.

Ирмо́съ: Же́злъ изъ ко́рене Іессе́ева и цвѣ́тъ отъ него́, Христе́, отъ Дѣ́вы прозя́блъ еси́, изъ горы́, Хва́льный, приосѣне́нныя ча́щи прише́лъ еси́, вопло́щся отъ Неискусому́жныя, Невеще́ственный и Бо́же, сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди.

Его́же дре́вле прорече́ Іа́ковъ, язы́ковъ ожида́ніе, Христе́, отъ колѣ́на Іу́дова возсія́лъ еси́ и си́лу Дама́скову, Самарíйскую же коры́сть прише́лъ еси́ испроврещи́, лесть премѣня́я въ вѣ́ру боголѣ́пну: сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди.

Волхва́ дре́вле Валаа́ма словесы́ ученики́, му́дрыя звѣздоблюсти́тели, ра́дости испо́лнилъ еси́, звѣзда́ отъ Іа́кова, возсія́въ, Влады́ко, язы́ковъ нача́токъ вводи́мый прія́лъ же еси́ я́вѣ: сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди.

Яко на руно́, во чре́во Дѣ́вы сше́лъ еси́ до́ждь, Христе́, и я́ко ка́пли, на зе́млю ка́плющія. Еѳіо́пія, и Ѳарси́съ, и Арави́тстіи о́строви же, Сава́, Ми́довъ всю́ зе́млю держа́щіи, припадо́ша Тебѣ́, Спа́се: сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди.

Инъ:

Ирмо́съ: Ро́да человѣ́ча обновле́ніе дре́вле, поя́, проро́къ Авваку́мъ предвозвѣща́етъ, ви́дѣти неизрече́нно сподо́бився о́бразъ: млады́й Младе́нецъ бо изъ горы́ — Дѣ́вы изы́де люде́й во обновле́ніе, Сло́во.

Ра́венъ произы́де человѣ́комъ Вы́шній, во́лею пло́ть пріи́мъ отъ Дѣ́вы, я́дъ очи́стити змíевы главы́, приводя́ вся́ къ Свѣ́ту живоно́сному, Бо́гъ Сы́й, отъ вра́тъ безсо́лнечныхъ.

Язы́цы, и́же дре́вле тле́ю погруже́ни, па́губы зѣло́ вра́жія убѣжа́вше, возно́сятъ ру́ки съ похва́льными пѣ́сньми, еди́наго чту́ще Христа́, я́ко Благодѣ́теля, къ намъ ми́лостивно прише́дшаго.

Изъ ко́рене изра́стши Іессе́ева, Дѣ́во, уста́вы прешла́ еси́ человѣ́ческаго существа́, Отчее ро́ждши Превѣ́чное Сло́во, я́ко благоволи́ Са́мъ запеча́танную утро́бу проити́ истоща́ніемъ стра́ннымъ.

Пѣ́снь 5.

Ирмо́съ: Бо́гъ Сы́й ми́ра, Оте́цъ щедро́тъ, вели́каго Совѣ́та Твоего́ Ангела, ми́ръ подава́юща, посла́лъ еси́ на́мъ; тѣ́мъ, богоразу́мія къ свѣ́ту наста́вльшеся, отъ но́щи у́тренююще, славосло́вимъ Тя́, Человѣколю́бче.

Въ рабѣ́хъ ке́саревымъ повелѣ́ніемъ написа́тися поко́рься, и на́съ, рабы́ су́щія, врага́ и грѣха́ свободи́лъ еси́, Христе́, ве́сь же по на́мъ обнища́въ, и пе́рстнаго отъ самаго́ едине́нія и обще́нія богосодѣ́лалъ еси́.

Се Дѣ́ва, я́коже дре́вле рече́, во чре́вѣ пріе́мши, родила́ е́сть Бо́га вочеловѣ́чшася и пребыва́етъ Дѣ́ва. Ея́же ра́ди примири́вшеся Бо́гу, грѣ́шніи, Богоро́дицу су́щую вои́стинну, вѣ́рніи, воспои́мъ.

Инъ:

Ирмо́съ: Изъ но́щи дѣ́лъ омраче́нныя пре́лести очище́ніе на́мъ, Христе́, бо́дренно ны́нѣ соверша́ющимъ пѣ́снь, я́ко Благодѣ́телю, пріиди́, подава́яй удо́бну стезю́, по не́йже востека́юще, обря́щемъ сла́ву.

Лю́тую вражду́, ю́же къ намъ Влады́ка отсѣка́я па́ки плотски́мъ прише́ствіемъ, да держа́щаго разруши́тъ душетлѣ́ющаго, мíръ сочета́я съ невеще́ственными существы́, положи́въ присту́пна, Ро́ждшаго, тва́ри.

Лю́діе ви́дѣша, дре́вле омраче́нніи, по дне́хъ свѣ́тъ вы́шнія свѣ́тлости, язы́ки же Бо́гу наслѣ́діе Сы́нъ прино́ситъ, подая́ та́мо неизрече́нную благода́ть, идѣ́же мно́жайшій процвѣте́ грѣ́хъ.

Пѣ́снь 6.

Ирмо́съ: Изъ утро́бы Іо́ну младе́нца изблева́ морскíй звѣ́рь, якова́ прія́тъ; въ Дѣ́ву же все́льшееся Сло́во и пло́ть пріе́мшее про́йде, сохра́ншее нетлѣ́нну: Его́же, бо не пострада́ истлѣ́нія, Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Пріи́де, вопло́щся, Христо́съ Бо́гъ на́шъ изъ чре́ва, Его́же Оте́цъ пре́жде денни́цы ражда́етъ; правле́нія же держа́ пречи́стыхъ си́лъ, въ я́слѣхъ ско́тіихъ возлежи́тъ и пелена́ми повива́ется, разрѣша́етъ же многоплете́нныя плени́цы прегрѣше́ній.

Юно изъ Ада́ма отроча́ смѣше́нія, роди́ся Сы́нъ и вѣ́рнымъ даде́ся, бу́дущаго вѣ́ка Се́й е́сть Оте́цъ и Нача́льникъ и нарица́ется Вели́каго Совѣ́та Ангелъ. Се́й крѣ́покъ Бо́гъ е́сть и держа́й о́бластію всю́ тва́рь.

Инъ:

Ирмо́съ: Обита́я Іо́на въ преиспо́днихъ морски́хъ, пріити́ моля́шеся и бу́рю утоли́ти; унзе́нъ же а́зъ муча́щаго стрѣло́ю, Христу́ воспѣва́ю, зо́лъ губи́телю, ско́ро пріити́ Тебѣ́ къ мое́й лѣ́ности.

Иже бѣ́ испе́рва къ Бо́гу, Бо́гъ Сло́во ны́нѣ утвержда́етъ немощно́е дре́вле ви́дѣвъ сохрани́ти, е́же по на́мъ существо́, и́мже Себе́ вторы́мъ обще́ніемъ а́біе проявля́я страсте́й свобо́дное.

Гряде́тъ на́съ ра́ди изъ Авраа́млихъ чре́слъ темнопа́дшія во мра́цѣ прегрѣше́ній сы́ны воздви́гнути, до́лу пони́кшихъ, и́же во свѣ́тѣ обита́яй и я́слѣхъ чрезъ достоя́ніе, ны́нѣ благоволи́въ въ человѣ́ческое спасе́ніе.]

По 6-й пѣ́сни конда́къ, гла́съ 6:

Иже пре́жде денни́цы отъ Отца́ безъ ма́тере роди́выйся, на земли́ безъ отца́ воплоти́ся дне́сь изъ Тебе́. Тѣ́мже звѣзда́ благовѣству́етъ волхво́мъ, а́нгели же съ па́стырьми пою́тъ несказа́нное Рождество́ Твое́, Благода́тная.

Икосъ:

Невоздѣ́ланный Гро́здъ возрасти́вшая, та́йный Виногра́де, я́ко на вѣ́твіихъ, на объя́тіихъ ноша́ше и глаго́лаше: Ты́ еси́ Пло́дъ Мо́й, Ты́ еси́ Жи́знь Моя́. Отне́лѣже позна́хъ, я́ко и е́же бѣ́хъ, е́смь. Ты́ Мо́й Бо́гъ: печа́ть бо дѣ́вства Моего́ зря́щи неразруши́му, проповѣ́дую Тя́, непрело́жнаго Сло́ва пло́ть бы́вша. Не вѣ́мъ сѣ́мене, вѣ́мъ Тя́, Рѣши́теля тлѣ́нія: чиста́ бо е́смь, Тебѣ́ проше́дшу изъ Мене́, я́коже бо обрѣ́тъ, оста́вилъ еси́ утро́бу Мою́, зря́щи ю́ цѣ́лу. Сего́ ра́ди сликовству́етъ вся тва́рь, вопію́щи Мнѣ́: ра́дуйся, Благода́тная.

И чте́мъ про́логъ.

[Пѣ́снь 7.

Ирмо́съ: Отроцы, благоче́стію совоспита́ни, злочести́ваго велѣ́нія небре́гше, о́гненнаго преще́нія не убоя́шася, но, посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: отце́въ Бо́же, благослове́нъ еси́.

Па́стыріе, свиря́юще, ужа́сно свѣтоявле́ніе получи́ша: сла́ва бо Госпо́дня облиста́ и́хъ, и а́нгелъ, — воспо́йте, — вопія́, — я́ко роди́ся Христо́съ, отце́въ Бо́гъ благослове́нный.

Внеза́пу съ сло́вомъ а́нгеловымъ небе́сная во́инства, — сла́ва, — вопія́ху, — Бо́гу въ вы́шнихъ, на земли́ ми́ръ, въ человѣ́цѣхъ благоволе́ніе: Христо́съ возсія́, отце́въ Бо́гъ благослове́нный.

Глаго́лъ что́ се́й? — реко́ша па́стыріе, — прише́дше, уви́димъ бы́вшее, Боже́ственнаго Христа́. Виѳлее́ма же доше́дше, съ Ро́ждшею покланя́хуся, воспѣва́юще: отце́въ Бо́же, благослове́нъ еси́.

Инъ:

Ирмо́съ: Всецаря́ любо́вію уловле́нніи, о́троцы укори́ша безчи́сленно яря́щася мучи́теля злобо́жное языковре́діе, и́мже повину́ся о́гнь мно́гій, Влады́цѣ глаго́лющимъ: во вѣ́ки благослове́нъ еси́.

Слуги́ у́бо неи́стовно попаля́етъ, спаса́етъ же всепаля́щая со стра́хомъ ю́ныя, седмочи́сленнымъ разжже́ніемъ возвы́шена; и́хже вѣнча́ пла́мень, незави́стно Го́споду подаю́щу благоче́стія ра́ди ро́су.

Помо́щниче, Христе́, человѣ́комъ, проти́вное гада́ніе, воплоще́ніе неизглаго́ланное имѣ́яй, посрами́лъ еси́; бога́тство обоже́нія нося́й, вообра́жся ны́нѣ, Его́же ра́ди упова́ніемъ свы́ше въ преиспо́дній пріидо́хомъ мракъ.

Злѣ́ неудержа́нно возвыша́емый, нече́стно бѣся́щійся отъ развраще́нія мíра, низложи́лъ еси́ всемо́щнѣ грѣ́хъ, я́же привлече́ пре́жде, дне́сь же отъ сѣ́тей спаса́еши, вопло́щся во́лею, Благодѣ́телю.

Пѣ́снь 8.

Ирмо́съ: Чу́да преесте́ственнаго росода́тельная изобрази́ пе́щь о́бразъ: не бо́, я́же прія́тъ, пали́тъ ю́ныя, я́ко ниже́ о́гнь Божества́ — Дѣ́вы, въ Ню́же вни́де утро́бу. Тѣ́мъ, воспѣва́юще, воспое́мъ: да благослови́тъ тва́рь вся́ Го́спода и превозно́ситъ во вся́ вѣ́ки.

Влече́тъ Вавило́ня дщи́ о́троки плѣне́нныя Дави́довы отъ Сіо́на къ себѣ́; дароно́сцы же сле́тъ волхвы́ дѣ́ти, Дави́довѣ богопрія́тнѣй дще́ри моля́щіяся. Тѣмъ, воспѣва́юще, воспое́мъ: да благослови́тъ тва́рь вся́ Го́спода и превозно́ситъ во вся́ вѣ́ки.

Орга́ны уклони́ша плаче́вныя пѣ́сни, не поя́ху бо въ земли́ чужде́й о́троцы Сіо́новы, вавило́нскую же разрѣша́етъ ле́сть всю́ и мусикíйскія соста́вы, въ Виѳлее́мѣ возсія́въ, Христо́съ. Тѣ́мъ, воспѣва́юще, воспои́мъ: да благослови́тъ тва́рь вся́ Го́спода и превозно́ситъ во вся́ вѣ́ки.

Коры́сти Вавило́нъ ца́рства Сіо́ня и плѣне́нное бога́тство прія́тъ, сокро́вища же Христо́съ въ Сіо́нъ сего́, и цари́ звѣздо́ю наставля́я, звѣздоблюсти́тели влече́тъ. Тѣ́мъ, воспѣва́юще, воспои́мъ: да благослови́тъ тва́рь вся́ Го́спода и превозно́ситъ во вся́ вѣ́ки.

Инъ:

Ирмо́съ: Утро́бу неопа́льну образу́ютъ Отрокови́цы и́же въ ве́тсѣмъ опаля́еміи ю́ноши, преесте́ственно ражда́ющую запечатлѣ́нну. Обоя́ же, содѣва́ющи чудодѣ́йство еди́но, лю́ди къ пѣ́нію возставля́етъ благода́ть.

Па́губы убѣжа́вши, е́же обожи́тися пре́лестію, непреста́нно пое́тъ излія́вшагося Сло́ва ю́ношески вся́ съ тре́петомъ тва́рь, несла́вну хвалу́, боя́щися, прино́ситъ, тлѣ́нна су́щи, а́ще и му́дрѣ терпя́ше.

Гряде́ши, заблу́ждшее на па́жить обраща́я цвѣтотво́рную изъ пусты́нныхъ холмо́въ язы́ковъ воста́ніе, человѣ́ческое естество́, си́лу ну́жную человѣкоубíйцы угаси́ти, мужъ же яви́вся и Бо́гъ промышле́ніемъ.

На 9-й пѣ́сни вжига́ютъ свѣщи́ бра́тія. Честнѣ́йшую.., не пое́мъ, но пое́мъ припѣ́вы пра́здника.

Велича́й, душе́ моя́, Честнѣ́йшую и Сла́внѣйшую го́рнихъ во́инствъ, Дѣ́ву Пречи́стую, Богоро́дицу.

Пѣ́снь 9.

Ирмо́съ: Та́инство стра́нное ви́жу и пресла́вное: не́бо — верте́пъ; престо́лъ херуви́мскій — Дѣ́ву; я́сли — вмѣсти́лище, въ ни́хже возлеже́ Невмѣсти́мый — Христо́съ Бо́гъ, Его́же, воспѣва́юще, велича́емъ.

Та́же вторы́й ли́къ пое́тъ то́йже припѣ́въ и ирмо́съ. И про́чихъ ше́сть припѣ́вовъ припѣва́емъ на кíйждо тропа́рь по еди́ножды:

Велича́й, душе́ моя́, отъ Дѣ́вы Бо́га, пло́тію ро́ждшагося.

Велича́й, душе́ моя́, въ верте́пѣ ро́ждшагося Царя́.

Изря́дное тече́ніе зря́ще волсви́ необы́чныя но́выя звѣзды́ новосія́ющія, небеса́ просвѣща́ющія, Христа́ Царя́ зна́менующія на земли́, ро́ждшагося въ Виѳлее́мѣ на спасе́ніе на́ше.

Велича́й, душе́ моя́, отъ волхво́въ Бо́га покланя́емаго.

Велича́й, душе́ моя́, отъ звѣзды́ волхво́мъ Возвѣще́ннаго.

Новорожде́нное, — волхво́мъ, глаго́лющимъ, — Отроча́ Ца́рь, Его́же звѣзда́ яви́, гдѣ́ е́сть? Тому́ бо поклони́тися пріидо́хомъ. — Яря́ся, Иродъ смуща́шеся, Христа́ уби́ти богобо́рецъ шата́яся.

Велича́й, душе́ моя́, Чи́стую Дѣ́ву и еди́ну Богоро́дицу, ро́ждшую Христа́ Царя́.

Волсви́ и па́стыріе пріидо́ша поклони́тися Христу́, ро́ждшемуся въ Виѳлее́мѣ гра́дѣ.

Испыта́ Иродъ вре́мя звѣзды́, ея́же вожде́ніемъ волсви́ въ Виѳлее́мѣ покланя́хуся Христу́ съ да́ры; е́юже, ко оте́честву наставля́еми, лю́таго дѣтоубíйцу оста́виша пору́гана.

Та́же пе́рвый ли́къ пое́тъ втора́го кано́на припѣ́въ:

Дне́сь Дѣ́ва ражда́етъ Влады́ку внутрь верте́па.

И ирмо́съ: Люби́ти у́бо на́мъ, я́ко безбѣ́дное стра́хомъ удо́бѣе молча́ніе, любо́вію же, Дѣ́во, пѣ́сни тка́ти, спротяже́нно сложе́нныя, неудо́бно е́сть; но и, Ма́ти, си́лу, ели́ко е́сть произволе́ніе, да́ждь.

Вторы́й же ли́къ пое́тъ припѣ́въ:

Дне́сь Влады́ка ражда́ется, я́ко Младе́нецъ, отъ Ма́тере Дѣ́вы.

И ирмо́съ то́йже: Люби́ти у́бо на́мъ... Про́чіи же припѣва́емъ къ тропаре́мъ:

Дне́сь па́стыріе ви́дятъ Спа́са, пелена́ми обви́та и лежа́ща во я́слѣхъ.

Дне́сь Влады́ка ру́бищемъ пелена́ется, неося́заный, я́ко Младе́нецъ.

Дне́сь вся́ка тва́рь весели́тся и ра́дуется, я́ко Христо́съ роди́ся отъ Дѣ́вы Отрокови́цы.

Образы несвѣ́тлы и сѣ́ни приведе́ны, о Ма́ти Чи́стая, ви́дѣвше Сло́ва, но́ва я́вльшагося отъ вра́тъ заключе́нныхъ, мня́щіи же и́стинную свѣ́тлость, досто́йно Твою́ благослови́мъ утро́бу.

Небе́сныя си́лы ро́ждшагося Спа́са Го́спода и Влады́ку возвѣща́ютъ мíру.

Вмѣ́сто Сла́вы:

Велича́й, душе́ моя́, Тріѵпоста́снаго и Нераздѣ́льнаго Божества́ держа́ву.

Вмѣ́сто же И ны́нѣ:

Велича́й, душе́ моя́, Изба́вльшую на́съ отъ кля́твы.

Жела́ніе получи́вше и Бо́жія прише́ствія христокра́сніи лю́діе сподо́бльшеся, ны́нѣ утѣша́ются па́ки бытіе́мъ: я́ко живоно́сну благода́ть дае́ши, Дѣ́во Чи́стая, поклони́тися сла́вѣ.

Та́же о́ба ли́ка, соше́дшеся вку́пѣ, пою́тъ пе́рвый припѣ́въ пра́здника и ирмо́съ: Та́инство стра́нное ви́жу... Посе́мъ втора́го кано́на припѣ́въ и ирмо́съ: Люби́ти у́бо на́мъ... И покло́нъ.]

Свѣти́ленъ:

Посѣти́лъ ны́ е́сть свы́ше Спа́съ на́шъ, Восто́къ восто́ковъ, и су́щіи во тмѣ́ и сѣ́ни обрѣто́хомъ и́стину, и́бо отъ Дѣ́вы роди́ся Госпо́дь. [Три́жды.]

На хвали́техъ пое́мъ стихи́ры на 4, гла́съ 4. Самогла́сны.

Весели́теся, пра́ведніи, небеса́, ра́дуйтеся, взыгра́йте, го́ры, Христу́ ро́ждшуся; Дѣ́ва сѣди́тъ, херуви́мовъ подо́бящися, нося́щи въ нѣ́дрѣхъ Бо́га Сло́ва воплоще́нна; па́стыріе рожде́нному дивя́тся; волсви́ Влады́цѣ да́ры прино́сятъ, а́нгели, воспѣва́юще, глаго́лютъ: непостижи́ме Го́споди, сла́ва Тебѣ́.

Богоро́дице Дѣ́во, ро́ждшая Спа́са, упраздни́ла еси́ пе́рвую кля́тву Евину, я́ко Ма́ти была́ еси́ благоволе́нія Отча, нося́щи въ нѣ́дрѣхъ Бо́жіе Сло́во воплоще́нное. Не терпи́тъ та́йна испыта́нія. Вѣ́рою еди́ною Сію́ вси́ сла́вимъ, зову́ще съ Тобо́ю и глаго́люще: Неизрече́нне Го́споди, сла́ва Тебѣ́.

Пріиди́те, воспои́мъ Ма́терь Спа́сову, по Рождествѣ́ па́ки я́вльшуюся Дѣ́ву: ра́дуйся, гра́де одушевле́нный Царя́ и Бо́га, въ не́мже Христо́съ пожи́въ, спасе́ніе содѣ́ла. Съ Гавріи́ломъ воспое́мъ, съ па́стырьми просла́вимъ, зову́ще: Богоро́дице, моли́ изъ Тебе́ Воплоще́ннаго спасти́ся на́мъ.

Оте́цъ благоизво́ли, Сло́во пло́ть бы́сть, и Дѣ́ва роди́ Бо́га вочеловѣ́чшася; звѣзда́ возвѣща́етъ, волсви́ покланя́ются, па́стыріе чудя́тся, и тва́рь ра́дуется.

Сла́ва, гла́съ 6:

Дне́сь неви́димое Естество́ человѣ́комъ отъ Дѣ́вы совокупля́ется. Дне́сь безмѣ́рное Существо́ въ Виѳлее́мѣ пелена́ми обвива́ется. Дне́сь Бо́гъ звѣздо́ю волхвы́ въ поклоне́ніе приво́дитъ, провозвѣща́я Свое́ тридне́вное погребе́ніе, я́ко въ зла́тѣ, и сми́рнѣ, и лива́нѣ. Ему́же пое́мъ: воплоти́выйся отъ Дѣ́вы, Христе́ Бо́же, спаси́ ду́ши на́ша.

И ны́нѣ, гла́съ 2. Іоа́нна мона́ха:

Дне́сь Христо́съ въ Виѳлее́мѣ ражда́ется отъ Дѣ́вы, дне́сь Безнача́льный начина́ется, и Сло́во воплоща́ется. Си́лы небе́сныя ра́дуются, и земля́ съ человѣ́ки весели́тся, волсви́ Влады́цѣ да́ры прино́сятъ, па́стыріе рожде́нному дивя́тся. Мы́ же непреста́нно вопіе́мъ: сла́ва въ вы́шнихъ Бо́гу, и на земли́ ми́ръ, въ человѣ́цѣхъ благоволе́ніе.

Славосло́віе вели́кое. По трисвято́мъ: тропа́рь пра́здника, и ектеніи́, и отпу́стъ. И ча́съ 1-й, и коне́чный отпу́стъ.
На часѣ́хъ: тропа́рь пра́здника [и] конда́къ Богоро́дицы: Иже пре́жде денни́цы...



НА ЛИТУРГІИ,

Блаже́нна отъ кано́новъ пра́здника, пѣ́снь 3-я и 6-я. По вхо́дѣ: Спаси́ ны, Сы́не Бо́жій, рожде́йся отъ Дѣ́вы, пою́щія Ти́: Аллилу́ія. Си́це пое́мъ и до отда́нія пра́здника. Тропа́рь пра́здника: Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же на́шъ... Сла́ва, и ны́нѣ, конда́къ: Иже пре́жде денни́цы... Та́же трисвято́е. Проки́менъ, гла́съ 3, пѣ́снь Богоро́дицы: Вели́читъ душа́ Моя́ Го́спода, [и возра́довася ду́хъ Мо́й о Бо́зѣ, Спа́сѣ Мое́мъ]. Сти́хъ: Яко призрѣ́ на смире́ніе рабы́ Своея́, [се́ бо отны́нѣ ублажа́тъ Мя́ вси́ ро́ди]. Апо́столъ ко Евре́емъ, зача́ло 306. Аллилу́ія, гла́съ 8: Воскресни́, Го́споди, въ поко́й Тво́й, [Ты́ и Киво́тъ святы́ни Твоея́]. Сти́хъ: Кля́тся Госпо́дь Дави́ду и́стиною, и не отве́ржется ея́. Ева́нгеліе Матѳе́я, зача́ло 4. Прича́стенъ: Избавле́ніе посла́ Госпо́дь лю́демъ Свои́мъ.

Источникъ: Минíа, мѣ́сяцъ Деке́мврій. — Кíевъ: Въ тѵпогра́фіи Кíево-Пече́рской Ла́ѵры, 1893. — Л. 259 об. – 260 об., 264 – 265.

/ Къ оглавленію раздѣла /


Наверхъ / Къ титульной страницѣ

0